Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Var sykemeldt en periode i 2008,får jeg da noe feriepenger av dette fra Nav? Og i såfall når?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret. Feriepengene utgjør 10,2 prosent av de sykepengene som gir rett til feriepenger. For arbeidstakere som har fylt 59 år før 1. september i opptjeningsåret, forhøyes prosentsatsen til 12,5. Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår og over i neste, for eksempel fra 2007 til 2008, vil feriepenger opptjent i 2008 blir utbetalt først i 2009. Det kan altså utbetales feriepenger for 48 sykepengedager i opptjeningsåret 2007 og for nye 48 dager i opptjeningsåret 2008.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå