Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 er 6000 i mnd greit å betale for et barn til dagmamma? hun skal da være der fra 8-16, dagmammaen holder brødmat frukt og drikke. har hørt om noen som betaler både mindre og mer, og mener at dette burde da vel være greit, hva syntes dere? (hun jobber hvitt)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Ganske Ok, vil jeg si:) En ønsker jo at det skulle vært litt billigere, men.....
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Vi betalte litt mindre for 80% pass, altså tilsvarende fire dager i uka. Om det er snakk om et sted i landet hvor det er dyrt å bo ville jeg si at det er en ok pris å betale (i hvert fall hvis dere synes hun virker dyktig).
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Har hun erfaring så ja da er det greit siden hun er hvit.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Da får dere jo også igjen en del på selvangivelsen. Så det syns jeg var greit. Det blir ikke dyrere enn i bhg.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Eh, du får da vel ikke igjen mer enn det lille foreldrefradraget, vel?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Ja hun får igjen foreldrefradraget som blir 7000 kr. I tilegg har hun rett på 3303 kr pr.mnd i kontantstøtte. Og hun får inkludert brømat i beløpet. Juli er betalingsfri. Så da betaler hun 2061 kr i mnd inkludert brømat. I bhg betaler mann 1694 kr når man har trekt fra fradraget og i tilegg blir det matpenger på mellom 300 og 500 kr. Det blir ikke store forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå