Gå til innhold

Vasker dere deres egne nye klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere nye klær før dere bruker de? Tenker på at babyen ofte ligger på brystet o.l..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gjør det..men det er fordi jeg ikke tåler fargestoffene, og får eksem om jeg bruker de før de er vasket en gang...

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Bare undertøy som vaskes på forhånd. Samt sengetøy og håndkler og alt til barna...

Skrevet

Jeg vasker nye klær til meg selv ja. Ikke ytterjakker da, men bukser, jumprer, skjorter, gensere, undertøy osv... Først og fremst for å få ut butikk og "fabrikk"lukt, men også for å fjerne brettekanter på klærne, om de har det.

Gjorde det ikke før, men har begynt med det det siste året, og blir nok å fortsette med det.

Vasker de på hurtigprogram da, 30-40 grader.

Skrevet

Nei, vanligvis ikke. Vasker nye håndklær, sengetøy osv, men ikke klær. Er så sjeldent jeg shpper til meg selv uansett, at jeg tror det skal gå fint for babyen sin del i så fall :-)

Skrevet

Jeg vasker alltid undertøy før bruk. Og sengetøy og håndklær o.l.

Har ikke tenkt på at babyen selvfølgelig er borti det nye tøyet når den blir båret... :)

Skrevet

Absolutt, alltid gjort det - inkl yttertøy. Synes det er ekkelt bare å prøve tøyet i butikken, så vask før bruk er et must. Er jo folk som har prøvd de før meg, og aner ikke akkurat hvor "rene" de var, liker ikke å dele med fremmede heller ;) Samt lurt å få ut alt støv og bøss fra lagring, transport, og da de stoffene lå på gulvet en plass langt-vekk-i-stan for produksjon - og ikke minst alle kjemikaliene de inneholder. Huden er vårt største organ, så jeg vil ikke ha all mulig "drit" rett innpå.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å gjøre nei..

Hverken truser eller ytterjakker. Men cred til dem som klarer å vente med å bruke de nye plaggene, og tar seg tid til å vaske dem:)

Skrevet

Jeg vasker det som skal inn mot kroppen, fordi det ofte er mye kjemikalier i klærne, og dermed også sengetøy og håndduker. Kunne derimot ikke falt meg inn å vaske yttertøy før bruk. Litt sløv med gensre og sånn, kanskje et poeng det med babyen ja... Men bruker lite nytt i amme-perioden likevel, for det blir bare fullt av melk, gulp og sikkel uansett...

Skrevet

Kommer litt an på plagget. Ikke penkjoler o.l. Ellers gjør jeg det ganske ofte, men det er kanskje fordi jeg har jobbet på butikk og vet hvor ofte en må vaske seg på hendene etter en tar i nytt tøy:)

Gjest Moave
Skrevet

Ja, jeg har begynt med det etter at jeg ble oppmerksom på hvor mye kjemikalier det er i nye klær. Og så vet man jo ikke hvordan forholdene har vært der de er sydd osv, i tillegg til at andre kan ha prøvd dem i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...