Gå til innhold

Hva slags pludrelyder lager din baby på ca 5 mnd? :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Min lille jente sier for tiden mest "mm" og "ee". Noen ganger sette hun de sammen til "emme".

Hun pludrer også mye med fingrene i munnen, og da kommer det mange andre lyder, men det er pga fingrene.

Hun elsker også å blåse spytt, "prrr", om dere skjønnte det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye aaa, oo, iii , prrrr og mm her, og noen sinnsykt HØYE hylelyder iblant, tydelig at han driver og utforsker lyder :)

Fingrene i munnen her også, konstant!

Skrevet

Min er bare fire måneder, men det er mye lyder. Artig! :) I går gjentok han "heeeii", til storebrors store begeistring. Det var jo heeeelt sikkert bevisst. ;p

Han har noen veldig høye ropelyder innimellom. Pappaen mener at han umulig kan være guttens riktige far - det må nok ha vært en måse eller ei kråke.... Men masse søte pratelyder også da. :)

Fra ganske tidlig har han hatt et par faste uttrykk, som vi kan lese "mening" inn i. "Agooo" er en godlyd som kommer når han er fornøyd. "Gæng" er derimot ingen godlyd. Da er det på tide å gjøre noe. :)

Skrevet

Jeg kan umulig få skrevet ned så det gir mening lydene til vesla. Men det kommer MYE lyder. I blant kan hun ligge å skravle leeeeenge med seg selv, og med oss. Noen ganger er hun veldig blid og fornøyd mens skravlingen pågår, andre ganger "kjefter" hun. Det er så hysterisk morsomt;) Men ikke noe babling enda egentlig...

Kommer noen HØYE skrikelyder her også i blandt, virker som om hun tester ut stemmen sin - og iblant skvetter hun av seg selv;)

Også har hun lært å lage sånn dddddlllrrrr-lyd med tunga, med masse spytt. Gjerne når hun får grøt. ;)

Det er en herlig tid nå! Der skjer jo så mye nytt hele tiden:))♥

Gjest yrild
Skrevet

Mammamons :-) Her har lillemann helt de samme lydene og spyttblåsingen er veldig populær! I tillegg til at han aueoe synger iblandt :-)

Skrevet

Mini er 4 mnd men prater hele tiden. Av og til kommer dte sånn " Hææææi" og "agooo" Hun lager åsså sånne " Æææ" lyder. Hehe. Gurgler en del :)

Skrevet

Jenta vår på 6mnd har sånne innoverhyl.. hehe! Ganske så høye også;)

Skrevet

min lillegutt har og sånne innoverhyl,kjempehøye! av og til så ser han helt forskrekka ut etterpå hihi.

han er 5 mnd neste uke

Skrevet

Guttungens favoritt her er intens gurgling. Han tar gjerne litt ekstra i, slik at det blir ååååå-gurglegurglegurgle...Det er den beste godlyden. Da er han glad og fornøyd. I tillegg "hvisker" han litt, lager "lydløse" ouiouioui. Han hviner iiiiiiiiiiii også, og skravler og synger mye. En skikkelig liten skravlekopp er han. Han har kraftig stemme, og han straffer oss hardt med sinte hyl hvis vi er for sene med å ta han opp. Skikkelig artig.

Skrevet

Spyttblåsing er populært her i gården også (4,5mnd) :)

Så går det en del i lange "stønne-lyder", og masse sinnsykt høy hyling (typen: "vi er redd naboen skal tro vi mishandler jenta"-hyling;) så ørene våre får kjørt seg om dagen ja. Det værste er at jeg har hørt det blir bare værre og værre utover året..hehe.

Skrevet

blir mye øøøøøøh åååååååh her:) pluss masse gurglelyder:) i forskjellige toneleier:)

Skrevet

Agoooo var en stor slager her også tidligere, sammen med Abluuuu...

:-) nå går det mer i brumming samtidig med spyttbobleblåsing! Verdens morsomste lyd, hun elsker å gjøre det når hun sitter i bilen og ser seg i speilet... Da smiler hun fornøyd av sine egne lyder. Mange lyder også med fingrene stappet langt inn i munnen :-) samt litt stille og forsiktig hvisking, som om hun vil fortelle meg en hemmelighet <3

Skrevet

mye ææ å øø, å aiaiai, vava, mmm rrr, osv.. mye hyling å høye toner=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...