Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er blitt 4 mng og 2 dager. Jeg skrev tidligere at vi slet noe vanvittig med amming hver 2. time ( og oftere) døgnet rundt til han var 3 mnd 3 uker. Så ble jeg litt streng og ikke ammet oftere enn hver 3 time. Det funket greit, han spiste mye bedre til måltidene (begge pupp) og sov mye bedre om natta.

MEN NÅ ER DET I GANG IGJEN!

Sur, grinete, misfornøyd, asosial og nå har han begynt å gråte skikkelig når vi legger han for natta ca kl 1930. Før har jeg kunnet å bare legge han og så sov han i løpet av 5 min. Nå er det vugging og bæring til han sovner. I tillegg våkner han hver 30-50 min og gråter.Mye våken på natta. Fyttig rakkeren så slitsomt!

Han har også begynt å rulle fra rygg til mage. Gjør det hele tiden, kommer seg ikke tilbake igjen, ligger og hyler, :)) blir kjempesliten og bruker sikkert masse energi. Lurer på om han rett og slett er sulten og trenger mer mat etter å ha spist begge pupp. Skal veie han neste uke for å se om han han har lagt lite på seg. Har han det så er jeg ikke i tvil - JEG BEGYNNER MED GRØT OG MOSETE GRØNNSAKER!!!

VIRKELIG ORKER IKKE FLERE SØVNLØSE NETTER!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! Vi begynte med smaksprøver av grøt da snuppa var en uke fre 4 mnd.. hun sov ekstremt dårlig om natta..nå er hun 6 mnd og hun spiser et grøtmåltid og et grønnsakspure måltid om dagen. Vi har brukt lang tid på tilvenninga.

Skrevet

Hei du:) Dette høres veldig ut som oss om dagen. Bare at snuppa mi er drøye 5 mnd.

Jeg trodde jeg skulle gå med en stund her. Snuppa som alltid har vært blid og fornøyd, ble helt umulig. Sovnet av seg selv i senga si.

Så hyyyylte hun plutselig hvertfall en time hver kveld, og foran hver lur på dagen. Tilslutt ble det bare hyling og ingen søvn. Våknet plutselig 3-4 ganger på natta for mat, og var generelt i dårlig humør.

Hun skulle snu seg, men fikk det ikke til. Slet mye med dagsoving, for hun skulle snu seg hvor enn hun var - også i senga og selv om hun var stuptrøtt. Og endte med hyling, og utrøstelig gråt. Puppen hang ute hele dagen følte jeg, for da roet hun seg en liiiten stund.

Jeg begynte å gi litt smaksprøver på grøt, og nå har jeg begynt å gi grøt om morgenen (2 ts med grøtpulver og mm), fruktmos og sviskesaft i to-tiden og mm resten. Hun knakk koden med snuingen i går. Nå snur hun seg heeeele tiden.

- OG hun er den gamle, gode jenta mi igjen♥

Jeg vet ikke om det var den ekstra maten, at hun lærte seg å snu seg... eller hva det var, men plutselig var alt tilbake til normalen.

Det sies at når de er inne i perioder hvor det skjer mye med de, hvor utviklingen skjer fort, kan de bli litt umulige. Men også når det er lite mat, eller rett og slett at de er klare for annen mat. Jeg tror ikke jeg hadde for lite melk, men tror bare hun var klar for annen mat.

Mitt inntrykk er at det ikke hjelper å ta det opp med helsesøster, da de er "forpliktet" til å bare anbefale mm frem til 6 mnd. Om vi må være oppe hele natta, ja da så... ;)

Jeg vil ikke gi deg noen råd egentlig, ville bare fortelle vår historie og at det går over:) Gjør det du mener er riktig, og hvis det er grøt, så gjør det med god samvittighet. Det står faktisk i brosjyren jeg fikk på helsestasjonen at man KAN begynne ved 4 mnd.

Jeg fikk "dårlig samvittighet" for at jeg begynte ved 5 mnd, men det er bare fordi vi er sååå oppdratt til å tro at bare mm i 6 mnd er det eneste rette. Det er ikke det.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...