Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom med et brak, og nå er jeg støl og sliten fra hælen og opp hele beinet etter flere netter på rad med kramper i leggene...

Jeg har hørt at man skal gå baklengs før man legger seg, knyte ulltråd rundt anklen (?) og få i seg magnesium (?).

Har ikke prøvd noe av dette enda, men må nok gå litt baklengs i kveld tror jeg... :)

Noen som har gode tips til hvordan jeg kan bli kvitt - eller hvertfal redusert - noe av krampene? Eller bekrefte/avkrefte kjerringrådene over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også leggkramper nesten hver natt. Veldig vondt, og støl er jeg også. Knyte ulltråd rundt ankelen har jeg også hørt at skal hjelpe, men har ikke kommet på å prøve det enda, men dat skal jeg jammen gjøre.

Skrevet

Da skal jeg både gå litt baklengs OG knyte ulltråd i kveld :)

Vi får oppdatere hverandre i morra, da ;)

Skrevet

jeg har også kramper i leggene om natten. hvorfor får jeg det egentlig?

Skrevet

sliter også med leggkramper, og tanta mi sa jeg måtte prøve med et såpestykke i senga. Har såpa under lakenet og har ikke hatt kramper de siste nettene. Vet ikke om det er noe i det, men det er jo vært et forsøk ;)

ellers så anbefalte jordmor magnesium..

Skrevet

Gammelt kjerringråd: Stålkniv under madrassen (i fotenden).

Skrevet

uff stakkars dere!! Hadde forferdelige leggkramper da jeg gikk gravid sist gang, flere ganger pr natt. Husker at det eneste som hjalp meg var å reise meg opp, og stå på bena.

Strekke ut kan være lurt ja, det er jo muskler som står og vibrerer.

Regner med at jeg kommer til å få leggkramper denne gangen også:(

Skrevet

Så godt som ingen kramper i natt! :)

Jeg setter en knapp på utstrekkinga, så i kveld prøver jeg bare strekking - ingen ulltråd :)

Skrevet

Jeg har også leggkramper om natten... veldig vondt! Og igår fikk jeg faktisk krampe i leggen når jeg skulle gå opp en fortauskant! Skal sies at jeg var veldig sliten etter en laaaang dag på jobb da, men likevel - my god!

Jeg har fått tips om å spise noe salt (tipset var vel egntlig skive med kaviar, men regner med at det er saltet som er cluen her) før jeg går og legger meg, men har egentlig ikke prøvd det ut. tror jeg skal prøve ikveld.

Skrevet

Hadde det litt forrige gang, fikk tips om å drikke melk (noe jeg aldri gjør) og det funka allerede første natta! Drakk et lite glass hver dag i en uke eller no og jeg fikk det aldri igjen:)

Noe med at hvis man mangler kalk/kalsium tar ikke kroppen opp magnesium som igjen kan føre til kramper? Husker ikke heeelt greia, men det funka for meg hvertfall!

Skrevet

Melk funker ikke for meg iallefall. Drikker melk hver dag, men det har null effekt. jeg hørte også om den ulltråden, og må innrømme at jeg veldig skeptisk med et flir rundt munnen prøvde å knyte en ulltråd rundt begge anklene før jeg la meg.. men jeg har faktisk ikke hatt leggkramper de dagene jeg har brukt ulltråden:P nå skal det da sies at jeg ikke har regelmessige leggkramper, men man tar jo ikke skade av å sove med en ulltråd rundt beina.. hehe, men må være 100% ull altså

og vet at mange eldre mennesker bruker sånn sunlight- såpestykke i fotenden av senga mot leggkramper, men det er jeg altfor skeptisk til, så det kommer jeg ikke til å prøve ! haha

Skrevet

Jeg har funnet ut at når jeg kjenner de komme, så dytter jeg hælen nedover for å strekke ut leggen... Tærne oppover og hælen nedover.. så slipper de faktisk taket på meg før de kommer skikkelig i gang.. Kan virkelig anbefales å prøve iallefall. Jeg er kjempeglad for å slippe å få de skikkelig.. er jo så utrolig vondt!!

Gjest ~Gravida~ Uke 21
Skrevet

Det som skal hjelpe mot leggkramper er B-vitaminer eller magnesium da.

Noen tar tilskudd av B-vitaminer,og en banan per dag er å anbefale. ;)

Skrevet

Hehe ... artig:) det samme gjør jeg :) Tærne opp og hælen nedover... da kommer ikke krampa skikkelig i gang og slipper taket .. :) Glimrende teknikk..

Skrevet

De gangene det er som verst får jeg kramper på framsiden av leggen når jeg strekker ut ved å dra tærne mot leggen... Men det er nå likevel den eneste måten jeg vet om å strekke ut baksia av leggen :)

Har forresten blitt bedre de siste par dagene - etter at jeg begyte å strekke ut litt nå og da i løpet av dagen, og om kvelden før jeg legger meg :)

Skrevet

Jeg var plaget med kramper som aldri slapp taket sist jeg gikk gravid. Våknet med at jeg skrek til å måtte opp å trampe og styre uten veldig bra effekt! Vondt da, morsomt nå! MEN i natt kom mine første leggkramper dette svangerskapet, klarte å hindre dem fra å sette ordentlig inn støtet ved hælen-opp-taktikken, men må innrømme at jeg gruer meg til de blir verre! Kan hende jeg ender opp med både stålkniv og såpestykke i senga til slutt hvis jeg blir for desperat!hihi:p

Skrevet

Har hatt leggkramer i alle svangerskap. Må opp og strekke ut leggene både forann og bak. Hender seg at det har hjulpet å flytte seg til et annet sted å sove... kanskje fordi jeg får beveget meg litt.

Bruker eis-gel på leggene og foten. Synest det hjelper veldig bra. Er plaget med at føttene er så varme også, så må ha beina utenfor dyna.

Hvis jeg bruker lang tid på å sovne blir jeg mer plaget av krampene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...