Gå til innhold

Hva hjelper mot menssmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med noen helt grusomme smerter i magen.

Jeg har i alle år (de få gangene i året jeg har mensen) slitt med smerter, men nå er det jo helt grusomt.

Huff...

Smerten lindres litt med en god pose Smash da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smertestillende?

Skrevet

Paracet eller Ibux da, for å omformulere. Hva hjelper best?

Skrevet

Naproxen. Må tas så fort du kjenner du får mensen/vondt, da funker den kjempebra.

Skrevet

Ok, den er reseptfri?

Jeg fikk jo mensen for noen timer siden, vil den hjelpe "like godt" imrg? (Pleier å ha vondt de 3-4første dagene..)

Jeg har faktisk aldri tatt noe mot det før, liker ikke å ta piller - men nå er jeg vel nådd bristepunktet føler jeg.. :)

Skrevet

Naproxen og store mengder sjokolade. Varmepute på korsryggen. Krølle seg sammen på sofaen :-S

Skrevet

Den er reseptfri ja. Den vil sikkert funke i morgen også, du har vel ikke like vondt i morgen? Hos meg er verste smerten første dagen, de neste 2-3 dagene murrer det bare. Tar jeg Ibux tar ikke den toppen av smertene, og jeg har vondt i 3-4 dager. Med Naproxen forsvinner alle smertene med det samme, og jeg kjenner ingenting de neste dagene.

Skrevet

Naproxen og sitronsaft fra fersk sitron, surt som fy, men funker.

Skrevet

Jeg pleier alltid å skikkelig vondt den første dagen, så er det verre andre dagen og på kvelden ved leggetider den andre dagen så begynner det å løsne.

Kanskje det har noe med at jeg har mensen mellom hver 2-5mnd engang.

Nå er det 2mnd siden sist jeg hadde, merkelig at det skulle bli så vondt nå men..

Får iallefall ta en Ibux nå da og få dempet det litt, og kjøpe Naproxen imrg.

Takk for tips iallefall =)

Skrevet

Jeg plages med luftsmerter, sinnsyke smerter når jeg har naturlig mens (ikke går på p-pillen eller noe sånt).

Tar Paracet og Ibux sammen, spiser Activia (det hjelper faktisk) og prøver å overleve.

Når har jeg endelig begynt med pillen og mensen er en drøm, hehe

Skrevet

En varm, varm, varm varmeflaske på magen, sjokolade og masse ibux...men erdu generelt plaget ville jeg hørt med legen om resept på Cataflam - det har jeg og de er de eneste som funker når det er som verst. Hormonspiral er også en lur ting - har ikke hatt hverken mensen eller smerter siden jeg satt den inn ca halvannet år siden:o) (og jeg SKIKKELIG plaget tidligere)

Skrevet

Sier som noen av de andre jentene. Naproxen er de eneste smertestillende tablettene som virker mot mensensmerter.

Skrevet

En orgasme..

Gjest biss med twins
Skrevet

Brexidol! Det eneste som hjelper meg..

Gjest biss med twins
Skrevet

Men det er på resept da, kanskje ikke det du lurte på nå:) Også er det sikkert noen som synes at dette er ekkelt, men etter at jeg begynte med mooncup så har jeg merket bedring på smertene faktisk!

Skrevet

Takk for gode svar!

Jeg har jo vært plaget med menssmerter siden jeg fikk det, men.. Har holdt ut i de dagene det varer. Men nå føler jeg meg møkklei av det også , så tenker å ta det opp med legen neste gang. Da er jo også Brexidol et alternativ om Naproxen ikke fungerer.

Du som nevnte hormonspiral: Jeg prøver jo å bli gravid, har PCO i tillegg - så det er ikke et alternativ enda, men kanskje om noen år. Takk for tipset :)

Skrevet

Hei :-) Menssmerter er noe dritt! - Men skal man ta Nsaids ( ibux , naproxen o.l ) når man prøver og bli gravid ?

Husker det var veldig fokusert på dette en stund , men det har kanskje forandret seg ?

Jeg har selv endometriose og mye menssmerter . Jeg bruker stort sett paralgin forte om smertene blir for ille....

Skrevet

Ser at du har fått mange gode råd. To ting som hjelper for min del ser jeg at ingen har nevnt. Massasje i området rundt korsryggen, kombinert med f.eks. en varmeflaske funker bra. I tillegg kan det være bra å gå en liten tur dersom du klarer å komme deg opp. Bevegelse gjør at spenningene i magen og ryggen løsner litt, og det gjør mindre vondt.

Ser at du skrev det innlegget her i går. Håper du er bedre i dag da:-)

Skrevet

Varmeflaske på magen hjelper meg. Og aktivitet hjelper selv om man egentlig ikke føler seg i form til slikt.

Jeg kan bare bruke paracet, siden jeg ikke skal ha ibux f.eks...

Men syns du skal ta en prat med legen om det er veldig ille..

Skrevet

Nesten alle typer smertestillende som har god effekt mot menssmerter er såkalte NSAIDs, og de kan redusere fertiliteten så du skal helst ikke benytte dem om du prøver å bli gravid.

Medikamenter som har paracetamol eller tramadol som virkestoff kan redusere smerter noe, men er ikke like bra som NSAIDs (ibux, naproxen etc).

Skrevet

Åhh... Ikke benytte det om man prøver å bli gravid ja..

Neinei, da får jeg igrunn bare holde ut.

:)

Jeg er ikke bedre akkurat nå, men det blir bedre utover dagen. Takk og lov.

Jeg får prøve Ibux og paracet, varmepute/varmeflaske, litt massasje, en liten tur med bikkja og en GOD slump med sjokolade da!

:o)

Jeg holder heller ut med smertene litt lenger, til jeg får en nr2 i magen =)

Skal uansett snakke med legen om det, så kanskje jeg istedenfor kan få litt hjelp til å bli gravid ;)

Skrevet

Prøv paracet og varme , styr unna Ibux om du kan ( også et NSAIDs ).

Vi slet veldig med og få lillemor på nå 1år, mistet 7 ganger i sa.

Hadde gitt opp hele greia....

Gikk ca 7 mndr på ketolyse ,( gikk ned nesten 15 kg ) pang så satt det :-)

Har en venninne som har pco , også hun ble gravid etter og ha gått på ketolyse. Det kan jo være helt tilfeldig , og ikke sikkert at det er noe for deg :-) Ville bare nevne det.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har tenkt til å gå på ketolyse også :)

Må bare vente til økonomien tilsier at jeg kan bestille startpakken ;)

Fint å høre at flere har blitt gravide med ketolysekuren!

Da har jeg iallefall flere håp :D

Jeg har jo noen kg som jeg ikke fikk bort etter sist svangerskap som helt sikkert gjør det vanskeligere, og da er det virkelig verdt å prøve ketolysekuren for å bli gravid.

Også får jeg ty til paracet og varme, + gode gåturer når menssmertene setter inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...