Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med min ettåring, men han har fått barnehageplass fra august. Jeg ble litt depremert i dag da svigermor var på besøk. Hun mente jeg burde være hjemme med han lengst mulig for guttens skyld. -At han har det så bra hjemme, og dra i åpen barnehage, og ha tryggheten at jeg var der sammen med han. Og jeg kommer selvsagt til å savne han veldig. Jeg fått så mange gode minner, det å være hjemme sammen med han. Fint å ha tid om morgningene, selvom vi har planer hver dag. Så fint å være på tur sammen og i åpen barnehage sammen, snufs! Men jeg tror jo også at han vil få det fint i barnehage, og jeg kan jo jobbe redusert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir litt nedfor! Sånne kommentarer får en til å fundere på både det ene og det andre. Likevel er jeg helt sikker på at at gutten din kommer til å stortrives med å komme i barnehagen! Hvis du har mulighet til å jobbe redusert, trenger ikke dagene i barnehagen å bli så lange. Og du kan fortsatt få mange, mange gode morgener og trivelige ettermiddager og kvelder.

Jeg syns tulla har lært utrolig mye av å begynne i barnehagen, og jeg vet hun koser seg som bare det, men jeg syns av og til det blir altfor lange dager. Hvis jeg hadde hatt sjansen, kunne jeg gjerne ha tenkt meg å jobbe kortere dager, men det går rett og slett ikke. Heldigvis hender det at jeg jobber noen kvelder iblant, og da kan jeg avspasere om dagen og få mer tid med lillegullet!

Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Har selv egentlig vært innstilt på å ha gutten i bhg fra januar, men nå er det så vanskelig å få bhg plass her. Så kunne ikke takke nei nå. Derfor starter han også til høsten.

Gruer meg masse, samtidig som jeg tror det blir bra for han. Føler at de kan gi han litt mer enn det jeg kan (da tenker jeg på læring og det at han får være med jevnaldrende hver dag)

Men vi går en helt ny tid i møte :-/

Prøv å ikke tenke på hva andre sier, husk at du kjenner barnet ditt best =)

Skrevet

Takk for støtte. Vi fikk førstevalget på søknaden om barnehageplass. Har vært og sett på barnehagen og hilst på de ansatte, og de virket hyggelige og så selv ut til å trives. Har en følelse for barnehagen at den er bra. Det blir jo en overgang.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...