Gå til innhold

alkohol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker/er på fest ca 1 gang i mnd. Har ingen problemer med å ikke drikke alkohol eller sugen på alkohol ellers. MEN, når jeg er på fest synes jeg det er så vanskelig å begrense det..uff, liker ikke det. Noen flere som har det slik? Har jeg et drikkeproblem? Burde jge slutte å drikke? jeg gjør ikke noe galt da, men blir litt for full. Hvordan kan jeg styre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er IKKE alkoholiker (enda), men du har helt klart et drikkeproblem. Om problemet er knyttet til alkoholen i seg selv eller bruk av alkoholen i "festsetting" er uinteressant. Det kan ha betydning for hvor nær du er avhengighet (alkoholiker), men du har uansett et drikkeproblem. Anbefaler deg å søke hjelp. (Og det at du våger å ta problemet opp og se det i "hvitøyet" betyr at det ennå kan løses før du blir en alkoholiker).

Så mitt råd: Slutt å drikke om du kan - søk hjelp omgående om du ikke kan.

Skrevet

Nei, du er normal:) Regner nesten med at du er i 20-årene et sted. Jeg kan gjøre slikt nå, og er i slutten av 30 årene;) Ingenting farlig i det. Trenger ikke søke hjelp, som annen anonym sier. Det er egentlig tullete. At du begynner å kjenne at det blir litt mye av og til, fører nok til at du automatisk drikker litt mindre fremover. Det er ikke sikkert det er så mye for mye, men du blir flau dagen etter av det du faktisk drikker:)

Jeg er ikke og blir ikke alkoholiker(jeg vet godt hva det er), selv om jeg kan drikke littegrann for mye en lørdag i ny og ne. Det skjer langt fra hver uke.

Skrevet

Om du bevisst VIL drikke mye og KAN la det være, er det ikke fare på ferde (men jeg vil hevde du likevel har et lite alkoholproblem).

Om du IKKE vil drikke så mye som du gjør, ER det fare på ferde!

Husk: Ingen (tør jeg påstå) alkoholiker ble alkoholiker fordi han ville bli bli det. Han ble det fordi han drakk mer enn han selv VILLE.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...