Gå til innhold

Hvordan er helsen damer?


awenka84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, fortsatt i full jobb! Har foreløbig bare jobbet 75 %, men øker til 100 % fra 1 juni.... Er veldig spent på hvordan det skal gå, men er optimistisk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke jobbet siden påske. Er plaget med mye kvalme og oppkast. Hadde planer om å jobbe igjen på mandag, men så begynte det for fullt igjen i går. Kaster opp alt jeg har i meg, og det fortsetter i dag. Det går veldig opp og ned. Har dager innimellom som er gode. Blir litt deprimert av alt dette. Håper det snart går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sm 100 % en uke før påske. og jobbet 50 % i 2 uker. Var ganske deprimert at jeg skulle være så mye borte fra jobb i svangerskapet. Men nå er jeg tilbake til jobb og jobber 100 % :)

Men har begynt å kjenne at jeg har vondt nederst i ryggen. Men håper det ikke skal forverre seg. Er også dessverre like trøtt som i begynnelsen, og har bare akseptert at jeg trenger en hvil på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 115% + 50% student.

Kjenner at det er litt tøft akkurat nå. Vi har fullt trøkk på jobben akkurat nå, samt at jeg er midt i eksamenstida.

Er dårlig hver kveld, med oppkast av og til.

Spurte på jobben om jeg kunne få en dags utsettelse på en innlevering, da fikk jeg virkelig høre hvor dårlig jeg var, og at jeg planlegger alt for dårlig, så her var det bare å skjerpe seg. Pust, pes...

Gjør så godt jeg kan, men føler meg dessverre litt redusert. Heldig som har en mann som stiller opp hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsen er på topp og jobber lange dager. Gruer meg litt til å komme i gang etter sommeren igjen da.. Har 7 uker fri (lærer) og det å komme i gang etter det er vanligvis slitsomt, men å være 25 uker på vei eller noe sånn og komme i gang etter så mye fri... DET gruer jeg meg til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber fult men synes det er slitsomt. kjempe mye å gjøre, så alle på jobb er slitene.

håper på roligere periode, slik at man får lunsj hver dag. nå er det svært ofte man ikke rekker det... å da blir jeg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I full jobb, og håper jeg kan fortsette med det så lenge som mulig. Elsker jobben min, og gruer til å holde meg borte... Men får vel andre fokus etter hvert :-)

Har vært heldig og ikke hatt noen plager, er bare litt trøtt. Kjennes ut som kroppen ikke er fornøyd med 5-6 timer søvn lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott det finnes noen sånn sunne og fornøyde gravide som deg tigerlise. misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet 90% så langt, men i det siste har jeg merket at det rett å slett blir litt for mye, særlig med ett bekken som ikke er som det skal;(

Har i tillegg vært fryktelig trøtt i perioder, spesielt fra tolv til tre ca! Og det er midt i værste trøkket, da jeg jobber på ett bakeri;) hehe

Men jeg holder ut så lenge jeg kan, men når lukte sansen ikke takler enkelte mat typer blir det vanskelig noen ganger;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nesten litt dårlig samvittighet når jeg leser om andres plager, jeg har vært uforskammet heldig (i hvert fall så langt...). Håper dere andre får det så godt som overhodet mulig også, det fortjener dere :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg jobber bare deltid for jeg studerer i tillegg. Men jeg går på skole og jobber som jeg alltid har gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei;) Jeg jobber 100% på restaurant. Noen andre i lik situasjon? Kjenner at det begynner å bli litt slitsomt med mye stress og tunge tak. Jobber som regel kveld (15-01).. Formen er enda grei, men kjenner det bak i ryggen og føttene om kvelden. Tenker og holde meg i 100% frem til 1 august, men etter det må vel jeg ta en aktiv sykemelding. Syns det er litt vanskelig, for vil så gjerne komme meg ut å jobbe, være sosial. Tenker og spørre sjefen om dag-jobbing, men får se. Iallefall lykke til til alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke jobbet noe særlig siden påske (er nå 16+3).. har vært veldig kvalm og sliten... Er student og har vært midt opp i et sinnsykt eksamenskjør, noe som pga kvalmen og trøttheten har vært svært vanskelig å forberede seg til... men, men... nå føler jeg meg mye bedre.. nesten ikke kvalm i det hele tatt... skal begynne å jobbe for fullt (100%) om et par uker.. er veldig spent på hvordan deg kommer til å gå? Er førstegangsgravid og aner ikke hvordan det kommer til å være for meg å jobbe så mye... spent. Jobber i hjemmesykepleien og det kan være temmelig hektisk til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irsj.. Jeg som har vært i superform hele tiden (nesten). I går var en sikkelig møkkadag.. Hadde vondt i hodet fra jeg stod opp og det var pain å være på jobb.. Når de testet flyalamen begynte jeg å gråte! Hva gir dere meg.. Sikkelig gravid dame i går.. I dag har jeg vondt på siden av rompa og nedover.. VIL IKKE ha sånn tidlig bekkenløsning. Vil se på det som nederlag å måtte sykemelde meg.. Vet det er dumt, men vil liksom være frøken flink da.. Vi får nå se. Skal til ultralyd og jordmortime neste uke, deretter ti dager ferie. :) Får håpe det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere som har vært i superform så lenge:-) Jeg har vært 100% sjukmeldt siden påske jeg nå (9 uker) Har vært plaget med kvalme og oppkast siden uke 7. Trodde det hadde gitt seg nå, siden jeg er 16 uker nå. Men plutselig så dukker det opp igjen. Men kan ha hatt inntil 2 uker uten oppkast, men da bare vært litt kvalm.

Hver gang jeg har prøvd å jobbe litt, så har jeg blitt skikkelig dårlig dagen etterpå. Rart. Jeg har så lyst til å jobbe, men legen min syns ikke det er så lurt, hun tror jeg framproveserer den dårlige formen med å jobbe. Ellers ingen andre plager eller tegn på graviditet her.

 

Lykke til videre alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så godt igjen. Har også vært kvam og kastet opp siden uke 7 ca, og er nå i uke 17. Jeg ønsker så indelig å kunne få jobbe litt/fungere litt igjen, og gleder meg til den verste kvalmen gir seg. Har gode perioder innimellom, men så får jeg noen gruuuusomme dager igjen. Spesielt etter at jeg har gjort noe feks husarbeid, hagearbeid o.l. Er 100% sykemeldt og må nok være det en stund til. Tenkte kanskje jeg skulle prøve meg på aktiv etterhvert, i og med at formen er såpass uforutsigbar. Vi får satse på at vi går bedre tider i møte snart. Jeg føler virkelig med deg "Vinterbarnet"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ganske likt symptomsforløp, Millemor79...... Vi må bare håpe og krysse fingrene for at det snart gir seg. Svigermor var kvalm i ca. 7 måneder, men håper vi slipper det:-)

Lykke til videre, Millemor79:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg også veldig godt igjen med deg Vinterbarnet. Har kastet opp og vært kvalm siden uke 7 og det har desverre enda ikke gitt seg. Vi får bare håpe at siste del av sommeren blir kvalmefri. Jeg skal tilbake i jobb i midten av juli og krysser alle fingre for at jeg da er i god form. Det er forferdelig å bare vandre hjemme, spesielt når man ikke klarer å gjøre noe. Har også hatt noen gode dager men da blir jeg så ivrig over at jeg faktisk kan være aktiv at jeg ligger gjerne rett ut i to dager etterpå...

Det er verd det til slutt, det er det vi må fokusere på:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsa sku helst ha vore betre! he mykje innebrent energi, men bevega mj enkelte dage som ei gamal dame! So ej e aktiv sjukmeldt no, med håp om tilrettelegging av jobb. Jobber i bustad for utviklingshemmede der det mykje stell, gåing og ståing. Og det fungera ikkje med mej som he problemer med bekkenet allereie! Ser ut til at ej ska få alt dinna gangen. E annagangs gravid. Var heilt fin i 1.svangerskap og jobba fullt til permisjonstida, det tvila ej på blir no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet 100 % hele tiden. Har vært sliten og trøtt og kanskje ikke gjort en super jobb. Men je har vertfall vært der:) Å være gravid er jo ikke det ensbetydene med å være syk, Kroppen er jo laget for dette. Håper jej ikke får større plager etterhvert som gjør at jeg må være hjemme,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk over til svangerskapspenger 100% forrige uka- d va ju ellers greit m jobn men fått vondt i korsryggen. jobn mi e veldi tungt (bare stående&mye med muskelbruk), alt med bevegelser gikk lit beddre men siste to måned hadde egentlig ikje annet liv- sov med en gång etter jobb. åsså elsker jobn mi men omgivenhetene e veldi mannslige- av&til følte d tungt å være gravid i sånn miljø. kroppen mi gjort d ju klart fra starten at den har noka annet nu for å styre med :) nu føler mæ veldi heldig for å bare konsentrere å ta vare på helsen våres i form av spase&fisketurer, kvil&annet- akkurat korsn lillegutten vil ha det. egentligen e vi ju åsså dyra som e ikje ment å leve med klokkeslett. men lykke til alle som fortsetter på jobb- d skal ju be langt ihvertfall uten etter november ikje sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har fått litt tilrettelagt jobb, sliten med å jobbe dagvakter(jobber på sykehjem). Så får håpe det hjelper med senvakter:) Ellers er formen litt opp og ned, noen dager dårlig og andre dager bra Håper det forsvinner snart, leii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er formen stigende.....:-) Skal bli godt å jobbe igjen nå i juli. Har vært hjemme 100% siden påske pga kvalme og oppkast. Men nå har jeg ikke vært kvalm på snart 2 uker, og det er første gangen siden påske at jeg har hatt en så lang og bra periode:-) Skal starte litt forsiktig med å jobbe 50%, det var anbefalinger fra jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...