Gå til innhold

Kul i hodet ennå. 14 dager gammel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne seriøst ha skrevet et nytt innlegg her inne hver eneste dag. (og det har jeg forsåvidt gjort også) Hehe.

Er sååå takknemmelig for denne siden her. Må si jeg bekymrer meg MYE for min lille gutt. Ikke noe godt å være redd for alt mulig.

Gutten min hadde en ganske stor myk kul på høyre side av hodet da han ble født. Sikkert fordi jeg presset før 10 cm så han har ligget å stanget litt. MEN, denne kulen har ikke gått ned i det heletatt! er jo to uker gammel nå. Gudene vet hva jeg egentlig er redd for. Jeg tør egentlig ikke å si det høyt. Men svulst, vannhode osv er ord som sniker seg inn i hjernen min! Er jo helt tragisk å tenke sånn! Håper jeg.

Er det fler som har erfaringer? Med både førstegangshysteriet, og kul i hodet? :-)

(han har forresten sprengt blodkar i øynene, så er tydelig at det ble litt trangt for han på vei ut. Hadde en veldig rask og intens fødsel på 2,5 time. Vet ikke om det kan ha noe med kulen å gjøre jeg? )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal ringe til HS, fastlegen din eller til fødeavdelingen. De kan sikkert gi deg beroligende svar og forklaring på kulen og det sprengte blodkaret (har han hatt begge deler i 14 dager?). Fødeavdelingen kan du jo nå på ettermiddagen, og der kan du få snakke med både jordmor, hs og barnelege. Jeg benyttet av meg av det en uke etter at gutten min var født.

Skrevet

Ble egentlig bare mer bekymret.

Snakket med ei sur dame på barsel A som mente jeg burde kontakte lege. Mens de på helsestasjonen sa det ikke var noe å bekymre seg for.

Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg tatt gutten med meg i morgen til lege, slik at han fikk sett på ham. Ikke for å gjøre deg ytterligere bekymret altså, men alltid godt å få sjekke det ut om du føler deg det minste bekymret.

Skrevet

Blodutredelse visst nok. Jeg ringte jordmor. Og slike utredelser er visst ikke uvanlige. Og kulen kan visst være synlig i flere uker.

Tar han likevel med til legen eller helsestasjonen imorgen.

Uff, ikke greit dette altså. Har vært liveredd i og grått meg helt hoven i hele dag! :-(

Skrevet

Første babyen min hadde også en slik gigantisk kul på ene siden - fødsels svulst kalte de det. Fikk beskjed om at det ville gå vekk av seg selv(hun lå å stanga en stund på vei ut hun også). Det er ikke farlig, men ser helt merkelig ut...!!! Nå er hun 4 år og vi kan enda kjenne at den er der. Heldigvis er hun jente og skal aldri barbere bort håret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...