Gå til innhold

er jeg for feit til å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 170 cm og 120 kg. men ser ikke sånn ut, har alltid vært kraftig så er ikke sånn blubbete.synes jeg da.

første baby satt på første forsøk. og nå er jeg på andre forsøk og blir lettere stresset av det ikke skjer like fort..

vet det er hysterisk.

er det noe grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være et problem. Noen får mer stabilt blodsukker og blir lettere gravide hvis de tar av noen kilo. Jeg er stor som deg, og er gravid med nummer tre. Jobbet en stund med nummer en, men de to andre satt veldig fort.

Enkelte kan ha hjelp av å gå på metformin, andre mister kanskje eggeløsningen siden overvekt kan føre med seg hormonforstyrrelser.

Snakk med gynokolog og lege, de kan hjelpe.

Lykke til!

Skrevet

Altså, jeg veide nesten 140 kg når jeg ble gravid. Her ble vi gravide ved første forsøk begge gangene.

Ikke stress deg opp! Det betyr ikke noe selv om det tar litt lengre tid nå, og dere vet jo dere er fruktbare! Kanskje dere bare traff veldig bra første gangen?

Ingen komplikasjoner og fødselen var over på null komma svisj!!

Skrevet

Er du overvektig over lang tid har du risiko for å få syster på eggstokkene og da er det vanskelig å bli gravid.

Skrevet

Ja, det er litt hysterisk spør du meg... For mange kilo KAN vere en årsak, men det er rett og slett ikke alltid det klaffer! Har klart å bli gravid på 1. forsøk 2 ganger, men 3. gang tok det ti måneder... Du har vist før at du kan bli gravid, så dette klarer du nok igjen! Vet det er lettere sagt enn gjort, men: Gi det litt tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...