Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Blir gal! Kommer til å miste alt håret! Nesten så jeg vurderer å bare klippe av meg alt og skaffe meg parykk. Føler meg utrolig STYGG! Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Ammer du? i Så fall er det grunnen. En kan også oppleve hårtap en stund etter fødsel. Det kommer i så fall igjen;) Ellers sier de at ølgjær/vitamin B er bra for håret:) Er du mann, så er det ikke mye du kan gjøre;)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Ammer ikke nei... Er over 1 1/2 år siden fødsel...
Musemor med tre søte små Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Har opplevd det to ganger. Den ene gangen ammet jeg og den andre hadde jeg akkurat begynt på noen nye medisiner.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Det er ikke ammingen som gjør at man mister håret, man mister nok hår om man ikke ammer spes lenge også.. Er fødselen som gjør at man mister hår. Rare greier, men tenk hvor hardt det er for kroppen å gjennomgå et svangerskap. Man begynner vel å miste håret når man slutter å amme pga at det er da de siste hormonene forsvinner fra kroppen. Da er det bare deg selv igjen.. Råd? Spis suplex B! Sjekk deg for mineral og vitaminmangler.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Er 9 mnd siden jeg sluttet å amme, så tviler på at det har noe med det å gjøre....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Mulig du mangler noen vitaminer eller noe i kroppen. Er det bare på hodet du mister hår eller resten av kroppen? Hvordan er det med neglene? Vil anbefale deg en tur til legen, bare for å få sjekket om du kanskje har noen mangler/mangelsykdommer. Hvis alt er ok der, er det helsekost og frisørsalonger neste. Der kan du få gode råd.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Jeg har hatt veldig hårtap to ganger i livet. En frisør sa til meg at man går gjennom 5 års sykluser eller noe slik at dette kan skje med noen års mellomrom. Jeg løste det med å ha oppsatt hår de måndene det stod på.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #9 Skrevet 15. mai 2009 Igjen; det ahr ingenting med amming å gjøre!! Saken er at i svangerskapet så gjør hormonene at man nesten ikke mister noe hår (mens man ellers mister ca 100 hårstrå daglig). Når hormonendringene går tilbake etter fødsel vil man så miste alt man SKULLE mistet på de 9 mnd, dvs det virker som man bare mister halvparten av parykken:) Det skjer uansett om man ammer eller ikke. Så det kan godt hende det er ettervirkningene etter svangerskapet som sitter i. ellers vet jeg man akn miste mye hår i perioder etter man har vært veldig stresset. Folk her nevner b-vitamin, men sink er også viktig. Kjøp på helsekost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå