Twinkel Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har en liten en på snart 5 mnd som fullammes! Jeg skal ut med noen venninner om noen uker og det jeg da lurer på er om faren kan gi mme til han da jeg sikkert kommert til å drikke ett par glasser med vin=) Jeg vet at han får litt magevondt når jeg drikker for mye melk eller spiser for mye produkter med melk i. Kan han få vondt i magen av mme? eller burde det går greit? Jeg kunne jo pumpet ut,men synes det er så styrete=) Takk for alle svar=)
Babyønske �� Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Du kan jo prøve å gi litt mme på forhånd, så ser du om det går greit. Jeg ville ikke tatt for gitt at han vil ha det. Min lille på 4 mnd vil ikke ha det. Om det er noen uker til, så har du god tid å pumpe deg da. En flaske nå og en flaske da, så blir det ikke så mye stress.
Gjest yrild Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Hei :-) Prøv ut MME på forhånd. Er ikke sikkert at han vil ha... og det kan være at han får kjempevondt i magen og at du må komme hjem med en gang... Skjønner kjempegodt at det er pes å pumpe, men du kan jo pumpe litt og litt og fryse det ned? Lykke til
Gjest yrild Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 he he... brukte litt tid på å skrive... og da skrev babyønske og jeg akkurat det samme :-)
Twinkel Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2009 hehe=) Jeg har fryst ned litt,men føler at jeg ikke får opp igjen melken etter jeg har pumpet så synes det er litt sånn stress. Kan være det er innbilling=P Men da prøver jeg med litt mme jeg da,får bare håpe at han ikke får vondt i magen=( men hvis jeg pumper meg,så må jeg jo pumpe ganske masse må jeg ikke? Jeg aner jo ikke hvor mye han spiser,hva er vanlig?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Hva mente du med at du ikke føler at du får "opp igjen melka" når du pumper? At puppen ikke fyller seg opp skikkelig før småtten skal spise igjen eller? Jeg syns det er best å pumpe like etter plutt har fått dagens første måltid - da er puppene som regel gode og fulle siden han sover godt på natta. Kanskje du kunne lagt inn en pumping da? Da er det fortsatt et par timer før han skal spise igjen (går jeg ut fra) og det er den første timen etter puppetømming at mesteparten av melka produseres igjen. Du kan pumpe litt etter litt og bare fryse det "oppå hvernadre" til du har et helt måltid (vil tippe 150 ml holder pr måltid, jeg fryser i alle fall ned i ca 150ml porsjoner). Ellers ville jeg nok som de andre nevner prøvd mme hjemme først sånn at du vet om han vil ha og hvordan han reagerer på den. Lite kult å være pappa alene hjemme hvis han blir "rabiat" av melka, hehe )
Twinkel Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2009 Ja,mente at melken ikke kommer på topp igjen før neste måltid! Menne kanskje jeg skal prøve å pumpe meg noen dager etter første måltid på morgenen da=) Det er kanskje det beste=) Tusen takk for hjelpen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå