Gå til innhold

Dette avisinnlegget provoserte meg utrolig mye!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste akkurat et innlegg i adresseavisen, som provoserte meg utrolig mye..

Jeg siterer;

"Blir rimelig kvalm når jeg hører at kontantstøtten må økes, fødselspermisjon økes m.m.

Hva er det som skjer? Jo, når unge får faste stillinger, er i parforhold, da blir de gravide. Ikke bare det, men det har blitt en trend å sykemelde seg. Faktisk er ikke graviditet en sykdom. Det er vel få som har det behovet å sykmelde seg. Hvem taper på dette? Jo, arbeidsgiver.

Staten oppdrar barn nå for tiden, ikke foreldre. Jeg synes det er svært så egoistisk å få barn når hverken mor eller far har tid til dem. Begge må ikke jobbe, men kanskje lempe litt på alt de heller skal ha av materielle ting. Velger man å få barn, ja så ha tid til dem da. Det er foreldrene som skal sørge for oppdragelsen, ikke barnehagene.

Penger for å føde barn- det er jo latterlig og såååååå dumt. Ta bort kontantstøtten så ser en resultatet. Bruk pengene på sykehjem og eldre i stedet."

Jeg er heller ikke direkte for kontantstøtten, men alt det andre vedkommende skriver.. Åh, vet ikke hvor jeg skal begynne..

Høres ut som en bitter arbeidsgiver, som sannsynligvis er mann, siden han ikke vet en døyt om hvilke plager man kan få som gravid.

Ikke veit han noe om hva det koster å bo og leve i dag, siden han mener at bare en av foreldrene skal jobbe når man har fått barn. Det går sikkert an i mange familier men ikke hos meg! Og vi lever ikke noen luksus!!! Ja, vi har bil, men hadde vi ikke hatt det, så hadde vi i allefall ikke sett datteren vår særlig ofte!! Åh, blir så arg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var på nett eller på trykk?

Skrevet

Jeg er faktisk til dels enig med personen i avisinnlegget...

Enkelte foreldre i dag mener at BH/skolen skal oppdra, de vil ha lengre åpningstider og hva oppnår vi med det?

At barna ikke får tid med foreldrene sine! Enkelte foreldre kan ikke skjønne hvorfor de har noen rebeller av tenåringer... bite me!

Skrevet

men grunnen til at feks jeg vil at barnehagen skal væ're oppe lenger, er jo fordi jeg og mannen min er på jobb, og nesten ikke rekker å hente barna før det stenger...

vi har dem i barnehagen fordi vi ikke gidder å oppdra dem selv, men fordi alt er så jævla dyrt, at vi begge MÅ jobbe full tid, for å ha råd til huslån, bil, mat, strøm, og alt annet.

så ofte har man vel ikke noe valg. kan ikke tenke meg at de fleste vil ha barna sine lengst mulig i bhg fordi de slipper å oppdra sine barn.

Skrevet

Jeg forsaker ganske mye for den dyrbare tiden jeg har med mitt barn...

Og med det mener jeg null penger til sydenturer, null penger til ny bil, null penger til dyre klær, null penger til ny spisestue, null penger til ny sofa og null penger byturer.

Vi lider ingen nød ved å tenke alternativt:o)

Skrevet

vet du det gjør jeg og, men det hjelper ikke. jeg tjener dårlig, og mannen min har endel gammal gjeld.

her er det ingen ny bil, ikke noe nytt unødvendig, ingen byturer, kino osv. men vi må uansett jobbe fullt. sånn er det bare desverre.så man får jo ekstra dårlig samvittighet når folk mener at det er vel bare for den ene å være hjemme med unga. skulle ønske vi kunne det.

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Det er i praksis få som har mulighet til at en av forelderne er 100% hjemmeværende. Si at ene parten har utbetalt ca 20 000 i måneden - de flyr fort bort når man skal ha huslån, strøm, telefon, mat, transport...

Vi MÅ ha bil, siden mannen min begynner på jobb klokken 6 og det ikke går busser da. Det er for langt til å gå også. Her har vi ordnet det slik at jeg har studert over nettet og jobbet deltid kveld/helg, så jenta vår på snart 2 år skal ikke i barnehage før til neste år, men da begynner jeg med dagtidsstudier igjen og kan ikke være hjemme med henne.

Forøvrig er jeg ikke sikker på om ungene har godt av å bare henge i skjørtene på moren hele dagen. Vi kommer til å søke jenta vår inn i park til høsten så hun kan få litt omgang med andre barn - kjenner svært få hjemmeværende med barn her i området, da må vi isåfall kjøre eller ta buss.

Skrevet

Hovedproblemet er jo at det ikke finnes noe som helst behovsprøving av dette.

KS gis når du ikke har barnehageplass, uansett, i stedet for å gi til de som faktisk har søkt plass, trenger det sårt, og ikke får det! Og som da faktisk MÅ ha en svindyr dagmamma. Noen får ikke barn "med vilje" og har ikke mulighet til å være hjemme med barna i stedet for å jobbe. Her vi bor er faktisk begge foreldre nødt til å jobbe for å få hverdagen til å gå rundt.

Jeg tror jeg er uenige med alle i KS-problemet, for ingenting irriterer meg mer enn de som "får seg en unge" for å gå hjemme og få KS. Dette hindrer jo også integrering av innvandrerbarn, behovsprøving og atter behovsprøving!!

Skrevet

Innlegget var på trykk

Skrevet

Skal det være nødvendig å gi opp alt som heter fritidsaktiviteter for å være hjemme med barn da? Det synes ikke jeg!! Hadde fått psykiske problemer om jeg skulle gå hjemme hver dag og attpåtil ikke kunne bruke penger på noe annet enn nødvendig mat og utgifter til bosted, strøm osv.

Jeg tror ikke datteren min hadde vært tjent med å gå hjemme med mor hver eneste dag heller for den saks skyld. Hadde nok blitt utrolig kjedelig i lengden... Det betyr ikke at barnet mitt bor i barnehagen fordi. Vi har mange fridager sammen, og korte dager i bhg, da jeg kun jobber 70%.

Skrevet

Mange fritidsaktivitere koster ikke en krone uten on de pengene man bruker på klær... Så det er faktisk hva man gjør det til...

Skrevet

I stor grad enig med innlegget som sto i avisen...

Skrevet

Det var vel ikke så veldig langt unna sannheten, var det vel?

Skrevet

Hva skjer etter noen år? Når mor har gått hjemme siden endt skolegang og fått 2 -3 barn og full kontantstøtte? Da mor endelig må ut i jobb og står der uten noe som helst jobberfaring, 30 år gammel. Skal hun da irritere seg over alle innvandrerne som tok arbeidsplassene hun ikke ville ha? Vil også se det slik. Kvinner og menn som arbeider og forsørger seg selv med egne tjente penger, er vel muligens den gruppen i Norge som mest vet hva det koster å leve i dette landet. Tror i mange tilfeller man må tjene pengene selv for å sette ekstra pris på dem og ikke ta dem som en selvfølge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...