Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 I flere år nå her vi motatt barnebidrag på mer eller mindre samme dato, men i år går det over stokk og stein. Eldstejenta får 2200,- i barnebidrag. Har fått det i 3år nå tenker jeg. I år har det kommet en utbetaling her og en utbetaling der. Noen på så lavt som 270,- ?! Er dette NAV som tuller eller er det barnefar som ike betaler? (ja pengene går gjennom NAV innkreving) Det ligger nå etter med betalinger og jeg har ikke fått noe brev om at noe har endret seg. Jeg kan ikke ta det opp med barnefar, for han blir bare hissig.. Jeg har snakket med NAV men vedkommende påstod at jeg får det barnefar betaler inn når han betaler det inn..?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Før var det slik at samme når bidragsyter betalte inn bidraget, så ble det betalt ut samtidig med forskuddsutbetalingene. Slik er det ikke lenger(siste året). Nå betaler de ut med en eneste gang de får inn penger fra bidragsyteren. Og det kan være i 2 summer. Betaler han så lite at det er under bidragsforskuddet, så får dere det resterende opp til bidragsforskuddet når det skal betales ut. Og betaler han da en restsum senere, så får dere den da. La oss si at han betaler 1000,- den 25.april. Da får du 1000,- ca 27-28.(alt ettter hvor lang tid overføringen i banken tar). Dette er for lite til å dekke forskuddsbidraget på 1350 fra NAV. Der er da 350 for lite. Dette får du utbetalt som forskudd ca 8-10. mai. SÅ betaler han inn 1200 rundt den 10. Her trekker da NAV fra de 350 du fikk i forskudd, og så overfører de resten til deg med en gang. Enig med deg; det er blitt MYE rot med bidragsutbetalingene etter omleggingen. En vet aldri når de kommer.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Hvis du ikke har fått det, så er det fordi barnefar ikke har betalt. Da vil statens innkrevingssentral begynne å rasle med trusler. Hvis han mener det er fordi han ikke har råd, kan han be om endring av betalingsordenen, og da vil du få beskjed om dette.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Hvis du ikke har fått det, så er det fordi barnefar ikke har betalt. Da vil statens innkrevingssentral begynne å rasle med trusler. Hvis han mener det er fordi han ikke har råd, kan han be om endring av betalingsordenen, og da vil du få beskjed om dette.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Ok! Tusen takk for svar dere! Jeg har ikke fått med meg denne endringen, så det var jo utrolig greit å vite Jeg tippet noe hadde endret seg hos NAV, barnefar her nok aldri vært punktelig med betaling kjenner jeg han rett, så forskjellen er jo bare at nå ser jeg det på utbetalingene.. Ja dette var ett tungvindt system vil jeg si! Vanskelig å holde orden på når utbetalingene er så sporadiske :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå