Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 3 mnd har de siste dagene vært helt håpløs. Han hylskriker foran puppen og hvert måltid er et eneste mareritt både for mor og barn. Jeg vil IKKE slutte å amme ennå. Hva gjør jeg? noen som har noen tips? Marerittet startet da han hadde økedøgn i 3 døgn... Det skal sies at vi slet lenge med ammingen i starten og han har aldri elsket puppen, selvom det har gått fint siste mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en frøken her på litt over 2 mnd. Vi slet også med dette for en stund tilbake. Gikk til fysioterapaut og sjekket om det kunne være noe med ryggen/ nakken pga medfart under fødselen. Fysioterapauten sa hun var litt "stram" litt ned på ryggen, noe som var ganske normalt når de kommer i den alderen. Siden de nå holder hodet mye opp og bruker ryggen en del. Kanskje verdt å prøve det? Hjalp hvertfall hos oss(: Skrikingen er ikke helt borte, men myyyyyye bedre!

Skrevet

Gutten min har også vært illsint forran puppen, men jeg tok han vekk og så prøvde vi igjen etter fem minutt, hvis ikke han ville da, gjentok jeg det. Tilslutt var han jo så sulten at han ville ha. Og det gikk over etter en stund. Jeg holdt ut og gav han ikke flaske. Det hender fortsatt at han ikke vil ha nå også. Han er 4,5 mnd. Det skal også sies at vi begynte med grøt på kvelden da han var akkurat 4 mnd, og det hjalp veldig. Nå er han fornøyd igjen (stortsett) med puppen.

Skrevet

Det viktigste er nok å ikke mase og tvinge ham. Det gjorde jeg og det ble virkelig ille.

For meg funket det å gi opp en liten periode på noen dager og pumpet meg og gav flaske. Ikke alle som anbefaler det pga at han kan bli glad i flasken, men alt ble fint igjen her. Det beste er nok å forsøke som hun ovenfor her sier: forsøke igjen en liten stund senere. For meg fungerte ikke dette fordi snuppa fikklavt blodsukker og ble fly forbannet og iiiilskrek og nektet helt å suge. Sjekk forøvrig ammehjelpen.no om du ikke allerede har gjort det.

Lykke til, vet hvor lei seg man kan bli når puppen avvises :(

Skrevet

Glemte å skrive at ammingen liggende på natta fortsatt går fint... og har selvsagt forsøkt å amme liggende på dagtid også uten hell.

Skrevet

Min er 3,5 mnd. I det siste har han begynt å tulle veldig ved puppen.

Det eneste som hjelper her er at det kun er meg og han i rommet, helt stille uten tv osv på.

Kan derfor ikke amme når noen andre prater og sånn i bakgrunnen. Jeg kan heller ikke snakke i tlf mens han spiser. Liten særing:)

Skrevet

Akkurat DET har jeg merket også. Han vil ha 100% stillhet. Men i dag funket ikke dette engang for oss :(

Skrevet

Her har vi hatt flere puppenekter, mulig den første var rundt 3 måneder. Jeg la henne til puppen hver gang, men presset ikke, og gav heller flaske så lenge det varte. Etter noen dager var puppen plutselig helt grei igjen. Har du tenkt på om du har fått mensen/begynt med p-piller eller lignende? Sannsynligvis går det over for deg også, de har visst noen fikse ideer, disse små! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...