Isdronningen Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Kan man ta det? Nå har jeg hostet sprettballer i snart to uker, og begynner å bli lei.
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Den eneste hostesaften jeg har hørt om som faktisk har noe for seg er vel Cosylan og den kan du neppe ta siden den har noe morfinaktig i seg :-/ Men hør med legen om andre ting da, kanskje det finnes noe annet du kan få mot hosten :-)
*toppris* Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 http://www.lommelegen.no/335879/hostesaft-i-svangerskap "Hei, Jeg kan berolige deg med at den dosen du har tatt av Efedrin NAF neppe er skadelig for fosteret. Når dette er sagt, frarådes alminnelig bruk av reseptbelagte hostemidler i svangerskap. Generelt viser studier at hostesaft har liten effekt mot hoste. Reseptbelagte miksturer inneholder codein. Dette er en morfinlignende substans. Den kan stille hoste, men dette kan medføre opphopning av sekret og slim og føre til infeksjon og betennelse i nedre luftveier (bronkier og lunger) Slike medisiner bør helst ikke brukes, og spesielt ikke i graviditet. Mot hoste kan det hjelpe å drikke rikelig for å tynne ut slimet. Sengeliggende kan det hjelpe å ligge med hodet høyt. Reseptfrie Tuxi kan du ta. Vennlig hilsen Dr. Peer Høvik, gynekolog"
Gumman :-) Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Jeg pleier å bruke bisolvon, og ifølge felleskatalogen er det trygt under graviditeten!
Moster1 Skrevet 15. mai 2009 #5 Skrevet 15. mai 2009 Tuxi er vel ikke i salg lengre, den ble fjernet av markedet for en stund tilbake....Og har noen den, så tror jeg ikke at jeg ville tatt den....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå