Gå til innhold

Ønskeliste utstyr til nr 2! (samme som kjøpeguiden 1.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg har mye fra forrige gang, er det likevel en del som må kjøpes inn til nestemann kommer, 3,5 år etter nr 1. I tillegg gjorde jeg meg en del erfaringer sist, som gjør at jeg velger noe annerledes denne ganga.

Det jeg tenker så langt at jeg ønsker meg til nr 2 er:

1. Emmaljunga Edge Duo Combi vogn: hadde den sist, superfornøyd, men solgte den da jeg regnet med det ble noe år til neste kom, og fikk god pris da jeg solgte den (var strøken).

2. Leander vugge m/stativ og himling. Hadde kolikkbarn sist, og syns den ser veldig behagelig ut for barnet. Skal ha den i stua. Vurderer å kjøpe brukt på finn.no

3. Lammeskinnspose; planlegger å rense posen jeg lå i for 30 år siden! Blå cordfløyel. Rense den så er den god som ny. Sist brukte jeg en Odenwalder dunpose, og må si jeg var middels fornøyd. Passer bedre for større barn syns jeg. Odenwalder posen kjøpte jeg brukt.

4. Meitai: lyst til å prøve ut en slik, ser meget komfortabelt ut for begge to. Sist lånte jeg en Babybjørn bæresele, men fikk vondt i rygg/nakke. (Mye bæring når lillegutt hadde kolikk)

5. Lammeskinn fra Nøstebarn: sist hadde jeg et "billig-skinn" som endte opp som tilbehør i sofaen i stedet for til den lille. Alt for langhåret og stivt.

6. Stellebord m/badekar: sist kjøpte vi et pent brukt til en rimelig penge på finn.no. Dette har vært helt supert, men er nå utslitt. Aner ikke hvilket vi kommer til å kjøpe, men et valig Brevi igjen muligens.

Om noen har flere tips/ideer til nyttige investeringer tas det imot med takk! Er bare i 5.uke, men gleder meg masse allerede!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg venter også nr 2 og har som deg endel jeg vil kjøpe, selv om det bare er 2,5 år siden forrige ble født.

1) ny vogn!! Har simo kombi nå, og den vogna hater jeg virkelig av mange årsaker. Nå skal jeg ha en teutonia s3, gleder meg som en unge til å kjøre 3-hjuling :)

2) Mulig jeg må ha ny vognpose, da bagen på teutonia er liten. Jeg har nå både en voksipose (kjøpt ny til storebror, han bruker den fortsatt) og så har jeg en akkurat lik skinnpose som du snakker om! 30 år gammel, blå kordfløyel. Renset og fullt brukbar sånn sett. Men jeg har aldri likt den helt fordi den er så åpen oppe! Den holder heller ikke særlig lenge, storebror har vokst ut av den for lenge siden.

3) Hvis jeg får kranglet til litt plass på badet skal jeg ha nytt stellebord. Har til nå brukt stellematte på vaskemaskina (funker forsåvidt det også da)

4) Muligens lekegrind, mest for å beskytte mot storebrors til tider voldsomme lek)

5) Vil også ha mei tai!! Ser enklere ut enn de sjalene med finurlige knytinger. Sist hadde jeg også en lånt babybjørn, men den var jeg aldri fornøyd med) Hvor får man kjøpt mei tai egentlig?

Ellers skal jeg bruke vogga mamma kjøpte til oss da førstemann ble født, sprinkelsenga vi kjøpte for 400 på ikea, En god del av klærne fra førstemann (de minste klærne var kjøpt i kjønnsnøytrale farger, så de funker selv om jeg venter jente nå)

Skrevet

Dette var kjekk lesning. Satt akkurat å tenkte på hva jeg trenger nå til nr. 2.

For litt tid siden så trode jeg at jeg MÅTTE ha en søskenvogn. Men etter å ha lest litt her inne så er jeg kommet frem til at jeg dropper den. Har to vogner nå, og vi skal klare oss med dem.

Sprinkelsenga jeg har til jenta mi nå, går til den nye babyen, og jenta får ny "voksen"seng.

Kommer vel til å trenge en vognpose til.

Kommer faktisk ikke på mer vi kommer til å trenge. :-)

Skrevet

1) Det jeg ønsker meg aller mest er Leander vugge med stativ. Tenkte å ha den i stua. Vurderer å kjøpe brukt på Finn eller i Sverige.

2) Skinn fra Nøstebarn. Sist brukte vi skinnet fra Lammy posen i vogna. Denne gang vil jeg ha et skinn inne også. (Sålangt likt som HI)

3) Stellebord til å feste på badekaret.

4) Ny madrass til senga. Er jo ikke noe en ønsker seg egentlig, men er et "må ha".

5) Ønsker meg maaaasse fine ullklær fra Nøstebarn. Måtte bare skrive ned ønsket selv om det kanskje ikke kvalifiserer som utstyr da..

Skrevet

Fikk tips om at de selger Meitai på www.lotusbarn.no! ;)

Skrevet

Ny madrass, det hadde jeg glemt! Det må lille spiren få vet, du! Takk for tipset! ;)

Og muligens lekegrind. Hadde ikke det til førstemann, men mulig det hadde vært praktisk.

Kom gjerne med flere tips/innspill dersom dere kommer på noe! ;)

Skrevet

Kom på en ting til. :-)

Babybjørn vippestol. sist hadde vi en eller annen som ikke beveget seg omtrent, selv om babyen sprellet aldri så mye! Så denne gangen tror jeg vi satser på å bytte den ut...

Og masse kjær fra Nøstebarn så klart! Så når jeg har vært på UL i ca uke 18 og forhåpentligvis får vite kjønn, så blir det nettshopping etter ulltøy! (Sommerbaby sist, så har ikke vintertøy i nyfødt-str) Passer bra med ulltøy fra Nøstebarn til januar-baby!

Skrevet

Har kjøpt inn en del, bla ny madrass og litt klær.

Ønsker meg en drykid ammemadrass. Husker sist at mini alltid våknet da jeg skulle legge han over i sengen sin etter amming om natten. Håper det funker ;-)

Skal ha et nytt skinn fra Nøstebarn. Eldstemann kan få beholde det han har. Vil også ha flere ullfrottèpysjer derfra. De er suverene!

Vurderer også mei tai sele. Var/er fornøyd med babybjørn, men med mei taien kan man vel bære litt lenger uten å knele av tyngden.

Ny brystpumpe. Har avent sin, og syns den var noe skit. Har hørt bra om medela sin og tenkte jeg skulle forsøke den.

Ellers er jeg på utikk etter chicco ammeinnlegg. Har vært på flere apotek, men det er jo ingen som her de lenger. Vet du om et apotek på romerike et sted som har dem? Tips mottas med takk!

Skrevet

Hyacint!

De Chicco ammeinnleggene kan iallefall bestilles på apotekhjem.no. Er de eneste som funka for meg sist. Iallefall et tips dersom du ikke finner dem..

Skrevet

1. Ny kombivogn (solgte forrige for å kjøpe nettere sportsvogn til storebror).

2. Ny sprinkelseng, denne gang med mulighet for å fjerne den ene siden slik at sengen kan brukes lenger.

3. Dunpose. Voksien virket rett og slett ikke så varm, og klønete med alle de snorene å knytte. Mye knot for å åpne/lukke den og i tillegg tung.

4. Bæreslynge. Har ergo fra før, men savnet en nettere særlig når babyen er helt liten. Ergoen blir god når ungen skal på ryggen.

5. Korthåret i stede for langhåret lammeskinn. Mye bedre for barnet, da de langhårede slipper mye småhår som babyen kan puste inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...