Gå til innhold

Hehe, nå skal jeg godte meg litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på helsestasjonen i dag på 6 ukerskontroll. Og jenta mi har lagt på seg 1,5 kilo siden fødselen. Og helsesøster syns at det var kjempebra matrutiner med å gi mat hver 4.time og vann mellom måltidene.

Så nå kan dere se, jeg er ikke GAL :) Og helsesøster syns jeg var så flink førstegangsmor siden jeg allerede har rutiner, og pga disse rutinene så sover hun hele natta uten å våkne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle du være gal? Fordi du gir vann eller?

Synes du er flink jeg! :) Jeg har ikke greid å lage rutiner på noen av mine tre så tidlig. Ammer du eller gir mme?

Skrevet

Ja, ble nesten skutt når jeg skrev i et innlegg om barnevakt at jeg gir vann mellom måltidene for da gulper hun ikke opp alt hun har spist og tisset er ikke så gult og lukter stramt.

Takk:D Begynte med rutiner etter to uker jeg da. Ble først rutine med kveldsstell rundt 19-20 tiden og så ble det matrutiner etter tre uker.

Jeg gir mme.

HI

Skrevet

Det er nok mye lettere å lage rutiner når man gir mme for det metter mye mer. Og i "gamledager" så het det seg hvertfall at det holdt å gi barnet mat hver 4 time.Med amming kan det gå litt over styr innimellom.

Så du gjør nok alt helt fint! Må ikke tenke så mye på hva de gale dib-damene skriver, stol på magefølelsen og helsestasjonen! :)

Meg i første innlegg... ;)

Skrevet

Hva var begrunnelsen for skytingen?

Sprutgulper hun foresten?

Skrevet

Var ingen som svarte på hvorfor jeg ikke skulle jeg hu vann. Hadde sikkert ikke noe god begrunnelse uansett.

Nei, hun gjør ikke det nå lengre. Før vi begynte med vann skjedde det opptil 4-5ganger om dagen. Og da gråt hun hele tiden fordi hun fikk ikke nok næring i seg. Og etter vi begynte med vann så har hun mindre vondt i magen:) Er ikke mer enn 120-160 ml hun får hver dag. Hvis det er så mye også.

HI

Skrevet

godt å høre at dert er flere som har faste rutiner på babyene sine. Min jente sover også hele natten og har gjort det siden hun var 4 uker. Å jeg er sikker på at mye av det har å si at vi faktisk har hatt faste rutiner både med mat og søvn helt fra starten av. Men når man nevner noe sånt her, så blir mann jo "skutt"..... Stå på!!!

Skrevet

Så bra:) bedre å bare begynne med engang. Om ikke for babyen så for deg selv i allfall. Ble enklere for meg etter jeg begynte med rutiner. Nå vet jeg når jeg skal stelle hun og gi hun mat. Mye enklere da gitt! Letter å planlegge hvis man skal ut også:)

Skrevet

Hvordan er hun ellers? Virker det som hun plages rundt måltidene? Lurer fordi jeg har en refluksbaby som kan gråte en del og spenner seg bakover i bue. Det er fordi hun har veldig sure oppstøt. Vi Bruker Enfamil MME, det funker i alle fall som en kule, helt slutt på gulpingen men hun har fremdeles dårlige dager i forhold til ubehag.

Skal snart på pH-måling og da må vi slutte med enfamilen, da skal jeg gi det med vann mellom måltidene et forsøk.

Ingenting galt med rutiner så lenge de passer babyen. Gjør de ikke det får du nok klar beskjed av henne selv:-)

Skrevet

Hun har ikke noen plager nå lengre. Før sleit vi med det at hun gulpet så mye at vi selv måtte dusje, bade hu og vaske gulv eller sofa. Nå stopper vi tre ganger i løpet av et måltid for å rape. Og som regel sovner hun etter å ha fått mat. Nå om dagen gråter hun bare når det er noe. F.eks. bæsj i bleia, sulten, vil ha kos eller kjeder seg. Vi bruker NAN. Vi byttet til Collett men da ble alt bare verre. Hun fikk veldig mye vondt i magen. Og HIPP likte hun ikke. Ville ikke ta flasken og rynket på nesa hver gang. Så da ble det NAN med vann mellom måltidene. Hun ble som en helt ny unge etter vi begynte med vann. Ble så glad og fornøyd:)

Hun spente kroppen veldig mye før og gråt i søvne men nå er det slutt på det.

HI

Skrevet

du kan bare godte deg, men små babyer skal faktisk ha mat på natta også, de skal ikke sove rundt.

Skrevet

18:01:flaskebarn og ammebarn er jo noe forskjellig da. Flaskebarn får mer næring pr måltid enn ammebarn fordi mme er tyngre kost, og hvis man da har en baby som spiser nok iløpet av dagen, så kan de sove gjennom natta tidligere enn forventet. Babyen sier jo ifra når det er sultent, om så er på natta eller dagen. Så hvis babyen sover godt gjennom natta og legger godt på seg så trenger man ikke å vekke barnet for å gi det melk.

Skrevet

Du anonym som sier at barn skal ha et måltid om natta også, jeg vekker ikke jenta mi bare for å gi henne mat når hun sover så godt som hun gjør. Før våknet hun selv og ville ha mat men nå har hun ikke det behovet lengre. Sikkert bare misunnelig for at dine barn ikke gjør det samme;)

HI

Skrevet

Deilig å få en bekreftelse på at det du gjør er riktig ;o)

Kos deg videre med bebisen din, og nyt de rolige nettene!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...