Gå til innhold

spørreundersøkelse til dere som har brukt "hoppe av i svingen".. :)

Anbefalte innlegg

Gjest herr og fru strert
Skrevet

Er så mange delte meninger om metodens sikkerhet / sannsynlighet for å bli gravid. Jeg ser det som rimelig sikkert med en partner man stoler på har selvdisiplin nok. Tror det er veldig sjelden man blir gravid ved avbrutt samleie (hvis det avbrytes i tide vel og merke). Men vet det regnes som usikkert. Uansett; er det noen her inne som har opplevd å bli gravide tross avbrutt samleie / hoppet (vellykket) av i svingen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da er du nok litt naiv.... det hopper over små svømmere fra mannen og in i deg, før han får utløsning.

jeg ble gravid på den måten ja.

Skrevet

*titte ned på den store magen sin*

Jepp... Men, det var nok ikke tidenes mest disiplinerte avhopp da, ble nødløsning siden vi for en gangs skyld glemte oss litt bort.

Skrevet

før graviditet 1, skjedde det absolutt ikke noe ved hoppe av i svingen.

etter graviditet 1, ble jeg fort gravid igjen. vi ble gravide fordi vi hoppet av i svingen!

så her sitter jeg :P

18 mnd i mellom de.

Skrevet

Har brukt metoden til sammen i fire år, og vart ikkje gravid.

Men anbefaler den ikkje, den er risikabel.

Skrevet

ble gravid på den måtten her å....

Skrevet

Vi brukte hoppe av i svingen i 1,5 år mellom barna. Det funka fint det, bortsett fra den ENE gangen vi glemte å hoppe. dD ble jeg gravid, men det ente"heldigvis" i en tidlig abort. Det gikk fint så lenge vi hoppet i tide:)

Skrevet

Søsteren min har to barn med under to års mellomrom, begge ble til ved vellykket avhopp i svingen..

Min siste ble også til på den måten, ikke et eneste fullført samleie, men jeg ble gravid likevel jeg ;)

Vi hadde lyst på en unge til da, så det var ingen krise at de ble litt tettere i alder enn vi hadde tenkt oss, men jeg anbefaler ikke metoden til de som absolutt ikke vil ha barn.

Skrevet

jeg har vært skikkelig dum og naiv mange ganger opp gjennom årene og tatt sjansen på "hoppe av i svingen-metoden", men heldigvis har det fungert her.

selv om jeg ikke ble gravid noen av gangene, ville jeg ikke brukt det som metode nå som jeg har blitt voksen og klok;) man VET jo at det er risky lizm.

Skrevet

hahahaha...

Nå ler jeg godt og hjertelig:o)

Dette er "pensum" for 13- åringene på fritidsklubben... og de vet at det skal kun en liten dråpe med sæd til for å lage barn!!!

Skrevet

Hehe, jeg har to venninner som har prøvd den metoden der.

Begge ble gravide!!!

Gjest herr og fru strert
Skrevet

He he jada det er pensum for 13åringer at det KAN skje. Men siden vi lever i et trygt forhold og det ikke hadde vært helt krise med baby, så tenker jeg at det er en bedre strategi enn å gi blaffen:) Så lenge det ikke fungerer med annen prevensjon. Det må jo være mye mindre risiko enn om man bare har ubeskyttet sex:)

Skrevet

Sånn ble det til at jeg nå er 2barns mor... :) Altså nr 2 var ikke helt planlagt..

Skrevet

Må kanskje legge til at vi kalkulerte med risikoen for at muligheten for å bli gravid var der. Men vi valgte det siden jeg ikke ville putte i meg p-piller e.l.

Skrevet

Vi har brukt denne metoden de siste 10 årene. Har to barn som tok lang tid å "lage". Prøvde hardt i ca ett år med begge to før spirene satt. Etter barn nr to anså vi oss som ferdige med småttiser og jeg tenkte jo som så at hoppe av i svingen var en relativt sikker metode for oss.. Den gang ei.. Ble gravid for et par mnd siden og det var en tung men riktig avgjørelse å ta abort. Etter dette blir det aldri mer denne metoden, nå er det sikker prevensjon som gjelder..

Skrevet

Hehe. det har ikke så mye med selvdisiplin å gjøre. Om han er aldri så disiplinert og har aldri så mye kontroll over sin egen utløsning, så kan det allikevel piple ut noen svømmere i forkant.

Skrevet

Praktiserte den i 6 år. Ble gravid kun da vi prøvde. Ville ikke brukt den dersom det var sånn at dere ikke ønsker barn.

Dyrkjøpt gambling:-p

Skrevet

Har brukt metoden i mange år - har ikke blitt gravid. Da jeg ble gravid ble jeg det på første forsøk (tre ganger), så tror ikke det har noe med nedsatt fruktbarhet og gjøre.

Men en særlig tilfredstillende prevensjonsmetode er det ikke...

Skrevet

Vi hoppet av i svingen, hadde ingen uhell og vips var jeg gravid med nr. tre. Er veldig glad i vårt lille uhell nå:)

Skrevet

jeg og samboer hoppet ofte av i svingen.

en gang prøvde vi det i fylla..

nå har vi en sønn på snart 4 måneder:P

Skrevet

jeg føler at "hoppe a i svingen" metoden er for folk som egentlig vil ha barn, men som ikke tør det å si det høyt. eventuelt kvinner som ønsker seg barn og derfor ikke går på prev og har litt naive menn

Skrevet

....eller folk i fast forhold som ikkje synes det er krise å få unge der og da, men som helst vil unngå det, og som ikkje tåler hormonell prevensjon.......og er litt late når det kjem til å leite etter prevensjon. Mannen kan ikkje beskyldast for å vera naiv, men at me ønska oss barn, og derfor ville unngå hormoner som kunne hope seg opp i kroppen, det stemmer.

Skrevet

og me turde å sei det høgt ja. =)

Skrevet

Den er prøvd ut gitt........................................................................................................................og det vakre resultatet ligger å sover så søtt i senga si:))

Skrevet

Vi hoppet av i svingen på en "trygg" dag. For å si det sånn, så vet jeg nøyaktig hvilken dag mini er unnfanget, vi hadde nemlig ikke så ofte sex i den perioden... Heretter tar vi ingen sjanser før vi er klare for nr 2! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...