håp-74 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Hallo!! Lurer på om det er noen som har vært igjenom livmor undersøkelse. Har fra før av 2 fersk og 2 fryse forsøk er no ruger på 2 frysegg. Vist det ikke blir resultat denne gangen vill legen ta en livmor undersøkelse på meg. Lurer på va en slik undersøkelse innebærer og hva en evt forventer å finne??? Kunne ta denne undersøkelsen på sykehuset hjemme eller i Haugesund, vist jeg valgte å ta den hjemme måtte jeg i fulle narkose!!!!! Valgte jeg Haugesund va det en kjapp undersøkelse "inn og ut" (legens ord) synst det hørtest merkelig ut!!! Var noe med det tekniske utstyret hmmmmmm. Noen som kan dele sine erfaringer ang dette,Vær så snill!!!!
frk bulle Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Heisan, Dette har jeg vært igjennnom, rett etter forrige runde nå i februar, og det de gjør er rett og slett at de filmer inni livmora di. Det er en veldig kjapp og kurant prosedyre, og unna på 10 min ca.Ingen smertestillende er nødvendig, du setter deg i stolen og så bruker de varmt behagelig vann for å fylle deg opp. Dette føles litt spesielt, litt som å tisse på seg;) Og grunnen er at de trenger å spile ut/blåse opp livmoren din for å kunne se skikkelig.Ettersom livmoren er som en muskel, så kjenner du et press når dette vannet har fylt opp, noe ubehagelig, men ikke VONDT syns nå jeg. Så fører de inn et bitte lite kamera, og du kan da se innsiden av limora på skjermen. Jeg syns det var ganske fantastisk, min var så fin og rosa, og det var ikke noe som tydet på at det var noe i veien med den! Veldig greit å kunne luke vekk den tanken, vi lurer jo alltid på HVORFOR disse eggene ikke henger! Håper du føler deg litt mer forberedt, krysser fingrene for at eggene dine sitter, så du ikke trenger undersøkelsen i det hele tatt!: klem,
lene70 Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 hei. jeg var igjennom den undersøkelsen før vi starta med ivf. legen fant da en muskelknute inne i livmoren som måtte fjernes først, ellers hadde det vært vanskelig og bli gravid. Vi starta opp etter den var fjernet, ble ikke gravid på første forsøk. så pause, nytt forsøk da frys, og det satt. resultatet ble to nydelige eneggede tvillingjenter født for 7 uker siden. lykke til videre
håp-74 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2009 Hei to små imagen : ) Gratulere så masse med tvillingene. Tusen takk for svar, lurer på hvordan fjernet de muskelknuten og hvordan opplevde du det?? Ruger på to egg så sjansene er jo der for att det skal bli tvillinger på oss med : S Det får komme det som komme vill!!!
håp-74 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2009 Hei frk bulle : ) Tusen takk for svar, hjalp en hel del for nå vet jeg hva det innebærer. Håper jo på att det skal sitte denne gangen da men liker å være forberedt. Skal dere prøve på nytt snart og har dere barn fra før?? Vi fikk en gutt i 2004 på vårt første icis forsøk, siden det har det ikke klaffet for oss, vill bare ikke feste seg : (
potensiell Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 Hos meg var livmorundersøkelsen ganske vond, måtte holde meg fast i stolen for å ligge stille. Legen sa det var fordi jeg hadde operert bort egglederne noen måneder i forveien.
frk bulle Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 Hei igjen håp-74! Ja, alltid bra å være forberedt! Jeg føler man aldri kan få for mye informasjon, og dette forumet og jentene her er helt fantastiske i så måte. Har lært knallmye her inne! Vi er midt i forsøk nå, sprayer på tredje uka og begynner på sprøytene den 19 mai. Ingen barn fra før, og dette er fjerde runde på ett år. Første runde endte uten befrukta egg, stoor nedtur, og etter det har jeg hatt to innsettinger uten resultat.. Dritnervøs for denne runden, som blir vår siste subsidierte runde..
lille frø, mor til to Skrevet 17. mai 2009 #8 Skrevet 17. mai 2009 Ser at mange har tatt undersøkelsen i våken tilstand. Jeg spurte om jeg kunne få det, men ble lagt i narkose. Dette i tilfelle de måtte operere. Grunnen til undersøkelsen var mistanke om skade etter utskrapning. De så at livmor var veldig tynn og ujevn. Ellers ingen unormale funn. Utrolig nok ble jeg gravid med et rimelig dårlig utganspunkt. Bare sånn plutselig. Var inne på tanken om adopsjon da.
håp-74 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. mai 2009 Hei frk bulle ; ) Må si meg veldig enig med deg ang de flotte jentene her inne som deler erfaringene sin med oss på godt og vondt, har lært utrolig mye. Blir jo ekstra spennende denne runden for dere da siden det er den siste subsidierte runden, skal krysse alt jeg har for att det skal lykkes for dere denne gangen. Masse lykke til og husk å ha bare god tanker, skal følge med dere, kansje vi kan sammen gå over til forumet barn i magen????? det hadde vært stort. Jeg skal teste 25 mai er i rd 5, går såååååå seint !!!! Igjen masse lykke til !!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå