Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Hva sier dere? Kan jeg ta meg ett eller to glass vin på kvelden,før gutten på 7 uker er sovnet før kvelden? Er det uforsvarlig av meg?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 :-D Jeg tror du må arrestere halve Europa hvis det er uforsvarlig. Mister du dømmekraft og kontroll av ett eller to glass vin? Det finnes sikkert de som vil rope ut at du ikke burde ha barn, men som en barnevernspedagog sa til meg da barnefaren var på høyden sin i usaklig kritikk, og jeg følte behov for å kontrollsjekke med noen: "Er det greit for barnet, og er det greit for deg, så er det sikkert greit. Da skal du ikke høre på hva andre har å si om den saken, for det er du som kjenner deg selv, barnet ditt og familiesituasjonen. Og du må dømme selv."
Winterlady Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Så lenge du kjenner din egen toleransegrense for alkohol og vet at du ikke blir pussa av dette, så synes jeg det er helt greit. Drikker du med mat og ikke tar glassene på styrten burde det gå bra.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 personlig hadde jeg ikke drukket når jeg hadde en på 7 uker, men jeg gikk ikke ut på kjøkkenet og laget mat mens småen sov heller når han var så liten. så jeg var vel det man kaller hysterisk
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. mai 2009 #6 Skrevet 15. mai 2009 lurer litt på om jeg blir sånn med neste også, i tilfellet blir det litt slitsomt med tanke på det barnet jeg allerede har... hehe håper det var situasjonen som gjorde meg ekstra hysterisk
samboer87 Skrevet 15. mai 2009 #7 Skrevet 15. mai 2009 tja jeg hadde nok ikke gjort det når min var 7 uker men da tenker jeg på påvirkningen av ammingen. Nå er min 2 og ammer ikke og da kunne jeg vell tatt et glass men har strengt tatt ikke noe behov for det sitter her med et glass farris med melon smak er bra nok for meg:)
junijente fikk julijente Skrevet 15. mai 2009 #8 Skrevet 15. mai 2009 Så vidt jeg husker tar ikke babyer på 7 uker kvelden i den forstand at de sover hele natta (i alle fall gjorde ikke jenta vår det), det blir mer av typen når vi foreldre synes de kan ta på pysj og late som at det er natt :-) Men uavhengig av dette er jeg enig med Winterlady, at så lenge du selv vet du ikke blir påvirket av disse glassene er det vel ikke noe problem. Det eneste er amminga, om du gjør det. Husk at melka får samme promille som blodet, og at dette overføres til babyen ved amming. Dersom det ikke har gått så lang tid at du er helt sikker på at promillen er ute før du skal amme igjen er det best å gi flaske (det hjelper ikke å pumpe seg for å tømme ut melk med promille). Kos deg med vinglasset du :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå