Gå til innhold

Til dere som ikke vaksinerer...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette var litt skremmende. Godt at barnet som har fått påvist smitten er vaksinert, og ikke har vist tegn til sykdommen. Men sannsynligheten for at det går unger som ikke er vaksinert i barnehage med dette barnet f.eks. er jo ganske stor.

Har jo vært sett en økning i utbrudd av kikhoste de senere årene også, og tuberkulose dukker jo opp innimellom.

Med fare for (eller håp om? hehe...) å starte en ny vaksinasjonsdebatt: Jeg mener at det å vaksinere friske barn er et samfunnsansvar vi foreldre har. Barn som har sykdommer som gjør at de ikke _kan_ vaksineres fortjener faktisk at vi alle tar et medansvar og gjør samfunnet tryggest mulig for dem.

Skrevet

Huff ja, skumle saker. Heia vaksiner sier nå jeg;)

Gjest yrild
Skrevet

Vi har vært i tvil om hvilke vaksiner vi skulle ta, men... synes stadig vekk det er noen fra før helt friske barn som dør av "harmløse" barnesykdommer fordi de fører til ekstra komplikasjoner.

Er kanskje mer av det her i mellomeuropa fordi flere velger å ikke vaksinere!?

Skrevet

Hvordan vet man om man har et såkalt friskt barn, som ikke er spesielt utsatt for plager vdr vaksiner, når det er 3 mnd gammelt?

Tar du vaksiner og gir dine barn for å beskytte resten av barna?

Skrevet

Jeg tipper denne tråden vil vokse seg stor og sterk.

Men jeg skjønner alvorlig talt ikke hvorfor noen velger å ikke vaksinere barna sine. De kan si de har lest opp og ned og i mente om det men for meg blir det helt feil litteratur og stole på, jeg kan ikke noe for det. Faren ved å få en sykdom oppveier i mengder faren ved alvorlig bivirkning.

Det er skummelt at polio er "tilbake". Det og svineinfluensa liksom.

Skrevet

Jeg har vært skeptisk til vaksiner men har vaksinert alle 3 barna mine. MMR har jeg ventet med til de var over 2 år og nå har jeg delt opp vaksinene til minsten. Hun får en om gangen fordi hun reagerte sånn ved 3 mnd vaksinen og det har gått mye bedre med 5 mnd. Er også skeptisk til all propaganda for og imot, begge kanter sier at den andre kanten dikter opp forskning, tall og statistikker. Hvem skal man tro på liksom. Kikhoste har det som nevnt over her blitt mer og mer av og det hadde vært forferdelig for et lite barn å fått det. Vil tro det er mer sannsynlig å bli smittet av kikhoste enn å bli syk av vaksinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...