Gå til innhold

Klippet og sydd feil.... gjør så vondt... (med begynnelse....)


Bodø80

Anbefalte innlegg

Hei. Da er det en uke siden min lille prins kom til verden :) Jeg er fantastisk lykkelig men, sliter med såret etter snittet jordmor måtte ta før nurket kom ut. Det svir så fryktelig og jeg har store vansker med å sitte og gå. Jeg må stå over stellebordet for å amme barnet mitt, kan ligge også men det svir så ekstra når jeg skal reise meg opp igjen.

 

Vet jo at slike sår kan svi lenge men dro på sykehuset i dag for å få noen til å se på det, da jeg ikke syntes det så så bra ut. En jordmor undersøkte meg og sa at det hadde blitt gjort en feil, det manglet et sting, og at det ikke kunne gjøres noe med før eventuell neste fødsel... :(

 

Hun sa at det bare var å beklage at dette hadde skjedd og at jeg burde dra hjem å sette meg i et grønnsåpebad. Hun sa også at jeg kunne få problemer ved samleie pa denne feilen... huff jeg ble så trist.... Håper virkelig ikke det skjer...

 

Da jeg kom hjem satte jeg som anbefalt ned i en balje med grønnsåpevann i 4 min og dusjet etterpå. Dette førte bare til at det svei enda mer :( Ringte til føden nå i natt, og fikk beskjed om å komme dit igjen i morgen slik at en lege får se på det. Gruer meg så fælt.. håper virkelig de kan fikse på dette. Såret ser helt fo jævlig ut.... øker ikke akkurat sjølbildet her jeg ligger med deigmage, hengepupper, strekkmerker og noen kilo for mye...

huff dette ble mye klaging. Jeg trøster meg med at sønnen min er verdt det hele uansett :)

 

Noen som har vært borti lignende og vil dele det med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si til deg at selv om de får rettet opp i feilen eller ikke, dette kommer til å gå mye mye bedre. Jeg revnet en del og sydde, det tok 2 uker før det begynte å bli bedre og etter en måned var alt bra. Det ser og føles kanskje helt grusomt ut nå, men når alt er grodd kommer du til å bli så overrasket over hvor bra det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, uff, uff, som å lese om meg selv dette. Får åtte år siden hadde jeg min første fødsel. Klippet og revnet fra ende til anden (3. grads totalruptur). Fikk betennelse i sting og hovnet opp, klarte ikke sitte og gå på 3 uker. Svidde som bare det.....

 

Fakta er at dette faktisk skjer med veldig mange (ikke at det er noen trøst akkurat nå). Uansett blir det bedre å bedre. Ta grønnsåpe med (medisinsk grønnsåpe fra apoteket) daglig og ligg mens du ammer. DET BLIR BRA TIL SLUTT!!!

 

Kan jo legge til at jeg grudde meg enormt til fødsel nr to, to år senere, men det gikk helt fint og måtte bare sy 3 skjønnhetssting og denne gang gruer jeg meg ikke i det hele tatt. Gikk til samtale med jordmor før andre fødsel.

 

Vær flink å slappe av og pleie deg selv, det tror jeg er veldig viktig.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette høres ikkje bra ut.. Håpe det går over og at du ikke vil få problem med samleie..

 

Når jeg fikk barn sist så var han prematur.. derfor klippet de meg for å avlaste hodet hans.. Jeg ble sydd mange sting.. Det var selvfølgelig smertefult etterpå, men jeg føler at det leget seg bra, og ble ikke betent.. Men samleie har blitt et problem.. Jeg er rett og slett for trang.. Min samboer har en ganske kraftig penis, å jeg har hatt problem med sårhet under samleie siden vi traff hverandre, men det toppet seg veldig etter dette.. Det kommer skikkelige rifter.. Jeg som håpte på å bli videt ut litt.. ;) Nå har jeg skrevet et brev til jordmoren som skal hjelpe meg under fødselen nå, der jeg har skrevet dette.. Jeg vet jo ikke hvordan tilstanden min er når jeg kommer inn, å om jeg kunne funne på å ikke sagt noe.. Men nå ligg det vertfall i fødselspermen..

 

Håper virkelig du slipper dette, å det kan hende at det ikke vil bli noe problem hos deg i det hele når det har fått grodd skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du må vente med å fikse dette til neste fødsel er helt feil!! Er sjokkert over at jordmor kan si noe sikt. Dette kan fikses med kirurgi og er blitt mer og mer vanlig siden damer er blitt flinkere til å si ifra. Jeg fikk det selv gjort på sykehuset etter å ha blitt sydd feil (for lite) etter en fødsel for noen år siden. Men vent gjerne litt, det kan jo gå seg til noe enda, men ikke la dette ødelegge hverken selvfølelse, selvtillit eller erotikken i samlivet. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...