Gjest Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Gutten min er blitt 4 mng og 2 dager. Jeg skrev tidligere at vi slet noe vanvittig med amming hver 2. time ( og oftere) døgnet rundt til han var 3 mnd 3 uker. Så ble jeg litt streng og ikke ammet oftere enn hver 3 time. Det funket greit, han spiste mye bedre til måltidene (begge pupp) og sov mye bedre om natta. MEN NÅ ER DET I GANG IGJEN! Sur, grinete, misfornøyd, asosial og nå har han begynt å gråte skikkelig når vi legger han for natta ca kl 1930. Før har jeg kunnet å bare legge han og så sov han i løpet av 5 min. Nå er det vugging og bæring til han sovner. I tillegg våkner han hver 30-50 min og gråter.Mye våken på natta. Fyttig rakkeren så slitsomt! Han har også begynt å rulle fra rygg til mage. Gjør det hele tiden, kommer seg ikke tilbake igjen, ligger og hyler, ) blir kjempesliten og bruker sikkert masse energi. Lurer på om han rett og slett er sulten og trenger mer mat etter å ha spist begge pupp. Skal veie han neste uke for å se om han han har lagt lite på seg. Har han det så er jeg ikke i tvil - JEG BEGYNNER MED GRØT OG MOSETE GRØNNSAKER!!! VIRKELIG ORKER IKKE FLERE SØVNLØSE NETTER!!!!
Gjest yrild Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Hei :-) Full medlidenhet og forståelse! Det er jo bare å prøve det! Kan jo være at det hjelper, men det er ikke sikkert... Synes du var tøff som fikk til 3 timers ammingen... det klarte ikke jeg... Vi hadde også en som spiste hver 2ndre time. Så når han var 4 mnd og 10dgr begynte vi med most banan med hirsegrøt (uten MME) fra Holle hver kveld (en pupp før og en etter). Han tar ikke flaske, så MME var uaktuellt, dessuten er BF laktoseintollerant så hvis vi ikke må gi melk dropper vi det. Han sov bedre om natten med en gang, men våknet fortsatt ofte. Vi er oppe i full porsjon nå (en hel banan med tre toppede skjeer hirsegrøt blandet med så mye vann at han liker det) og han sover enda bedre. Men jeg har andre venner som har begynt med grøt og det hjalp ingenting! Kommer vel an på om det er sulten som vekker dem!? Min lille mann drakk glupsk ved hver oppvåkning. Hvordan er det hos deg? Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå