Gå til innhold

Feriepenger av sykepenger


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var sykemeldt en periode i 2008,får jeg da noe feriepenger av dette fra Nav? Og i såfall når?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Det ytes likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret.

 

Feriepengene utgjør 10,2 prosent av de sykepengene som gir rett til feriepenger. For arbeidstakere som har fylt 59 år før 1. september i opptjeningsåret, forhøyes prosentsatsen til 12,5.

 

Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår og over i neste, for eksempel fra 2007 til 2008, vil feriepenger opptjent i 2008 blir utbetalt først i 2009.

 

Det kan altså utbetales feriepenger for 48 sykepengedager i opptjeningsåret 2007 og for nye 48 dager i opptjeningsåret 2008.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...