Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har et vikariat som går ut etter oktober, vet foreløpig ikke om det blir forlenget eller om jeg får fast jobb. Nå ønsker vi å lage søsken til lillegutt. Brukte 8-9 mnd på å bli gravid forrige gang, så jeg har ikke så veldig lyst til å vente så lenge med prøvinga. Ønsker heller ikke så stort mellomrom mellom lillegutt og neste, men så er det jo så usikkert med jobben da. Det er ikke så lenge siden jeg begynte der heller, så det er kanskje litt dårlig gjort å bli gravid med en gang?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Når de ansetter kvinner i fruktbar alder og som i tillegg har barn fra før må de regne med at det kommer ett barn til, så ikke dårlig gjort. Men skjønner absolutt dilemmaet ditt, vi måtte ha hjelp for å bli gravide og måtte prøve når sykehuset hadde ledig tid, passa ikke superbra i forhold til hverken min jobb eller oppussing av hus men det fikk bare stå til, og som det som regel gjør her i livet ordner det seg til slutt Passer aldri hundre prosent i forhold til alt å bli gravid, men etter å ha lest litt mellom linjene hos deg tror jeg du vet hva du vil, og det er å sette igjang nå, så hopp i det
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 HI her Jo, du leser nok rett mellom linjene ;-) Hadde jeg bare hatt fast jobb, så hadde jeg nok absolutt hoppet i det. Nå må jeg vel bare vurdere om vi klarer oss bra om det skulle vise seg at jeg blir arbeidsledig. Hvis jeg venter, kan det jo hende at jeg får videre vikariat og dermed står i samme posisjon som nå... Nei, jeg får bare høre på deg og slutte å tenke for mye. Takk for dytten
The Bad Gal Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Som du vet,det er ingen selvfølge å bli gravid akkurat når man ønsker det, det kan ta tid, lang tid. Jeg ville kjørt på! for å få perm.penger må du ha jobba 6 av de 10 siste månedene, og nå jobber du jo til oktober, og du fnner helt ikkert et eller annet i mellomtida du kan hoppe over på, om du ikke får forlenget, slik at du får opptjent nok for å få permisjonspenger! Det ordner seg stortsett alltid! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Dagpenger gir også rett til foreldrepenger. Det er jo mindre enn vanlig lønn, men da får man hvertfall noe penger. Sånn jeg forstår nav og den beregningskalkulatoren der, så får man da gjennomsnittet av lønna de siste 3årene, så man får mer penger i en permisjon enn man får i dagpenger. Om det er dårlig gjort eller ikke, syns ikke jeg du skal ta så mye hensyn til så lenge det uansett kun er et vikariat. Jeg begynte i ny jobb etter forrige permisjon og tenkte at om et års tid, så passer det bra å bli gravid, for da blir det ca3år i mellom og jeg har jobbet hos den arbeidsgiveren så lenge at hvis jeg blir sykmeldt, så gjør ikke det noe. Så kom finanskrisen og jeg ble sagt opp pga lite å gjøre på jobben og nå har jeg bestilt meg time for å fjerne spiralen uka før jeg begynner i ny jobb, som er et vikariat. Dårlig gjort? Ja, kanskje, men for meg blir det dårlig gjort mot meg selv om jeg skal vente til vikariatet er over, begynne i ny jobb for så å jobbe der et år før jeg kan bli gravid. Da vil jeg være 2år "forsinket" i forhold til det jeg ønsket. Jeg vet at man ikke alltid kan bestille svangerskap, men man må hvertfall kunne bestemme selv, selvfølgelig sammen med mann/samboer, når man skal begynne å prøve uten å ta hensyn til alle andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå