Gå til innhold

Høyt SF mål jenter??


Lillegutt blir storebror;=)

Anbefalte innlegg

Hmm. er 23 fullgåtte uker i dag og var hos jordmår i går, hvor SF målet ble målt til 27.. Fikk vite at dette er i overkant høyt, men er jo innenfor den grønne skraverte feltet da! Noen som har vært utfor det samme? Angst for å få en megababy jeg nå og følte meg nesten litt "uglesett" for at maget var så stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke noe å bekymre deg over. jeg var nå over det grønne feltet jeg i uke 18 på kontroll. Fikk beskjed om at det var mye der som spilte inn. blant annet at jeg er så lita. Lå helt ytterst i forrige svangerskap og, fikk da en baby på 49 cm og 3200g. Så det trengs ikke å frykte mega baby enda =)

Og er du redd for det, så får du nok ekstra ultralyd senere i svangerskapet som måler baby vekta mer nøyaktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 178 høy og har symfysemål på 29 cm i uke 25. Jormor blir ikke bekymret,jeg vokser normalt i forhold til meg selv;) Er 6 cm over den rød linja og 4 cm utenfor det grønne feltet.. synes det er stas og har stor mage jeg,er ikke noe tvil om at jeg er gravid:D Det kan nok hende det stagnerer litt utover,ellers sprekker jeg i uke 40:Phehe

 

uke 15:17 cm

uke 20:23 cm

uke 25:29 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er synd at så mange bekymrer seg unødig for dette med symfysemålene jeg da......

 

Med min første måtte jeg ha gul post-it lapp på skjema for å få krysset med, altså milevis over det skraverte feltet, jeg lå langt over det skraverte feltet helt fra uke 11 eller noe sånt. bebissen var riktignok lang 54 cm men kun 3200 g.

 

Denne gangen regner jeg vel egentlig med at jeg har sprengt hele skjemaet allerede (uke 25) men så er det også to stykker som sloss om plassen inni her :):)

 

Og husk det at innenfor det skraverte feltet er jo alt innenfor gjennomsnittet til og med, og for å få til et gslikt jennomsnitt så er noen langt over og noen under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og vært over hele tiden. Siste mål var uke 24, og SF målet var 28. Men det betyr ikke at vi får store babyer, det betyr bare at vi har høy livmor :-) Og husk at "normalen" er bare gjennomsnittet, så er mange som ligger både over og under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!

Jeg har osgå ligget over kurven hele tiden , var hos jordmor i går, er 26 uker og målte 27 cm! ligger godt over ja !! ser nesten ut som jeg er høygravid, folk blir nesten skuffet når jeg sier at jeg ikke har termin før 6 sep, "åå men da er du jo STOR" .. jo takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I uke 25 hadde jeg SF mål på 25 :) er godt fornøyd med magen min,synes den er akkurat passe stor :) ligger godt oppå grønnstripa da..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter! ;=)

Godt å høre at det er normalt å ligge over det grønne feltet også. Jormoren bare skremte meg og snakket om alt fra enorm baby, til hard fødsel, fare for svangerskaspdiabetes osv. Kjære vene altså..

Nok en gang- takk! Og lykke til videre med svangerskapet alle sammen;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...