Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Jeg testet positivt i går, men tørr ikke helt å flytte over hit helt enda... Men i dag, nå nettopp, så rant det pittelite blod ut sammen med litt tynn utflod. Jeg fikk litt på papiret også når jeg tørket meg, men når jeg var på do 15 min etter på, så var det ikke noe, og det så ganske friskt ut.. Noen som har vært borti dette men som fortsatt er lykkelig gravid?=) Håpe, håpe!
Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. mai 2009 oj, trodde ikke dette innlegge kom, tok så lang tid så jeg skrev et til...
babymiffy Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Synes dette høres ut som festeblødning. Festeblødning er en liten blødning som enkelte opplever i forbindelse med at det befruktede egget fester seg i livmoren. Jeg og blødde bittelitt rundt uke 5 ca, men prøvde å ikke bekymre meg for mye. Går det galt, så er det ikke så mye man kan gjøre med det så tidlig (dessverre..). Jeg prøver å tenke at hvis jeg har det bra, så har babyn det bra og! I dag fikk jeg høre hjertelyd, så er helt i ekstase!
Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. mai 2009 Oki, takk. Vet det kan være vanlig, men fortsatt veldig trøstende og høre andre som opplever det samme=) Prøver å ikke tenke på det, er jo som du sier at hvis det er noe galt, så er det noe galt, og lite å gjøre med. Da kan jeg jo ihvertfall bli gravid,, så det er jo bra:) Så koselig å høre hjertelyden, gleder meg til det er min tur, for det skal det blir, hihi=)
Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2009 Nå blør jeg mer, blod slim og mens smerter..
Har to herlige jenter!=) Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Nei å nei Lotta!! Blør du??? Husk at noen bare gjør det litt i starten, uten at det er noe galt men skjønner om du er veldig engstelig nå! Håper virkelig det går bra. Får håpe noen med erfaring svarer deg her. Jeg har heldigvis aldri opplevd blødninger i svangerskap.... Nå er jeg så glad på dine vegne så dette bare må gå bra!!!
Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2009 Takk, håper virkelig det jeg også! Ble så glad da jeg testet positivt i går! Samboeren er borte på jobb, og kommer ikke hjem før sent i kveld. Så han måtte ringe å si det til mamma og dem, så dem kommer en tur nå. Pappa hadde ringt legevakta for meg, og de sa at det kunne være vanlig, kunne vist blø ganske mye uten at det var noe farlig.. Men vi får se... Når jeg var på do nå, fikk jeg ikke noe på papiret, men nå synes jeg jeg merker noe igjen.. Krysser fingrene..
Yo&La+spire Skrevet 14. mai 2009 #8 Skrevet 14. mai 2009 Håper det går bra! mange blør litt de dagene de skulle hatt mensen første gangen, uten at det er noe galt....eg blødde i tre dager nå + en gang en uke etter EL og trodde eg hadde hatt en sa. Men blodprøvene hos legen var fine, og eg fikk beskjed om at det sikkert ikke var noe...Er enda i tvil og kommer nok ikke til å roe meg helt før eg har vert på ul (om en mnd, i uke 9), men hittil ser det ut som om det ikke var noe farlig...
Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er jo bare 4+3 i dag, men jeg blør litt innimellom. Er liksom sånn at jeg kjenner plutselig at det renner litt, men neste gang jeg går på do, kan det være ingen ting. Tror nok jeg drar ril legen i morgen og får det sjekket, føler meg veldig usikker nå. Er friskt blod som kommer. Yo&La...: Hadde du menssmerter da du bløde?
Yo&La+spire Skrevet 14. mai 2009 #10 Skrevet 14. mai 2009 neeeeh...vil ikke kalle det smerter. Mer ubehag/murringen (ingenting sammenlignet med de smertene eg vanligvis har rundt mensen). Har vondt i korsryggen visst eg sitter for lenge i ro...Friskt blod hos meg også, men bare på papiret når eg tørker meg. Har vart siden sist torsdag, men med opphold noen dager.
Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. mai 2009 Ok, jeg har mens lingnene smerter i korsryggen, så det er vel liten sjangs her.. Men ringer legen i morgen og får det sjekket.. Krysser fingrene for oss begge=)
Yo&La+spire Skrevet 14. mai 2009 #12 Skrevet 14. mai 2009 Krysser fingrene eg også for oss! Grusomt å ikke vite....Eg har jo vert hos legen og tatt hcg, som var fint stigende, og var igjen idag (første ordentlige kontroll) og legen sa at eg ikke kunne ha hatt en sa siden hcg steg så mye....Men eg føler meg usikker likevel....Skal ha UL om 4 uker uannsett (uke 9), så gadd ikke mase om noe før det...Får bare stole på legen.
Lotta2010x2012 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2009 Ja, men da går det sikkert bra med deg vettu:) Men skjønner du ikke føler deg helt sikker! Skal bli godt å komme til legen i morgen og se hva han sier:)
Lotta2010x2012 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. mai 2009 Jeg blør enda, og har veldig verk i korsryggen. Selvom jeg ikke blør så mye, så har jeg begynt¨å miste trua på at dette går bra. Var og tok blodprøve i dag, så får jeg vel svar på mandagen, så får bare vente å se. Skal også ta ny blodprøve på mandag. Vet at det er en mening med det, hvis det ikke går bra, da var det nok noe galt med det. Så heller nå enn senere. Men er så leit alikevel. Vet om fire som enten er gravide eller som har fått baby, og ingen av dem var planlagt, synes det er så utrolig er urettferdig.
Lotta2010x2012 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 15. mai 2009 Legesentret var stengt i dag, så jeg ringte dem som hadde vakt for dem, og skulle få komme å ta blod prøve der... Helt til jeg sa at jeg ikke hadde fastlegen min der, da fikk jeg ikke komme alikevel, for det var ikke akutt nok.. Heldigvis så er tanta mi legesekretær på et annet legesenter igjen, og fikk skrevet ut papirer så jeg kunne dra å ta blod prøve. Ble veldig glad for det! På veien hjem kjørte vi innom helsestasjonen for å prate med jordmoren. Jeg sa jeg hadde blødd litt, og fikk komme inn med en gang. Ho var så korselig, så var veldig godt jeg fikk snakke med henne. Ho sa at det var vanlig å blø litt, og at ho ikke trodde det gjorde noe at jeg hadde litt vondt, så nå håper jeg virkelig det går bra, det får vi jo se til mandagen, som jeg skrev over her. Var en tur ute på jobben og pratet med bedriftslegen, og alle har jo selvfølgelig fått med seg hvorfor jeg er borte. Egentlig er det bare koselig, men ikke så veldig koselig når alle gratulerer meg, og så er jeg så usikker på om det går bra..
Yo&La+spire Skrevet 15. mai 2009 #16 Skrevet 15. mai 2009 Tror ikke det betyr noe at du har vondt i korsryggen...mange som har mensmerter/murringer også rundt den tiden de skal ha mensen og vondt i korsryggen. Så lenge det ikke er veldig smertefullt, tror eg ikke det betyr at det er noe galt...Det er jo umulig å vite om en har hatt en sa (med mindre en har blødd mye og hatt store smerter og ikke er i tvil), og det kan jo vere hva som helst annet også...ingenting, truende abort, forannliggende morkake (er vel vanlig å blø mer da har eg lest), tvillinger! osv osv....Kan selvfølgelig vere noe galt også, men ikke nødvendigvis;) Vi får tro at dette går bra!
Lotta2010x2012 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 15. mai 2009 Takk! Det er veldig godt og koselig å høre oppmuntrende ord=) Da jeg var på helsestasjonen var det er utlending par som satt og ventet på å komme inn. Samboeren min hadde vært på do, men da han kom inn viste det seg at dem hadde truffet hverandre. Han spurte da om jeg var gravid? Jeg sa jo ja, og da sa han at kona hans så det med engang ho så meg, og ho hadde da fortalt det til han mannen, hehe=) Håper det fortsatt stemmer! Litt sprøtt da:)
Lotta2010x2012 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 18. mai 2009 Da har jeg mistet... Det varte bare en dag som lykkelig gravid! Prøvene lå bare på 3.. Håper vi bruker kortere tid denne gangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå