Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag / dessert etc 17 Mai - helga? :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det alltid rømmegrøt til middag... (Etter å ha spist div på skolen etter toget :P ) Is til dessert og kaker til kaffen :o)

Skrevet

Blir været bra, griller vi. Ellers blir det noe med kylling. Is e.l. til dessert, og ostekake med jordbær:)

Skrevet

Vi skal først ha is å pølser på skolen så blir det kjøttsuppe ut på dagen :)

Skrevet

hær blir d koldtbord eller grilling:)

til kaffen blir d : ostekake, is, lefse, muffins, gullerotkake osv.

Skrevet

Det er pølser og kaker på skolen etter barnetoget. deretter kjøttsuppe hjemme før vi skal ut igjen og se borgertog på ettermiddagen

Skrevet

blir grilling så egentlig alt mulig rart hehe...gleder oss :)

har forresten en bra aiolipotetsalat:

koke poteter,kjøle ned og dele i ca 4

1 glass aioli

2 ts rømme

purre

litt finhakket basilikum

og kutte opp litt spansk choriszo pølse

til slutt blande alt sammen :)

Skrevet

Sodd tenker jeg. Veldig vanlig i Trøndelag.

Også blir det sikkert is til dessert og kake og kaffe etterpå.

Pappa som står for dette, men sånn har vi alltid hatt det, og i min familie har vi det ikke med å rokke ved tradisjoner ;o)

Skrevet

Her bruker vi rømmegrøt og spekemat. Dessert blir vel is og kake til kaffen.

Skrevet

På dagen er vi bedt på et hotell i nærheten på koldtbord, hvis vi skulle ha vært hos pappa og de, hadde vi fått grønnsakssuppe( tror jeg?) Eller var det suppelapskaus?

Anyway, suppe...)

På kvelden er vi bedt på grillings hos et vennepar, og da skal jeg ha flintstek og hjemmelaga potetsalat. Yum!

Skrevet

Vi spiser alltid på restaurant på 17. mai. Greit å slippe å lage mat den dagen...

Skrevet

Pølser.

Is.

Skrevet

Tror faktisk at vi tar reker med div tilbehør i år jeg. Vi skal ha besøk av en vennefamilie, og jeg orker ikke å bruke hele ettermiddagen på å stå å lage mat, så derfor; reker.

Skrevet

Har alltid hatt lapskaus på 17mai, fra jeg bodde hjemme hos mamma og pappa. Pappa jobber natt til 17mai, og vi gikk i litt forksjellige tog så vi kom og gikk hele dagen. så passer ypperlig å ha lapskaus som vi kunne varme når vi var hjemme. slik at vi slapp å stå på kjøkkenet. Så i år blir det lapskaus her også, savnet det i fjor da det var første året jeg feiret 17mai i nytt hus og med min mann.

Is og kake til dessert. Ungene krever bløtekake med norgesflagget på. Jeg lager kaken, de pynter (sm jeg syns er kejdelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...