Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg synes det er dumt å gå til anskaffelse av finklær og pensko til unger på 1 og 2 år, kun for 17.mai. Vi skal heller ikke i noe selskap med det første, og føler det blir litt voldsomt å kjøpe noe for En eneste dag... Er det bare jeg som tenker slik? Nå har jo jenta en kjole eller to, men ikke utpreget penkjole. Gutten har fin nok bukse og nye sorte joggesko, men med alle ungene som har bunader (!) så føles det jo veldig underpyntet.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Lillebror arver storebrors bunad, men trengte ny skjorte og sko. Storebror spiller i korps og har uniform. Han har sko fra før. I fjor fikk de nye klær, men da skulle vi uansett i bryllup senere på sommeren.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Jenta mi på 1 år har fått nytt antrekk, men det er fordi vi skal ha bursdagsselskap for henne og på navnefest i tillegg. Jeg hadde nok følt det samme som deg hvis det bare var for 17. mai.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Om jeg har måttet kjøpe, så blir det litt slike klær som kan brukes til mer dagligbruk etterpå. Ellers har vi arvet og/eller lånt festdrakter og slike vanlige barnebunader de har overalt. Eneste er sko jeg stort sett har kjøpt. Og da kjøper jeg ikke finsko, men nye småsko som kan brukes etterpå. De er også bedre å bruke når en skal gå mye, slik 17.mai oftest er. I år har jeg kjøpt kun et par sko og en strømpebukse til jenta. Ingenting annet nytt i år:)
The Bad Gal Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har ikke kjøpt bunad til jenta vår på 17 mnd, bare en enkel rød og hvit tunika/kjole, og så skal hun ha rød-og hvitstripete tights og joggesko eller sandaler til(avhengig av vær) Gjør det kjempeenkelt, vi skal ikke gjøre så mye 17-mai, skal bare tusle litt sammen med 17-maitoget en bit bort til barneskolen her og spise litt is og pølse, og se på de andre barna og sånn. Er ikke herfra, kjenner ganske få, så da gjør vi ikke så mye ut av det. Har en bunad fra da jeg var lita, men den passer ikke før til neste år, da kan hun ha på den og jeg tenkte få sendt hit min egen bunad også. Vi bor på østlandet, og her kan det jo bli ganske varmt(om man er heldig), en stor og tung ull-bunad kanskje ikke er det mest behagelige plagget akkurat da... Jeg skiter i hva andre har på seg, så tenker at de skiter sikkert i hva vi kler på oss også, under-eller overpynta:-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Ja, det gjør vi Guttungen skal bruke bunaden fra i fjor, jentungen skal til pappaen sin (men skal alikvel få bunad siden vi skal i dåp i sommer), jeg har kjøpt meg "bunad", og gubben skal ha ny skjorte, og har kjøpt nye sko Men så er jeg veldig glad i å pynte meg da, og elsker dager som 17.mai, julaften, bursdager, konfirmasjon osv osv
blond Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har kjøpt mørke sko til førsteklassingen min som han kan bruke vanlige dager også. Har kjøpt pentøy til han som han også kan bruke i bursdager og til jul, hvis han ikke vokser ut av det. Minstebror får ikke nye sko, skal bruke sorte joggesko med tynne røde striper. Tenker de blir fine begge to! Nye klær kjøpes når det er nødvendig.
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 De som trenger, får. Veslingen trenger ingenting, har kjoler nok og ville gått i en av dem om vi ikke hadde fått bunad for et par år siden (og den kan legges ut og ned minst en meter, så hun får ingenting på mange år), og årets sandaler er pensko fram til 17.mai. Den digre har bare t-skjorter, og skal ha skjorte på dagen den 17. (og i 80-årsdag, og til julaften) om jeg så skal legge ham i reimer for å få den på. Den skjorta må kjøpes. Ellers kommer han til å gå i jeans og joggesko, ingen grunn til investeringer som ikke brukes.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Noe nytt hører vel med. Men nytt fra topp til tå er da ikke nødvendig. Og sko skal IKKE være nye, men godt inngåtte! Nye sko + 17. mai er er det samme som å BESTILLE gnagsår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå