Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg å søstren min snakket her en dag, å hun hadde dårlig samvittighet fordi hun så fram til gutten på 1 skulle legge seg, og hadde gjort det i noen dag(sliten for tiden). jeg ser fram til jenta mi legger seg på kvelden, og er vi hjemme så legger hun seg ikke et minutt for sent hehe, men vi koser oss jo helt til leggetiden er der... "gleder" dere dere til barna legger seg? eller koser dere så derer glemmer klokka? begynte jo sef å tenke på hvorfor jeg ikke koser meg med barnet mitt...
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Det tror jeg er veldig forskjellig. Jeg ser frem til at jentungen kommer seg i seng, fordi ho er et trassetroll utav en annen verden om dagen. Minsten gjør ikke noe utav seg, så det er ikke samme "gleden" over han, om du skjønner. Misforstå meg rett altså! Men når det er fint vær og vi er ute, så er klokka fort 20 før vi husker å gå inn :s
dete Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Nei, sånn har jeg det også. Jeg er helt sikker på at dere koser dere i den tiden dere er oppe. Her er vi fire barn, de eldste har lagt seg kl 8 i MANGE år. Men nå er de så store at de "desverre" er oppe til 21-21.30. Nesten ikke voksentid igjen da, jo... Det må være lov å se fram til leggetiden synes jeg! :-)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2009 jepp noen ganger så hender det jo at vi leker litt på gulvet, eller ligger i senga å synger. kunne vel tenkt meg å gjøre det litt oftere...men etter skole og en langvarig trassperiode så er jeg faktiskt sliten på kvelden! OG... er det bare mi jente som er "snillere" hjemme enn ute? på butikken, bussen eller når vi er med andre benytter hun sjangsen til å løpe, slå seg vrang, hyle osv:S ikke moro i d hele tatt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 jeg tror du tenker for mye jeg er også sånn som gleder meg til småen legger seg, samtidig som jeg kan glemme tiden, men det skjer ikke at jeg glemmer tiden om vi er hjemme. alle trenger tid for seg selv. jeg får aldeles ikke dårlig samvitighet, tror jeg mangler en god dose av det sån generelt sett.
-MtG- Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Jeg gleder meg. Deilig når barna er i seng da gitt:) Det er slitsomt å ha barn, men veldig koselig også, spesielt når de sover:P
Himmelblå Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Hahaha, ømt punkt der gitt. Jeg er alltid oppe etter at de har lagt seg for å rydde bort rukkel og tukkel, og gjøre huset kaosfritt. Så det er deilig når de er nyvasket, tannbørstet, pysjamaskledt og lagt. Kveldsritualene tar sin tid!
Piri Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Gleder meg til de sover for da er de så søte å se på.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2009 hehe jeg tenker nok litt mye ja hehe:D spurte egentlig fordi jeg ble så paff over at søstren min først følte det nå...Mens jeg ikke har tenkt på det før.
camilla^ Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Kan vel ikke si at jeg gleder meg til at ungene legger seg, men det er deilig. Få litt ro rundt øra, slik at jeg får unna litt av tingene som må gjøres. Jeg sovner ofte på sofaen like etterpå, rimelig utslitt. Men det er utrolig koselig å gå inn på rommet dems før jeg legger meg. Bre over de dyna, slå av lys, musikk eller hva enn som er der. Kysse de på panna og si natta. Med fire viltre barn i hus, og litt lite hus til så mange er det deilig når det er såpass stille at man kan høre hva en selv tenker. Klokka er ikke noe vi passer ekstremt på, og det er veldig koselig å se på noe på tv og ungene sovner i armkroken min.
Marsipan❤grisen Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Jeg ser fram til at jenta mi skal legge seg for hun er så trøtt og survette når det nærmer seg leggetid, så da er det deilig med en liten pause. Men når jeg skal legge meg savner jeg henne masse og har sååå lyst til å ta henne opp av sengen og kose med henne, så jeg ser veldig frem til at morgenen skal komme igjen også :-)
du og jeg og vi to Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Jeg koser meg sammen med han på kvelden, og gleder meg til egentid på kvelden. Da kan jeg godt gå inn og se på at han sover, og glede meg til neste dag - men det er godt med tid som er bare min;) Hender absolutt at klokka plutselig at klokka går uten at jeg merker det, og at han er oppe lengre enn han burde, det varierer. Jeg tror det handler om begreper. Det handler ikke om at du ikke koser deg med barnet ditt. For meg gjør det i alle fall ikke det. Det handler om at jeg først gleder meg til å være med gutten min, og så gleder jeg meg over alenetiden på kvelden. Det tror jeg alle har behov for i større eller mindre grad, og at vi ikke skal ha så dårlig samvittighet over det.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2009 jepp fin måte å se det på...nå på natten så savner jeg henne utrolig mye...å det har faktisk blitt en vane at jeg henter henne over til meg når jeg legger meg. er jo bare så deilig å kose og lukte i håret når hun sover...dessuten har jeg stor seng som ikke trenger å stå halvtom:D
du og jeg og vi to Skrevet 14. mai 2009 #14 Skrevet 14. mai 2009 Haha, les hovedinnlegget ditt en gang til. Og så det siste innlegget. Og så omformulerer vi - koser du deg med barnet ditt? Ja, så mye at du ikke kan la henne være i fred om natta engang, hehe, er det ikke typisk. Og så skal vi liksom ha dårlig samvittighet for at vi ikke leser bok og leker hest 24 timer i døgnet? Ungen må uansett legge seg rundt syv, du kan like gjerne glede deg til det;)
klovnebukse Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Hun eldste har vanskelig for å sovne, så jeg er glad når hun endelig sovner. Da får jeg endelig tid til meg. For hele dagen er jo enten barna eller skole eller noen prosjekter og slikt.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 15. mai 2009 #16 Skrevet 15. mai 2009 må vel si jeg gleder meg litt ja:) det går fra full fres til full stillhet,hehe.. deilig!
Tokatter_USA Skrevet 15. mai 2009 #17 Skrevet 15. mai 2009 Svigermor fortalte i et selskap om en dame hun kjente som hadde flere barn, hun pleide å henge pysjamasene deres på en knagg som var lett synlig, for det "ga henne håp". Ingen i selskapet var sjokkert, for å si det sånn :-)
Sjefsmegga Skrevet 15. mai 2009 #18 Skrevet 15. mai 2009 Da er jeg skikkelig fæl, for jeg gleder meg alltid til unga har lagt seg jeg. Den stunda vi får alene for oss selv etter at unga har sovna er gullverdt og vår voksentid, og den skal og bør man som voksen glede seg til og ikke minst kunne nyte. Det har ingenting med at man ikke koser seg sammen med barna når de er våkne. Folk flest trenger å lade batteriene litt, for å kunne fungere som gode foreldre i lengda.
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #19 Skrevet 15. mai 2009 Det hender jeg tenker at nå skal det bli deilig å få litt ro for seg selv... Men det er nok ikke sånn at jeg gleder meg hver dag til mini skal legge seg, det er mest når jeg er sliten eller slike ting. For det er vel heller regelen enn unntaket at vi glemmer tiden og legginga blir en halvtime forsinket Men nå har jo jeg en pode som er veldig grei å ha med å gjøre, han er ikke så sta heldigvis Så ja, jeg gleder meg til mini er i seng og det hersker ro og stillhet i huset - noen ganger
piano♫ Skrevet 15. mai 2009 #20 Skrevet 15. mai 2009 Ungene er herlige når de er våkne - og nydelige når de sover. Hver tid har sin sjarm for meg. Jeg storkoser meg med dem i våkentida - og koser meg med gubben eller "meg og mitt" når de sover. :-)
Ranveig R Skrevet 15. mai 2009 #22 Skrevet 15. mai 2009 Det er ikkje alltid eg går rundt og GLEDER meg til dei er i seng, men det er alltid deilig når det er gjort ) I det siste har eg sett ofte på klokka når vi kjem ut på ettermiddagen, og eg tenker at det er litt som då eg jobba. Det var ikkje sånn at eg ikkje likte jobben min, men det var godt å bli ferdig for dagen, gå heim slappe av - og kunne møte frisk og utkvilt neste dag. Etter spesielt tunge dagar (lille har ikkje hatt det bra i det siste, MYKJE skriking og to dagar på barneklinikken), jo då GLEDER eg meg til ho er i seng (ikkje like "viktig" å få broren i seng, om kvelden ser han litt film i fred og ro mens eg slappar av). Og eg har ikkje dårleg samvittighet for det. Viss ein skal klare å ta seg av ungane kvar einaste dag, så MÅ ein ha både litt eigentid OG søvn. Og dei to tingene får ein berre når ungane er i seng.
Kystrøya Skrevet 15. mai 2009 #23 Skrevet 15. mai 2009 Hvorfor skal man ha dårlig samvittighet for at man gleder seg til at ungene er i seng? Jeg er alene to uker i gangen med 3 små barn på 4,5 år, 14 mnd og 2 mnd, og kan med hånden på hjertet si at jeg hver ettermiddag er kjempelykkelig når klokka nærmer seg 6 og det snart er på tide å få mellomste i seng. Her er høyt tempo og stormende jubel hele dagen, aldri stilt og aldri tid til å sette seg ned i 2 min engang. Har alltid en unge i fanget, på armen, alltid noen som gråter for et eller annet, det er måltider, bleier, osv osv. Og da er det jammen meg lov å si at det er godt å kunne sette seg ned kl 8 og puste lettet ut, helt alene. Jeg sier det iallfall. Det betyr ikke at vi ikke koser oss gjennom hele dagen. Men det må være svært få som ikke er sliten etter en lang dag alene med 3 små unger, og få som ikke syns det da er godt når husfreden endelig senker seg
ifie Skrevet 15. mai 2009 #24 Skrevet 15. mai 2009 Noen ganger gleder jeg meg til snuppen sover (da har jeg som regel vært "gressenke" noen dager, eller dagen har vært spesielt slitsom), mens andre ganger savner jeg han når det har vært stille en stund Det er alltid deilig med litt voksentid. Noen ganger har man bare større behov enn andre ganger
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #25 Skrevet 15. mai 2009 Vi koser oss masse med ungene vi, men synes det er ok å ha et par timer på kvelden til bare oss voksne. Når hele resten av døgnet er viet ungene har jeg ikke så forferdelig dårlig samvittighet for å kose meg sammen med mannen min et par timer bare oss to på kvelden. Dessuten er ungene mine lite trivelige og langt fra kosete når de har passert leggetid, så jeg vet jo når jeg legger dem at jeg ikke går glipp av noe uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå