Gå til innhold

På overtid, og redd for veksten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet de ikke legger så mye på seg på slutten, men har plutselig begynt å engste meg for størrelsen likevel..har så høyt sym-fun mål, og vekten har økt til 84kg.. Enda 8 dager igjen til igangssettelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg jeg..Eneste bekymer jeg har oxo.Mest fordet jeg fikk stort barn sist og målene tyder på det igjen..

Men som JM sier behøver ikke bety noe..

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen... jeg også engster meg for stort barn... jeg har så høye mål også, over det grønne feltet.... fikk stort barn sist, og vil ikke ha større denne gangen!!!

Skrevet

Melder meg inn her jeg og.. Er veldig redd for at dette blir et stort barn. Har fått to barn før på vel 4200 g og nå ligger sf målene på toppen av det grønne feltet. Babyen er estimert til ca 3600 g dagen før termin, men jeg tørr ikke stole på det. Er nå to dager over termin og i teorien kan jeg gå like til juni uten at de setter i gang. Babyen ligger i seteleie så jeg ser for meg at jeg blir gåendes her i ukesvis uten å bli satt i gang og at jeg får en 5. kgs baby som blir sittenedes fast og at jeg blir ødelagt for livet.. uff.. er visst en smule svart i humøret i dag:(

Skrevet

Hei!

Titter innom fra Småtroll 0-1.

Ville bare dele min historie, da jeg kjenner meg så godt igjen i tankene deres. Jeg var også livredd for stor baby. Var på 3D ul i uke 27 og fikk beskjed om at babyen kom til å veie 4 kg til termin. Jeg var på ul på sykehuset i uke 37 pga lite liv og fikk beskjed om at babyen min veide 3800 gram - nesten 1 mnd før termin.

Magen var så stor at alle trodde det var tvillinger, og jeg sprengte sf målene mine lenge før termin. Så gikk jeg 12 dager over termin. Jeg var helt kvalm av engstelse, og turte nesten ikke spise siste mnd. Alt jeg tenkte på var den gigantiske babyen som kom til å komme.

Og når fødselen startet og babyen aldri kom ned i bekkenet, var alle overbevist om at babyen var for stor for bekkenet mitt. Det endte med ks til slutt, og jenta mi veide 3180 gram hun.

Så det trenger ikke å bety stor baby, selv om ALT tilsier det.

De fleste får faktisk babyer som er omtrent like store som de selv var da de ble født! Alt det andre om at de ikke vokser så mye den siste tiden, og alt det der vet dere. Og det hjelper ikke. Jeg vet det. For jeg har vært der selv.

Og det "farligste" i forhold til revning osv. er visst at fødselen går for fort. Ikke stor baby. Hodestørrelsen er det største og vondeste sies det, og selv om babyen er stor så er hodene deres omtrent like store uavhengig av om de er 3 kg eller 5 kg.

Lykke til jenter:) Sees snart inne på Småtroll 0-1!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...