Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det blir jeg! Hoff. Har ei venninne som er gravid, ca. 4 uker lengre på vei enn meg. ALT handler om at hun er gravid, og hun klarer å vri og vende alt over på at hun er gravid. Før hun fikk vite at jeg er gravid, hadde vi kjempegod kontakt, men etter at hun fant ut av det så kutta hun all kontakt nesten. Har prøvd å snakke med henne, men hun svarer kort og er rimelig lunefull. Slik oppførte hun seg mot ei annen også, som var gravid mens hun selv prøvde. Nå har hun som var gravid, en sønn på 3 mnd, men vedkommende har ikke en eneste gang spurt hvordan det går.

Ei annen hadde problemer hjemme med faren sin, og selv ut av det så klarte hun her og vri det om til at hun er gravid. De få gangene vi snakker sammen, så handler alt om hennes graviditet, og om at hun gjør alt mye mer "riktig" enn meg, hva for eks drikke og mat angår. Jeg mener at så lenge man spiser sunt og godt, så er det mye som skal til for å skade babyen. Er jo lurt å holde seg unna ting som kan være skadelig, men så lenge man ikke overdriver så skal det mer enn en kaffekopp til for å gjøre skade på barnet. Kjenner jeg blir litt oppgitt, hvorfor skal jeg hele tiden være nødt å høre på hennes graviditet, når hun tydeligvis gir helvete i alle andres?

*puste ut*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smekk til henne og fillerist dama..

Det er nesten så jeg har lyst å gjøre det..

Du har 2 ting du kan gjøre, enten la det skure og gå.. Eller ta en alvorsprat med henne på en rolig måte og prøve å forklare henne at alt handler ikke om bare henne...

Skrevet

Hun høres ikke spesielt sympatisk ut. Jeg ville ihvertfall ikke spurt henne om noe som helst om hennes svangerskap, og kanskje vri alle hennes samtaler om sin egen graviditet til noe annet. ;)

Skrevet

Hehe, skulle gjerne ha smekket til henne :P

Har forsøkt å vri samtaler om graviditeten hennes om til andre ting, men det er nesten klin umulig. Alt er bedre i hennes svangerskap enn mitt, så når jeg vrir meg unna så er det et "tegn på at ikke alt er som det skal" i følge henne. Selv magen hennes er bedre enn min. Vel, hun er tross alt over en måned mer på vei enn meg, er ikke så innmari rart at magen hennes er større vel? Er flere som har prøvd å si til henne at det blir litt ensformig og bare snakke om svangerskap, men hun nekter å høre. Så har vel strengt talt bestemt meg for å bare blåse i hele henne.

Husker da hun var på UL, da nærmest "tvang" hun folk inn på facebook for å se og kommentere bildene hennes. Da jeg var på UL så nevnte hun ikke bildene mine, og har enda ikke gjort det. Jeg forventer ikke at alle skal synes bildene er interessante, men synes jeg bør kunne forvente det samme fra henne som jeg gir. Er 7 uker siden UL og har enda ikke hørt et kvepp. Hun bare skryter av sine 3D-bilder, vel good for her...

Skrevet

Haha, hun må ha et trist liv, konstant fokusere på seg selv og hvor "god" hun er. Hun hadde nok trengt et dask eller to i ansiktet ja;) Kommenterer hun igjen at magen hennes er større og bedre enn din, så bare sleng tilbake: "Jeg er fornøyd med å ha en liten og fin mage enn så lenge jeg. Jeg skal tidsnok se ut som ei ku, slik som deg..."

Skrevet

Pust godt ut du :)

Tror ikke du skal legge så mye i det. Vi gravide kan jammen være selvsentriske og merkelige innimellom. Noen mer enn andre.. Jeg har vært alt fra solstråle, hissig, sur og utrolig kravstor i alle mine svangerskap.. Denne gangen griner jeg av alt fra "alle fugler" sangen til et godt ord.

Noen gravide (har en slik venninne jeg også) tåler ikke å dele gleden med andre mens de er der selv. Blir sjau rett og slett..

Desverre er dette letterer å gjennomskue i disse dager, siden hormonene gjør oss mer enn nok åpne for å vise følelser, på godt og vondt.

Du er nok en av de "heldige" som ikke blir så gretten og vanskelig. Det gjør det nok ekstra lett for disse gretne damene å klage til deg.

Min venninne ble heldigvis normal et par mnder etter fødsel ;) før det var det bare hun som gjaldt. Jeg måtte løfte, for hun kunne jo ikke utsette sin godklump for noe sånt (var et par mnder etter henne) Følte mitt barn var mindre verd enn hennes..

Skrevet

Greit å høre at det ikke bare er meg som har opplevd slike. Tenker innimellom at det er hormonene som gjør at jeg irriterer meg over henne, men når det er flere enn meg som reagerer så.

Jeg finnes ikke gretten og vanskelig, hvertfall ikke mer enn normalt, haha. Så ja, kanskje jeg blir en punching bag innimellom, jeg vet ikke.

Og ja, slike ku-kommentarer frister SINNSYKT innimellom :P

Skrevet

Jeg tror rett og slett at noen ikke tåler å dele det å være gravid med andre. Da jeg gikk gravid sist, var det ei jeg kjenner som var samtidig. Jeg var kjempeglad for tenkte vi kunne jo finne på mye i permisjonstiden. Men hun ble helt mutt når hun fikk vite at jeg var gravid, og hadde null interesse. Tålte rett og slett ikke å dele "glansen" med noen. Det er helt sykt, men noen er bare sånn! Så ikke bry deg om det du! La henne buse på og omgi deg med folk som bryr seg. Jeg for min del elsker å høre om andre sin graviditet, og spør og graver om alt, og gleder meg hver gang jeg hører om noen som har vært på UL! :)

Skrevet

Ja, du har et veldig godt poeng, hun skal jo hele tiden være midtpunktet i de fleste sammenhenger, så er nok der det ligger. Takk for svar =)

Skrevet

Jeg kjenner ingen av dere, men jeg tror det handler om å forstå seg på den andre. Gjerne undre seg litt over hvorfor hun gjør som hun gjør. Vise at man bryr seg og er interresert, men samtidig stille en del spørsmål rundt emnet. Hun har sikkert sine grunner til å opptre som hun gjør. Tror hvis man får en økt forståelse for hva dette egentlig handler om, så blir alt så mye hyggeligere etterpå.

Lykke til videre med svangerskapet og vennskapet

Ly

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...