Gå til innhold

hahahaaaa.. har kjøpt meg fin ny kjole..

Anbefalte innlegg

Skrevet

til 17.mai! Bunaden kan jo ikke brukes i år, høygravid og blåst ut av propisjoner som jeg er..

Har hele tiden følt meg fin som gravid, får høre det hele tiden, er over hodet ikke lei, trodde jeg... Så jeg gikk inn i en klesbutikk, fant en kjempe fin sommerkjole som kan brukes etter graviditeten også. Prøvde den ikke for jeg er ganske sikker i min str.

Senere på kvelden tenkte jeg at den må jo prøves! Jo kjolen passet fint i str, men alt som stakk ut av den var IKKE pent. Sto der forran speilet å føte meg som en HVAL! Har fått så mye vann i kroppen at bena lignet på tømmerstokker, armene så ut som de var fyllt med vatt og ansiktet ser større ut enn noen gang.. Der og da innså jeg; "NÅ, nå er jeg LEI, vil ha ungen UT!!".

Min kjære prøvde å oppmuntre meg, men hva hjelper det når min mor som er på beøk sier rett etterpå "ja altså kjolen var fin, men gosj, nå ser jeg alt vannet ja!!!"

Jaja, kjolen får vente litt... Men hva skal jeg ha på på 17.mai?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet blir vel i kroppen så lenge du er gravid, så hvorfor ikke bare bruke kjolen og blåse i alt vannet? :) Kose deg fordi du vet vannet snart forsvinner uansett?

Skrevet

Må bare komme med ett lite tips.. jeg må ha på støttestrømper.. og det ser ikke særlig smart ut under strømpebuksa når jeg går i kjoler/skjørt. Men i går fant jeg stay-ups med inkl. støttestrømpe på Medicus Plesner. Så tar jeg bare gravid-strømpisen fra H&M over. Tar på strømpene før jeg står opp.. og beina mine ser lekre smekre ut! iallefall så smekre som de kan bli -haha. Betalte 240 kr for de (var 20 % rabatt), de har gravidstrømpebukse med støtte også -men kosta 750 kr.! Så nå kan jeg sprade i kjole på 17. mai uten å se helt mongo ut på beina -deilig!

Skrevet

Jeg har også vært på runde for å finne 17.mai antrekk, men uten hell. Har prøvd mange kjoler, men de får meg jo bare til å se ENDA større ut enn jeg egentlig er!

Her går jeg derfor for en pen gravidjeans med tunika og cardigan over, og etpar pene skoletter. Bor i nord, så det er ikke sikkert vi får en varm 17.mai uansett, så slipper jeg ihvertfall å fryse halvt ihjel med kjole og tynnstrømper!

Skrevet

Nei kjolen får vente, vil føle meg litt bra på 17.mai/siste dagene å ikke som en overfyllt vannballong ;) Gjør ingen ting, den kan brukes om et par uker. Har bare noen dager igjen nå, 4dager til termin, så legger ikke penger i noe ekstra gravidtøy eller støttestrømper men takk for tipset.

Bare gikk opp for meg at jeg faktisk er lei nå, tok sin tid, men jeg er veldig klar for å treffe henne!

Skrevet

17. mai holder vi oss hjemme! Er bare 15 dager til termin, og ting kan jo skje når som helst. Orker ikke tanken på å stå nede i byen med masse folk rundt mens vannet går, og det er umulig å komme frem med bil og taxi... Med andre ord kommer jeg til å gå i mine vanlige, pene gravideklær denne dagen, og heller pynte meg opp med en 17-mai sløyfe, fin sminke og ordnet hår. Bordet skal også dekkes pent til 17 mai, men bunaden får vente til neste år :-)

Skrevet

Har et par hvite gravidbukser og en blåblomstrete lang bluse. Håper det holder, men evt har jeg en hvit linjakke i reserve, den er litt kort men det får duge... Og lave komfortable sko. Mann og barn skal ha bunad da,,,, stas for lillegutt på 2 år at han og pappa er nesten like...

Skrevet

Blir hjemme å koser oss 17.mai vi også, men vi får kaffebesøk av svigefamilien utpå dagen (min samboer har bursdag). TENK om vannet går, det hadde vært moro, også kan nurket komme på terminen den 18 :D

kulemagen: Det høres stas ut å være lik som pappan sin i fin bunad :) Min samboer har så lyst på bunad, hvilken har mannen din?

Skrevet

Ler meg ihjel av deg cecilie-fødeklar!

Kjenner meg så godt igjen i det jeg oppdaget hvordan jeg egentlig så ut, og da etterpå få høre at trekkene i ansiktet liksom har flytt litt utover. Den "hyggelige" nabodama som sa det mente at jeg hadde fødetryne. Veldig hyggelig:)

Jeg hadde faktisk en fin topp jeg skulle ha på meg med bukse og lave sko, men her har magen vokst ut av alt som kan kalles normale proporsjoner, så gravide-overdeler dekker ikke lenger der de skal dekke.

Her blir det tomanns telt og noen smekre sko;D

Skrevet

Syns dere er flinke til å se humoren i det hele jeg da:)

Og får meg til å mimres mine andre svangerskap. Ja, ja godt å forberde seg på det som kommer.

Bare på besøk fra 2 trimester, har mange mnd igjen til jeg er der hvor dere er nå.

Lykke til alle dere alle:)

Skrevet

Haha, 17. mai hopper jeg over i år! Jeg er på overtid, og ikke søren om jeg har tenkt til å finne noe annet enn mine vanlige gravididtetsklær (som fortsatt passer) å gå i. Om jeg i det hele tatt skal ut, så strekker jeg meg vel til min svarte gravid-kjole, og det finnes ikke alternativer til crocs på føttene i mitt hus. Men så tror jeg heller at noen tenker 2 sekunder på antrekket når de ser magen min vandre rundt, hehe...

Skrevet

Her blir det en svart fin mammabukse med en tunika over,blir ikkje mye ute lell pga har så sinsyk mye smerter i høyre side no dei to siste dagene (lysken). Og mamma skal være heime pga ho går på krykker så det er snakk om min bor og dama tar lille gutten med i toget.

Skrevet

Frk. Sol: Ler* Jeg sa faktisk den kvelden at jeg var nødt for å gå til innkjøp av et telt å ha på meg isteden, kanskje med kamuflasje farge slik at jeg ser mindre ut? Det hadde sikkert blitt MYYE finere enn kjolen!

Nå ha det seg slik at jeg har løst problemet, etter sene kvelder og mye grubling! Har funnet ut at jeg bare kan føde i morgen, på mens terminen, så da kan jeg tilbringe 17.mai i mine nye ammetopper på sykehuset ;) Slipper buekorps og alt annet styr, å kan koooose meg med baby og samboer isteden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...