Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Skal prøve å gjøre dette kort. Dro på føden inatt med uregelmessige vonde rier som varte leeeenge. Ble godt tatt imot og fikk på ctg. Fikk også akupunktur og det ble sjekket åpning, hadde 2-3 cm og var veldig moden. Dette lovet bra Riene ble mer og mer regelmessig utover natten, de sjekket åpning igjen kl 6, var da 3-4 cm og den var kommen lengre ned. Kjempe bra sa jordmor, nå er fødselen nær. Legen kom for det var snakk om å kanskje gi meg starthjelp. Han kom å registrerte at riene var sterke og regelmessige, her hadde kroppen ordnet seg selv, trengte ikke hjelp fra ham og han ønsket lykke til. Det ble vaktskifte og hun som hadde fulgt meg på natten ønsket meg lykke til før hun gikk hjem. Hadde vonde rier og jeg ventet og ventet på at raporten sku bli ferdig og noen kunne komme å hjelpe meg. I 8 tiden kom en jordmor endelig inn. Og det første hun sier etter å ha hilst på meg er: Du kan bare reise hjem, dette vil ta 2-3 dager. HVA? Ta deg en tur ut i solen eller kanskje en tur på Ikea. Jeg prøvde å forklare at jeg hadde vonde rier som kom vært 3-5 min. Og de varte lenge, neida det er bare masrier det. Så kjente hun på magen under en ri. Hmm er det kanskje rier alikevel. Jeg kommer inn om et kvarter så sjekker vi om de har hatt noen effekt disse såkalte riene dine. Jaja. jeg ventet og håpet. Hun kom inn etter en stund. Og FY det var vondt, hun var ikke forsiktig. Da det ble sjekket de andre gangene var det nesten ikke vondt. Hun rotet masse der inne og jeg kjente at her kom det en rie, jeg skrek at hun måtte trekke seg ut. Så sier hun: Jeg kjenner ingen åpning, den må ha trekt seg tilbake, du får bare reise hjem. Jeg skrek og skrek. Ble helt knust. Så nå sitter jeg her hjemme med vonde rier som kommer regelmessig. Og så blør jeg noe voldsomt etter hun letet etter åpning på meg. Er så sjokkert. Og det var mye mer hun sa til meg også som ikke falt helt på plass med hva de andre sa. Og ikke tok hun en ctg måling på riene mine heller!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Jeg hadde KREVD å få en annen til å sjekke meg! Og hun burde absolutt ha tatt ctg måling. Dra opp igjen og stå på ditt!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Enig med hun over her, dra på sykehuset og stå på ditt. Nekt å dra hjem hvis de sender deg hjem igjen.. tenk om fødselen virkelig er i gang og du er hjemme da? Nei, de kan ikke tvinge en fødende kvinne til å være hjemme så stå på ditt!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Vet du hva? Når jordmor gjorde det samme på meg så fikk jeg skikkelig blødning sånn som deg og en time etterpå var jenta ute. Gikk veldig fort fra 5 cm åpning til ti. Bare dra til sykehuset igjen uten å ringe. Bare kom uanmeldt!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Nesten det samme som meg, ble sendt hjem igjen med beskjed om å komme tilbake på kontroll om kvelden, de sa det kunne ta en uke....Fødte nesten i gangen på føden da jeg kom litt for tidlig til "kontroll"... Så hvis det er så regelmessig og vondt som du sier sa DRA!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Hun strippet deg antagelig siden sjekken gjorde ekstra vondt og du blødde etterpå. Selv om det er vondt så er det poitvivt å få gjort. Min jm gjorde det unedre en sjekk uten å si ifra først og det startet hele greia.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Fy fader for en jordmor!!! Herregud så provosert jeg ble nå!!!!!!! Håper alt går bra med deg da. Ikke la denne kjærringa få ødelegge fødselen for deg iallefall! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Hei takk for svar. Jeg angrer nå på at vi lot oss overkjøre og at vi dro hjem, men ble rett og slett satt helt ut. Hun var så bestemt på dette. Jeg blødde også etter at de andre sjekket meg, men denne gangen blødde jeg ekstra og jeg blør enda. Og det er mye som kommer. Og syns det er så rart at jeg blør så mye når hun mente at hun ikke gjorde noe der oppe og at hun ikke kjente noe. Er masse friskt blod som kommer. Grunnen til at jeg svarer dere litt sent er fordi jeg har sovet. Var helt utkjørt og sovnet tungt. Har nesten ikke registrert riene jeg har hatt mens jeg sov. Nå er er de begynt å ta seg opp igjen. Men føler de må få tid til å starte på nytt. Takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #9 Skrevet 15. mai 2009 Jeg blør veldig mye enda. Er det noen som vet om det er normalt?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #11 Skrevet 15. mai 2009 Ettersom du sitter å skriver her, ganske lange sammenhengende innlegg, var det vel ikke så borte i natta å sende deg hjem for en stund. Sovet har du også gjort. Da høres det jo ikke ut som om fødselen er rett rundt hjørnet. Jeg gikk litt sån som deg før jeg fikk min andre. Trodde ting hadde strtet et par gangerfør det virkelig begynte. Trøsten var at da det først satte i gang på alvor så gik det fort og greit. Hva du mener med at det kommer mye friskt blod er jo vanskelig for oss å vurdere. Blør du mye mer enn en vanlig mens bør du kansje inn til ny kontroll. Kan du ikke bare ringe sykhuset og spørre hva du bør gjøre?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #12 Skrevet 15. mai 2009 Ja det er nesten som en menstrasjon, slik det er i starten og på slutten. Og når jeg er på do må jeg tørke 5-6 ganger siden det kommer så masse blod. Er helt friskt rødt blod. Kommer med blodklomper med str på en ti øring. Etter jeg har sovet nå i 3 omganger så kommer riene mer fra hverandre. Er 10-15 min mellom nå, men kjenner de begynner å ta seg opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #13 Skrevet 15. mai 2009 Blør du SÅ mye som du sier burde du jo ringe å gi beskjed om dette?!! Siden du har fått sove (gjennom "riene") så tror jeg det er maserier. Jeg er førstegangs å ingen ekspert, men hadde det samme som deg for et par uker siden. Ble også sendt hjem. Var godt moden å manglet bare åpning. Jordmor sa at det var rier jeg hadde, å hvis de tok seg opp skulle jeg komme tilbake med en gang, men de kunne gi seg også. Hvis jeg klarte å slappe av hjemme, sove o.l. så var det nok bare falsk alarm. Jeg blødde ikke etter sjekk, men fikk klar beskjed om å ringe om jeg begynte å blø mye.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #14 Skrevet 15. mai 2009 "Nesten som en menstrasjon, slik den er i starten og på slutten" er ikke "masse blod" i denne sammenhengen. "Masse blod er mer når du må bytte de største nattbindene hver halvtime fordi de blir fulle og lekker. Prøv å gå deg en lang tur. Det kan få fart på sakene. Er du bekymret for blødningen ringer du sykhuset og spør.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #15 Skrevet 15. mai 2009 Ja jeg får prøve meg på en tur. Har bare skiftet bind to ganger, kommer mest når jeg er på do å tisser. Takk for hjelp.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #16 Skrevet 15. mai 2009 Det er helt vanlig å blø en del når man modnes. Om du blør som i begynelsen eller slutten av en mens vil jeg ikke si det er så mye(men er du redd kan du få deg en ny sjekk). Om du klarer å sove og riene ikke er regelmessige er det ikke ordentlige rier men masserier som jordmoren så. Ordentlige rier blir ikke lengere mellom men bare tettere og sterkere uansett hva du gjør. Det er vanlig å ha masserier fra noen dager opp til flere uker, men siden du er moden og blør er det nok ikke mer enn fra noen timer til noen dager før du har født. Jeg syns du høres litt ut som hysterisk førstegangsfødene, og sykehuset har ikke plass til at alle fødene skal innlegges i flere dager før fødsel. Men om du er redd får du en ny sjekk enten hos legen din, jordmoren eller sykehuset.
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #17 Skrevet 15. mai 2009 Skjedde noenlunde det samme med meg under min siste fødsel også. Ble strippet pga høyt blodtrykk. Fikk regelmessige rier, siden det gikk veldig fort med nr 2 reiste vi til KK. Ble natten over, om morningen reiste vi hjem. Hadde 4 cm åpning (fra kvelden før) men riene var skikkelig uregelmessige. Var hjemme hele dagen, riene kom og gikk, men aldri regelmessige. Var ca 20 min imellom og varte i 90 sek. Om kvelden når jeg skulle legge meg var jeg drittlei. Tenkte at ikke F*** om jeg skal gå slik i 1 uke !!! Ringte ned og ga grei beskjed om at jeg var på vei ned igjen, de ville egentlig ikke ha meg der siden det var rundt 20min mellom riene men GREIT... Jeg skulle få en sjekk ) Kom ned, 8 cm åpning 1,5 time var mini født. Og riene mine ble aldri regelmessige heller.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #18 Skrevet 15. mai 2009 Siden du ikke har født enda, hadde jo jordmor rett ;-) Gå lang tur. Og dra tilbake når riene er helt jevne. Og tettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå