Gå til innhold

Å "rase ned i vekt".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du gjort for å rase ned i vekt?

Jeg trenger å gå ned 7 kg relativt raskt, så jeg kan godt få en kickstart for så å gå over på et veldig sunt kosthold (masse grønnsaker, salat, frukt, kylling o.l.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehh...hva med å starte andre veien med sunn mat?... Livsstilsendring med sunt kosthold og nok mosjon er eneste vei som fører fram. Det vet vel egentlig alle dersom de tenker seg om? Lykke på reisa :)

Skrevet

Ja, jeg spiser såklart sunt, men jeg har stagnert og vekten nekter å rikke på seg. Jeg trenger en "boom".

HI.

Skrevet

Litt flåsete kanskje, men: fjern mandlene:) Det sparer deg for vonde halsbetennelser og jeg gikk ned 11 kg på 14 dager. Klarte jo kun spise litt flytende mat..

Eller; lev på Ryvita knekkebrød til alle måltider utenom middag. Med kjøttpålegg og grønnsaker. Og frukt til seff. Middag- kun ris og kjøtt/fisk. Poteter legger man på seg mer av. Det går som en kur, men neppe sunt i lengden. Men med mye frukt og grønt blir du ihvertfall ikke feilernært:)

Skrevet

Dwet hører sef med til historien at jeg hadde hatt mye trøbbel med mandlene da. Og jeg trengte abs ikke gå ned, så for meg var dte ikke en bonus;)

Skrevet

Takk for svar! :-)

Jeg skal herved gå til innkjøp av ryvita knekkebrød og kalkunpålegg. Nam. (grønnsaker og frukt har jeg:-))

Skrevet

Eller bli gravid og vær spykvalm og ikke orke å spise NOE på 3 mnd. Da går du ned 17 kg, slik som meg. Jeg veide mindre som høygravid enn før graviditet.....

Skrevet

For det første, sørg for å kjøp inn en masse forskjellig frukt som du liker. (Unngå banan) Ha det fremme på et bord. Finn en kcalorifridrikk du kan drikke i bøtter og spann, helst vann... men liker du ikke vann er alt uten kcalorier fint. Drikk kaffe, veimaten, hold deg til rundt 1000 kcalorier som overskudd pr. dag, da går det kjempefort. Kutt ut middag, spis frukt, grønt og dropp hvitt brød (grovt brød er bra for tarmene dine samt at det har endel vitaminer du trenger)

Lykke til.

Skrevet

Slankepillen Alli, flere liter farris om dagen. Jeg går i allefall ned så det suser. PS, jeg spiser KUN middag, ingenting annet.

Skrevet

Men hvordan klarer du å bare spise middag? Føles det ikke "feil" for kroppen å ikke spise andre måltider?

Til deg lengre oppe: Takk for svar. Jeg er ikke flink til å ha frukten fremme, det skal jeg gjøre noe med! Skal prøve å følge rådene dine!! :-)

Skrevet

Jeg gikk ned nesten 25 kg på noen få mnd.

Men da sluttet jeg så og si å spise i det hele tatt. Sultet meg!

Ikke å anbefale, men jeg ble fornøyd med resultatet!

Skrevet

Jeg gikk ned 5 kg på 2 uker ved å telle kalorier, og spise kun ca 500 kalorier pr dag + trene. Jeg tok i tillegg avføringspiller på kvelden, så jeg satt på ramma "hele" natta.

Jeg skal på samme diett når jeg er ferdig med amming, for jeg må gå ned 8 kg etter svangerskap.

Skrevet

Håper du tuller med HI.

Spiser du 500 kalorier pr.dag og tar avføringspiller, da er du ikke riktig rett i hodet.

Kroppen blir satt på sparebluss om du spiser kun 500 om dagen og du vil legge på enormt når du øker mengden mat, siden kroppen vil ta til seg alt i påvente av neste kur.

Om du ikke tuller, så burde du i allefall ikke anbefale denne kurne til andre som vil beholde helsen sin.

Skrevet

Mosjon hver dag, masse proteiner, lite karber. 12 kilo minus på 5 uker.

Skrevet

Lavkarbo mat- gått ned 7 kg på 5 uker. Mett hele tiden, fantastisk måte å slanke seg på. Trodde ikke det var mulig etter å ha sultet meg gjennom 3 tidligere slankekurer.

Skrevet

Hvis man lever på veldig få kcalorier er det i allefall viktig å ta en multivitamin pille hver dag. Tar man avføringspiller (huff og huff) må man sørge for å få i seg mange fettløslige vitaminer. A, K, D og E i allefall. Syntes det høres flott ut å leve på frukt og grønt en stund. Masse flotte vitaminer!

Skrevet

Effektiv kur, men ikke helt sunn i lengden... men kommer visstnok fra et sykehus i Sverige og er beregnet på svært overvektige...

Det som er "greit" med den er at den er ekstremt lett og følge...

1 knekkebrød med magert pålegg til frokost

1 knekkebrød med magert pålegg til lunsj

Middag, normal porsjon, helt valgfri

Frukt og grønt kan spises ubegrenset

Spis dette i 5 dager

6. dagen spises KUN ananas, så mye man bare orker, og man drikker godt med vann

7. dagen spises KUN bananer (ca et kilo) og vann

Dette gjentas.

Den er knalltøff de første dagene, man føler seg sulten konstant, men så begynner magesekken og tilvenne seg litt lite mat, og man begynner faktisk og glede seg til det ene stakkars knekkebrødet til frokost.

Faren er at forbrenningen begynner å gå på sparebluss, derfor kommer den 6. dagen med ananas, -som er med på å stimulere forbrenningen. Bananene er med på å få blodsukkeret opp igjen.

En helt syk kur, men forferdelig effektiv. Mest fordi man spiser lite. Dessuten er det ingen fare for at man blir hengende ved den og blir altfor tyn heller. Det setter dagene med ananas og bananer en stopper for.

Skrevet

Er allergisk for ananas, men ble like fullt nygjerrig. Øker ananas forbrenningen?

Skrevet

Ja, det sies. For endel år siden fantes jo rene ananas-kurer, men ettersom vitenskapen er kommet lengere, så ble slike kurer sett på som rene pesten. Jeg har noen perioder fulgt kuren overfor, og da har kiloene bare rent av. Men jeg blir så lei etterhvert, at jeg begynner å spise normalt igjen. Jeg har nettopp fått barn, og har nå 15 kilo som skal av nå etter fem uker. Min matchvekt er 60 kilo, men veier nå 75 kilo. Jeg spiser ikke mere enn hva jeg gjorde før svangerskapet, men det synes være forferdlig vanskelig å få av kiloene. Planen min er å ikke slanke meg akkurat nå pga ammingen, men når barnet er sånn ca fire-fem måneder, tenker jeg prøve noen dager med denne, om jeg er like svær, bare for å få en sånn "kickstart" som det ble referert til her tidligere. Og jada, begynne å trene og alt det der:-)

Skrevet

Kjære vene for noen merkelige svar du har fått. Trodde folk flest var klare over at det kun er trening (og dermed forbrenning av kalorier) i tillegg tl et sunt kosthold som hjelper. Skal man vedlikeholde vekten etter slanking er det også kun trening som hjelper (det er ikke mulig å gå på en diett resten av livet).

TREN KVINNE, TREN!

Skrevet

Å spise kun middag, knaske alli og drikke farris er SYKT!

Håper du ikke har større barn som ser hva du gjør med deg selv, og utvikler spiseforstyrrelser. Jeg strevde i mange år med anoreksia og bulemi, og mistet mange gode år av livet mitt pga dette. Sånn tulleslanking er livsfarlig!

Et normalt kosthold med mange små måltider hver dag er det eneste som hjelper. Mosjon skader selvsagt ikke ;)

Samfunnet vi lever i har blitt et kroppsfiksert møkkasamfunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...