Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Vi skal ha grillfest på 17 mai og da har jeg fått i ansvar å kjøpe inn litt god drikke. Har dere noen forslag til en god hvit vin og en god rød vin som passer til grillmat? Vi skal også ha en god "champagne". Passer Martini Asti til Jordbær med vanilje krem og eplekake? Hva slags whiskey er best å bruke til irish coffee? Må man ha brunt sukker eller fungerer det med brune sukkerbiter også?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 17 mai er BARNAS DAG!!!!!!!! Hvorfor drikke da? Ser liksom ikke vitsen med å drikke bare fordi det er 17 mai? Dessuten er det arbeids dag 18 mai så passer seg dårlig å drikke seg drita da vel? Vi skal også ha grillsamling for venner og famile og vi serverer kun juice til barna og farris og kaffe til de voksne. Vi klarer faktisk å kose oss UTEN alkohol!!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Jeg synes det hadde holdt med et slag alkohol jeg evt rødvin og hvit vin. Blir kanskje litt mye å blande rød vin, hvit vin, champagne og eirish caffee? Og så lenge det er barn til stede er det dumt å bli synlig beruset.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Dette innlegget er jo for å provosere og skape høylytt debatt...bare til å overse
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 HI her: Jeg skrev ikke dette innlegget for å provosere. Vi skal ha en liten grillfest på 17 mai. Vi har absolutt ingen planer om å drikke oss fulle. Det er vel lov å kose seg med et glass vin eller to til maten? Begge ungene mine skal vær hos faren sin til helgen så det er ingen barn til stede. Kun meg, min mann og 3 vennepar. Men glem hele innlegget jeg spør på poelt imorgen istede de har sikkert mange gode tips til meg :-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Klart det er lov å kose seg litt på 17 mai. Skulle da bare mangle. Vi skal også grille litt og får noen gjester på besøk. Vi skal drikke både vin og øl, men alt med måte. Ser absolutt ingen grunn til at det skulle være feil. Er viktig for barna å se at man kan kose seg med alkohol uten å bli drita. Holder man det helt skjult å aldri viser barna at man drikker synes de ofte det er mer spennende å prøve.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Jeg lager hjemmelaget lemonade! Det med isbiter, noen mintblader, sitronskiver og delte jordbær i så er det skikkelig godt til grillmat Ungene skal være hjemme, de som kommer på besøk skal kjøre hjem etter og jeg er gravid, så her kjører vi alkohholfritt
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Hva er det med folk som må trekke forhasta slutninger og kjefte fordi de ( i dette tilfellet) tror du skal drikke deg full foran barna dine... blir helt matt altså.. Måtte bare si det! Syns det er alt for mye skittkasting her inne. Har desverre ingen råd å gi deg ang drikkevalget, er nok tryggest å bare sjekke på polet. Der får du i allefall ikke kjeft
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 Det kommer litt ann på hva dere skal grille. Men Canaletto primitivo, vina hermina er godt til svin og kylling. Jeg er glad i både spansk og italiensk vin så sjekk med polet hva de sier. Vi har en spesiell favoritt som dessertvin, Henri Delacote carte bleu. Super vin til dessert og anbefalt av kokk Erling Sundal ( han på tv2 sammen med Sigurd Sollien) Han var kokk i bryllupet vårt i 2003. Til irish coffee bruker vi både jack daniels eller ballentines. De er rimelige og har ikke for mye smak. Bruk helst brunt sukker, men biter går sikkert bra. Har aldri prøvd det. Ta godt med sukker i, 4 cl whiskey og fyll opp med kaffe før du spruter på krem. Kos dere;-)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #11 Skrevet 14. mai 2009 Oj, hvitvin ja. Tarrique. God til mat og god til å drikke i sommervarmen.
Gjest Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Og til kjeftetrollet som hyler ut at det er barnas dag? Det er min dag også. Jeg feller en tåre over nasjonalsangen, toget med alle flaggene og hornmusikken og så tenker jeg med glede og stolthet over at vi er så heldige at vi har vårt land som vi kan leve fritt i og være en del av demokratiet. Og om jeg vil ta et glass eller to til festmaten, så gjør jeg det. Jameson er den eneste som skal brukes i Irish, det er det eneste jeg vet ang det H spør om. Vinsmaken min blir for sær (og muligens for dyr), tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #13 Skrevet 14. mai 2009 jameson til irish ja, ikke bruk jack, det smaker jævlig, jeg synes vin fra rioja område er best til rødt kjøtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå