Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 H-melk, lett eller skummet? Hvor mye? Eller fortsette med nan 3?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. mai 2009 altså gå fra nan 2 til nan 3:-)
Marsipan❤grisen Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Jeg kan bare svare på det ene spørsmålet ditt og det er at barnet skal drikke H - melk når det begynner med melk. Mme har jeg ikke noe peiling på, siden jeg ammer. Men jeg begynte å gi jenta mi litt H - melk fra 11 mnds alderen.
Marsipan❤grisen Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Sorry, men jeg vet ikke allikevel. Jeg har hørt at man skal gi barnet H -Melk, men etter å ha googlet litt nå, ser jeg at det er flere forskjellige anbefalinger når det gjelder type melk. Så nå lurer jeg veldig selv her :-) Kanskje andre her som vet??
Mor&barn Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Jeg fikk beskjed om lettmelk eller ekstra lett. Helst den siste pga dvitamin ellers ville jeg fortsatt med nan2 om du trives med det. Billigere, og ettersom nan3 kom for rundt 1 år siden så er det like bra som nan 3. Også anbefaler de jo melk fra 1 år. Så jeg valgte nan2 til 1 år og lett melk fra den tid
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Kommer kun til å bruke nan 2, hverken helsesøster eller noen andre kunne forklare med hva som er poenget men nan 3:-) Kommer nok til å bruke mme på kvelden lenge etter 1 år om jeg slutter å amme innen den tid. Sluttet å ammen den største da hun var 8 mnd (det var hun som ikke ville lenger) Med henne brukte jeg mme til hun var rundt 1 1/2 år:-) vi koste oss med den flaska på kveldene, hun har aldri vært særlig glad i vanlig melk (ikke jeg heller). Når det gjelder vanlig melk, kommer det an på ungen tror jeg. Er det en magert barn H-melk, vanlig barn lett melk og litt små lubben ekstra lett? kanskje? Jeg har ikke fått noen annen beskjed en at du gjør det du føler passer deg og barnet best.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Begynnte med melk da han var nærmere 11 mnd, han spiste skiver, grøt og middag så mme var ikke nødvendig lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå