Gå til innhold

Hmm...solkrem, solhatt OG solbriller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir vel litt vel voldsomt kanskje?

Hvordan gjør dere det med solkrem og beskyttelse av disse sarte søte små?

Sånn jeg tenker på det nå, er planen å ikke bruke for mye solkrem i sommer, men heller holde henne mest mulig i skyggen med solhatt på. Ved turer i sterk sol, tenker jeg å bruke solhatt og solkrem. Men hvis de har på seg solhatt, hvor nødvendig er det da med solbriller?? Mye å tenke på nå som sommeren nærmer seg ja...Sol inne, sol ute, sol i hjertet, sol i sinnet osv osv;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er sol smører jeg på solkrem før vi triller tur,uansett om hun har på hatt..

Solbriller hvis hun bruker hatt må du nesten se ann,men det er bedre å bruke en gang for mye enn en gang for lite..

Skrevet

Tja, jeg praktiserer litt føre var prinsippet med en god dose hysteri så jeg foretrekker alltid solkrem på og deretter kommer solbriller. Solhatten får jeg liksom ikke til å sitte på, men vi prøver.

Uansett er det lue.

Skrevet

Hmm..nei, ikke helt lett dette..Idag var vi f.eks på en liten tur i Manducaen, og jeg smurte henne ikke med solkrem først, kun hatt og briller. Mener at det strengt tatt ikke er nødvendig med solkrem på en dag som denne, når hun for det meste hadde skygge i ansiktet pga skygge fra trær og solhatten..De tåler vel LITT sol i små mengder vil jeg tro??

Skrevet

De under 1 år skal helst ikke oppholde seg i sol i det hele tatt. Husk at brenner de seg som barn, øker muligheten for hud- og føflekkreft som voksen.

Jeg bruker SPF 50+ (Vichy Enfants spray ble best i test) både i sol og overskyet. Fort gjort å bli solbrent. Husk å smøre dem på ørene og hals/ nakke. Solhatten har en tendens til å snurre litt på snei, så da sikrer jeg meg ved å smøre han. Det blir så slitsomt hvis jeg skal rette på hatten hele tiden.

Solbriller kan være lurt ved sjøen og selv i skyggen på stranda, da solen reflekteres kraftig her og kan skade hornhinnene.

Skrevet

Ja, jeg har også hørt at barn under ett år ikke skal oppholde seg i sola, men med det menes det vel å sitte i sola over en lengre periode..? Altså ikke et lite solstreif her og et solstreif der? Jeg kan ihvertfall ikke skjønne hvordan de kan bli solbrente av det...Så lenge jeg ser at hun ikke blir brent, er det vel helt i orden vil jeg tro.

Skrevet

Det er jo ikke bare for å unngå å bli solbrent at de skal ha på seg solkrem, sol på en kropp uten krem er ikke noe bra det heller, det er ikke BARE solbrenthet som gir økt fare for hudkreft liksom.

Det er så lite slitsomt å ta på den kremen at jeg ser liksom ikke helt det store problemet.

Skrevet

Hmm...nei, det er jo ikke slitsomt, jeg tenker vel mest på alle de ulike stoffene som finnes i kremen jeg..Hvor sunt er det liksom, blir jo fort endel kg krem hvis man skal smøre dem hver dag fra mai-september...?

Vet ikke om det gjelder for barn også, men såvidt jeg har forstått det er det (for voksne ihvertfall) kun solbrent hud som har økt kreftrisiko, fordi brente hudceller = skadede hudceller.

Det gjelder vel å bruke litt skjønn og sunn fornuft når det gjelder dette også, som med så mye annet;)

Skrevet

Enig med deg, ikke bra å smøre for mye heller. Barn under 1 år skal helst ikke ha for mye solkrem på seg heller da de puster gjennom huden også har jeg hørt. Solhatt er et must men dersom hun ikke får solen i øynene eller vi skal på stranda/sjøen tar jeg ikke på solbriller. Og smører heller ikke ved et solstreif her og der. Hun sitter/ligger i skyggen og på tur i manduca har hun jo klær på. Kommer nok til å smøre ansiktet på lange bæreturer men ikke ellers.

Skrevet

Ja, sånn tenker jeg også, alt med måte osv;)

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...