Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er i uke 36 og har fått en sånn vanvittig oksehunger. Jeg spiser helt vanvittig mye mat om dagen, er sulten hele tiden og blir så mett at jeg ikke får puste godt. Har ikke lagt på meg mye i svangerskapet til nå, 8 kilo, men de siste to ukene har jeg spist så mye at jeg kjenner at jeg legger på meg. Det er ikke noe spesielt usunt jeg spiser, men jeg er bare så sulten og klemmer i meg sånne mengder at jeg blir helt forspist. I dag har jeg spist: 4 brødskiver til frokost 2 bananer 1 eple 5 knekkebrød med masse smør Kyllingsalat og brød (STOR porsjon) til lunsj 2 mangoer 3gulrøtter 2 hveteboller 3 knekkebrød med smør og egg 2 store porsjoner med hjemmelaget fiskegrateng og nypotet til middag 1 softis 3 epler 1 jogurt 1 banan 4 brødskiver med kyllingfilet og rømme til kveldsmat så har jeg til slutt nå klart å få i meg en halvliter is med to bananer,peanøtter, non stop og masse sjokoladesaus (ikke akkurat sunt, men fikk så innmari lyst på). Nå er jeg så forspist at jeg har vondt i magen og den er så hard som en stein. Mannen min er helt sjokkert over meg, for jeg spiser jo minst dobbelt så mye som han.... Hva er det som pluteselig skjer med meg her, flere som opplever dette? Har ikke veid meg, men har garantert lagt på meg de to sist ukene, syns det merkes på klærne og at det synes i ansiktet mitt :-(
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Det værste er ikke at du blir en feit blubbe, men at du setter babyen din i fare. Skjærp deg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Du kan ha fått stoffskiftefeil! Det har jeg fått i begge svangerskapene mine- diagnosen var "svangerskapsfremprovosert hypertyreose". Stoffskiftehormonene skjøt i været- har noe med hormonendringen i svangerskapet å gjøre. Jeg ahr naturlig et ganske høyt stoffskifte (men innenfor normalen), men nå var det skyhøyt. Er slank men spiser masse. de vurderte å medisinere, bare at disse medisinenen helst ikke bør tas i graviditeten. heldigvis stabiliserte det seg av seg selv etter 4-5 mnd (var i starten hos meg). Men det avr helt sykt- jeg spiste omtrent hver halv time- sulten igjen med det samme jeg hadde spist. Orket ikke dra noe sted for jeg ble bare så vanvittig sulten. Men la ikke på meg så mye likevel. Normalen er vel 13 kg i et svangerskap, og tror jeg gikk opp ca det. 2 dager etter fødselen gikk jeg inn i mine vanlige jeans, så all maten hadde ikke satt spor på meg ihvertfall. Så lenge du holder deg til normal mat og ikke snop så tar jo ikke barnet skade av det!!!!! Men ta en blodprøve hos legen og sjekk det!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 oi, hadde jeg spist så mye så hadde jeg kastet opp, tror jeg... Er det heeeelt umulig å la være? Bøtt innpå med vann, drikk en halvliter, minst, før hver ekstra ting du vil putte i munnen, så sier det kanskje stopp selv med oksehungeren din Og spis frukt frukt og frukt... Men er nok ikke lett nei, du har min sympati, men vil absolutt råde deg til å bruke all viljestyrke du har til å halvere inntaket, minst! Vet ikke hvordan dette kan påvirke babyen i magen, men er neppe sunt for verken deg eller den. Blodsukkeret er sikkert skyhøyt hele tiden... Good luck!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå