Bodø80 Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 dra hjem å sette meg i et grønnsåpebad. Hun sa også at jeg kunne få problemer ved samleie pa denne feilen... huff jeg ble så trist.... Håper virkelig ikke det skjer... Da jeg kom hjem satte jeg som anbefalt ned i en balje med grønnsåpevann i 4 min og dusjet etterpå. Dette førte bare til at det svei enda mer Ringte til føden nå i natt, og fikk beskjed om å komme dit igjen i morgen slik at en lege får se på det. Gruer meg så fælt.. håper virkelig de kan fikse på dette. Såret ser helt fo jævlig ut.... øker ikke akkurat sjølbildet her jeg ligger med deigmage, hengepupper, strekkmerker og noen kilo for mye... huff dette ble mye klaging. Jeg trøster meg med at sønnen min er verdt det hele uansett Noen som har vært borti lignende og vil dele det med meg?
ml86 er stolt 2barnsmor Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Jeg ble sydd for stramt forrige gang og de to nederste stingene røk dagen etter og det satt seg infeksjon i såret. Satt i grønnsåpevann og gråt i flere uker, skikkelig vondt og ubehagelig! Gubben måtte kjøpe en badering slik at jeg kunne sitte på stoler og i sofaen, hadde ikke overlevd uten den! Men alt ble bra, har ingen varige mèn... Lykke til, det ordner seg nok!
Emblaa Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Huff, dette hørtes ikke godt ut! Vet ikke hvor lenge det er siden du fødte, men du skal så absolutt dra på sykehuset og få en kirurg til å se på det. Er bedre at de fikser det nå, dersom de mener det er nødvendig, enn at du skal få arrvev som vil plage deg. Dersom du akkurat har født, så er det jo også mulig at det vil gå seg til, er mange som har vondt i stingene sine i flere uker, men tilhelinga "der nede" er ofte mirakuløst god. Lykke til! Sender trøsteklem til deg!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Ikke bra.. Hadde samme problemet for 12 år siden.. Ble sydd masse - ca 20 sting. To av dem løsnet og da fjernet de stingene.. Fikk infeksjon, men varte ikke så lenge.. I stedet for å sette meg i grønnsåpebad så tømte jeg sakte grønnsåpevann over mens jeg satt på toalettet. Var ikke godt å sitte i grønnsåpe. Der de fjernet stingene fikk jeg en varig "skade". Har ikke plaget meg nevneverdig i noen sammenheng, unntatt at jeg vet det ikke "ser normalt" ut der nede... Be dem rette på skaden så fort som mulig, så slipper du kanskje plager senere. Det er faktisk for dårlig at de syr feil i dag!
Sofapute Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Jeg ble sydd dårlig forrige gang, og ikke å sitte på 15 dager... tråden de brukte skulle forsvinne av seg selv, men jeg hadde fremdeles harde sting som pressa på der nede i over 2 mnd etterpå. jeg har også vært til samtale på sykehuset hvor jeg har blitt lovet kirurgi nedetil så snart jeg er ferdig å amme neste barn nå Har ikke hatt noen særlige problemer etterpå, men anbefaler deg å gjøre noe me det så snart som mulig. Hvis ikke så er det håp senere i allefall
Suretær Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Dette er desidert den værste overskriften jeg har sett her inne! Dette vil man bare ikke lese når det nærmer seg.. Men jeg skjønner godt du trenger støtte og føler med deg. Håper alt ordner seg. Trøsteklem : )
Eso Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Jeg fikk total ruptur grad 3b pga en komplisert tangforløsning, og jeg har vært veldig plaga med dette siden. Er bare 5 mnd siden jeg fødte, men jeg har allerede fått konstantert at jeg er sydd skjevt i lukkemuskelen i tillegg til at sjedeveggen er dårlig sydd, så jeg har "bulker" i sjeden pga noen sting som har ryki og andre som ikke har. JM trodde jeg var sydd med ca 50 sting alt i alt, så det var en omfangene ruptur både utvendig og innvendig. Jeg kan også "presse" sjedeveggen ut av vagina, så jeg ser jo ut som et takras der nede. Har vondt hver dag, og sex er en uting. Har heldigvis ikke gitt meg med dette, så jeg skal til spesialist iløpet av juni, for å se omfanget, og for å sette opp time til operasjon. Jeg får da heller ikke lov til å føde flere barn. Håper ikke det blir så ille for noen andre, for dette unner jeg ikke min verste fiende engang! (Eller, jo, kanskje min verste... )
PlinkiPlonk Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Jepp dessverre...for 11 år siden fikk jeg mitt første barn, og revnet mye. Hadde store smerter og ble operert etter 6 mnd. Det hang og slang løsskinn, og klitoris og urinrøret var spjælet. Men det fikk jeg ikke vite før jeg ble operert. Hadde vondt i 9 mnd etter fødselen og ingen sex på 9 mnd.Tok 9 år før jeg torde å få barn igjen.Sørg for å få hjelp kvikt, ikke la det gå så lenge som jeg gjorde. Fikk en depresjon og i tillegg, var grusomt. Klem fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå