karamell mamma Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har vært på Ullevål for vekstestimering, fordi jeg ligger helt i toppen på det grønne feltet på SF målet og fordi det er 11 dager mellom menstermin og UL termin. Jeg fikk på første veksestimering vite at baby var +17 %, neste måling +18 og på siste estimering +25 %. Det var en annen lege som målte siste gang. Hvor godt har vekstestimering stemt på dere jenter?? Blir litt bekymret for å gå over tiden på UL terminen, og få en STOR STOR baby. Jeg har også funnet en link på nettet, hvor man kan regne ut vekst på bakgrunn av MAD og BPD. http://www.nsfm.no/esnurra/3.php Når jeg setter inn MAD og BPD fra de to siste målingene, kommer jeg ut med vekstavvik på henholdsvis +13 og +17. Legene som regnet ut vekstavvike brukte bare hoderegning og papir, så vil vel stole litt mer på denne formelen som jeg har henvist til. Og jeg synes selv det er stor forskjell mellom +17 og +25, når jeg i ugangspunket blir litt redd for å få en giga baby. De burde kanskje vært litt mer nøyaktige, men nok om det. Det jeg lurer mest på er altså deres erfaringe rundt dette. Håper på mange svar!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Jeg var på vekstmåling i sist svangerskap og fikk da vite en gutt på +26%. Rundt 4,2-4,5 til termin. Var 4,4 9 dager før termin så stemte delvis. Fikk det fordi sf mål var høye. Fikk det i dette svangerskapet også fordi sf mål er høye og sønnen min var så stor. Er bare 15 måneder mellom ungene når jenta blir født nå snart. Nå var det +7% og det var visst helt normalt og på den grønne kurven. Er forøvrig overvektig og det er også en grunn til høye sf mål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå