Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 17+1, var hos jordmor i går. Jeg gikk ut fra at nå SKULLE jeg få høre hjertelyd, men allerede når hun gikk gjennom "dagens program" sa hun at hun kunne høre etter hjertelyd, men at det slettes ikke var sikkert at hun fant den. Noe hun ikke gjorde.. JM lo litt og kommenterte at "babyen er nok litt sky i dag, men så kjenner den jo ikke meg så godt enda", hun forklarte også at det ikke skulle mer til enn at den lå med ryggen mot min rygg e.l. JM var altså helt klart ikke bekymret over dette og sa at "det er jo ingen tvil om at det er noen der inne", med et smil når jeg ble litt undrende.

Bortsett fra dette, så er alt fint. Magen vokser og jeg tror jeg kjenner liv innimellom - meeen, jeg må innrømme at jeg har vært litt bekymret i dag... Derfor håper jeg at de av dere som selv har måttet vente lenge på å høre hjertelyd, eller har hørt om andre som har det, kan berolige meg litt..? Jeg vet at jeg ikke skal bli urolig - og prøver derfor å hoppe over alle innlegg med hjertelyd i uke 12! ;)

Åh, som jeg gleder meg til UL!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest om mange som beskriver det samme. Du har sikkert ingen grunn til bekymring! Lykke til på ul.

Skrevet

Jeg vil tro at alt er som det skal. Så lenge magen vokser og du tror du kjenner liv, så er nok alt bra. =)

Skrevet

Hos oss hørte vi ikke noen hjertelyd i uke 16+5. Legen min var veldig rolig og sa at "sånn er det innimellom - ikke noen grunn til bekymring". Vi valgte allikevel å dra på privat UL rett etterpå fordi jeg ble så urolig. Alt så kjempefint ut og nå er jeg i uke 24 og det er full fart der inne! :)

Så ikke var urolig, dersom du kjenner liv slår hjertet også!

Gjest Moave
Skrevet

Jeg opplevde nesten det samme. Det vil si at hun fant ingen hjertelyd med det første apparatet hun prøvde, og hun holdt på lenge. Men så fant hun et annet apparat, som var mindre følsomt for lyden fra min hovedpulsåre, og da fant hun den. Hvis man er slank, er det lett for at hovedpulsåren overdøver, og hvis man er overvektig er det også vanskeligere å finne den, så det skal ikke være enkelt. Hvis magen vokser og du mener du kjenner liv, er det ingen grunn til engstelse. Lykke til på ultralyd, håper ikke det er lenge til :-)

Skrevet

Jeg var hos JM på onsdag og opplevde noe av det samme. JM lette og lette, men fant først bare min puls og pulseringene fra navlestrengen. Da jeg sa at babyen ofte pleide å ligge helt nede ved bekkenet, flyttet hun apparatet under trusekanten og lette - og DER fant hun hjertet til babyen! Det er ikke alltid at disse små ligger "midt" i magen - og det er jo ofte der JM leter...

Så lenge du føler liv og vokser, så kan du sikkert bare ta det med ro! Lykke til videre! UL blir nok en fin opplevelse!!!

Skrevet

Så rart i ikke kunne høre hjerteslag i uke 17 ????

er du sikker at JM ikke bare er lat?

har du prøvd å gå til fastlegen din. å få høre?

Skrevet

Huff, du må ha blitt skikkelig nervøs.

Bra at du kjenner liv og at megen har vokst, da er vel at som det skal?

Siden du er i uke 17, skal du ikke snart ha ordinær UL?

Skrevet

Hei, super, hun ville bli BEROLIGET da! Ikke bli mer engstelig! Det der kunne du da ha spart deg for.

Jeg har lest her inne at i Sverige venter de helt til uke 20 ? eller lengre? før de prøver å finne hjertelyden, nettopp for å unngå engstelse om de IKKE skulle finne den før! JM virket jo som en rolig og dyktig person, så ville ha hørt på henne. Men hadde nok mast meg til en ekstra ul, for å SE det med mine blotte øyne.

Alt er nok bare bra, skal du se! Lykke til videre!.)

Skrevet

Hadde JM vært engstelig for at noe var galt, fordi hun ikke fant hjertelyd, hadde hun umiddelbart sendt deg videre :) Veldig mange JM/leger kvier seg for å prøve å finne hjertelyd før uke 18-20, nettopp fordi det er ganske vanlig å ikke finne den. Dette betyr ikke at det er noe galt, det er bare litt for tidlig :) Så lenge JM smiler så er alt i orden. Disse damene har vært gjennom endel svangerskap, og har nok fått med seg det meste. :) Hun ville visst om noe var galt.

Skrevet

Kjære HI.

Jeg skjønner at du kan bli bekymret, men det er sikkert ingen grunn til det!

Min fastlege sa hun ville prøve å høre etter hjertelyd da jeg var 16 uker på vei. Hun spesifiserte at dersom hun ikke hørte noe så var det helt normalt. Nå var jeg heldig og vi hørte hjertelyden begge to.

Var hos henne igjen forrige uke pga noen blodprøver, var da i underkant av 18 uker på vei, og jeg spurte om vi kunne prøve å høre igjen.

(rett og slett fordi jeg synes det var så fantastisk første gang, at jeg hadde lyst igjen). Denne gangen kunne hun ikke høre noe...

Hverken hun eller jeg ble bekymret da det ikke er uvanlig, som nevnt flere ganger i tråden å høre hjertelyd før uke 20.

De som hører i uke 9 og 12 har rett og slett vært kjempeheldige, da det heller er uvanlig!

Prøv å ikke engste deg!!!!!!

Skrevet

Takk for alle fine svar! :)

All fornuft tilsier at jeg ikke skal bekymre meg og jeg klarer det stort sett hele tiden. Som kommentert over var JM veldig rolig og virket dyktig, og det skal sies at hun ikke lette lenge etter hjertelyd. Det virket rett og slett som at hun ikke synes det var noe poeng i å gjøre det, fordi hun bare gikk ut i fra at babyen lå "ugunstig" til og at det ikke var noe unormalt med det. Opplevde henne absolutt ikke som lat eller uvitende.

Skal til ordinær UL mandag 25., så det er ikke lenge igjen. Og da får jeg nok se en fantastisk levende skapning! :)

Skrevet

jeg var hos fastlegen i forrige uke.. da fant vi ikke hjertelyden. da var jeg 16 uker. i går var jeg hos jordmor og da fant vi den. men som hun sa til deg, sa min godt erfarne jordmor også til meg at det ikke alltid er like enkelt å finne den! skal også på UL den 25. :) jippi!! alt er fint i magen din!!!!

Skrevet

Min lege fant ikke hjertelyden før jeg var i min 18 uke!

Jeg hadde doppler hjemme som jeg fant den med selv.Men med hans apparat til 10 tusen kunne han ikke finne.

Det er ikke unormalt at de ikke finner de så du kan nok ta det veldig med ro:)Hadde jm vært bekymret hadde du blitt sendt på ul....

Husk at bebisene kan ligge dypt og da er det vanskeligere å finne de:)

Skrevet

Hadde ikke babyen levd, og morkaken vært i funksjon så hadde hun ikke funnet pulsen så lett på magen heller, så det var nok derfor hun var beroliget... ;)

Det er superlett å høre blodgjennomstrømningene i morkane, og når den er på plass så er og blodgjennomstrømningen hos babyen på plass.. så bare slapp av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...