Gå til innhold

Noen som er hjemmeværende alt? Hva gjør dere på om dagene??


bøll

Anbefalte innlegg

Eg blei offer for finanskrisen på jobben og måtte slutte i jobben.. =(

Har termin 9. August, og går hjemme hver dag.. Prøver å ha ett lite prosjekt hver dag, men det blir mye internett og tv... Har også bekkenløsning, så eg kan ikke gå så mye heller..

 

Hva gjør dere andre??? Forslag tas i mot med takk!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er hjemmeværende på deltid, er 50% sykemeldt. Har nytt hus, masse som burde vært gjort ute i det som skal bli til en hage i løpet av sommeren. Men jeg har også problem med bekkenet, og får ikke lov av lege og sambo til å drive med for mye fysisk aktivitet type lempe jord, plante hekk osv. Så det blir utrolig mye tv titting og internett, og jeg kjeder meg veldig. Har nettopp flyttet til nytt sted, kjenner nesten ingen her, og de jeg kjenner er på jobb... Ganske kjipt. Men nå har jeg funnet ut at det er et par nybakte mødre her, og også et par andre gravide, så jeg har et håp om å bli kjent med dem etterhvert. Da blir det sikkert bedre å være hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 50% fram til sommerferien på grunn av bekkenplager.

 

Mine "prosjekter" hjemme hadde jeg tenkt skulle være:

-Rydde i skap og hyller (jeg liker tellekanter i klesskapene, alfabetisk bokhylle osv... Er en mild versjon av Monica i Friends)

Er godt i gang med dette prosjektet allerede

-Bestille og sette digitale bilder i album. Ev lage og bestille fotobok

-Redigere videoopptak som vi har tatt med kameraet vårt. Og forhåpentligvis brenne på dvd og gi bort til slekt.

-Lære meg å sy på ny-arvet symaskin. Har lyst å sy en Mei-Tai til den nye babyen

 

I tillegg:

Være ute og nyte det fine været.

 

Tror i grunnen ikke at jeg får tid til alt dette. Ser for meg at spesielt syinga godt kan komme til å ta litt tid, med prøving og feiling.

 

Lykke til med hjemmesittinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt 100% i forrige uke pga bekkenet. Så denne uken har tiden gått med på å gjøre klar leil for salg. Fremøver er målene å få sortert alle klærne til eldstemann og se om det er noen unisex klær der som kan brukes til nestemann. Lage scarppe album, strikke bebisklær og tilbringe tid på kafe sammen med venninner og dessuten blir det vel endel fysioterapitrening.

Kos deg hjemme

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg har vært sykmeldt 100% siden uke 11, og det er helt ufrivillig, skyhøy puls, lavt blodtrykk, svimer lett av- så min "skjebne" frem til termin er å ikke være i store folkemngder, være i ro, ikke kollektivt, ikke gå ute alene pga av jeg kan svime av,ikke støvsuge eller vaske gulv, så det jeg har å gjøre det er å lese bøker å være på nett. har sett et UTALL dvd bokser, mye sortering av vintertøy, sommertøy, cder, dvder, barneklær vi har fått+++kjeder meg noe helt utrolig om dagen. er ikke like morro med dr. phil og oprah som man skulle tro... så jeg har en plan om å lære meg å hekle å strikke av ei venninne neste uke, så jeg kan PRØVE å lage noe fint til lille tulla kommer i august:)

dagene går saaaaakte...... er det noen rolige aktiviteter dere vet om?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg lager allbum men bilder av meg med magen og ultralyd bilder og masse bilder av svangerskapt...da kan man sitte rolig og kose seg :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, det er ikke bare meg som er sykemeldt altså. Jobber 50 prosent, men merker godt at jeg er hjemme mye tidligere hver dag. Jeg er også rammet av finanskrisen, og har ikke jobb etter sankthans. Blir kjedelig å bare være hjemme, men her var det jo mange gode forslag til hva man kan gjøre for å få tiden til å gå. Tror jeg skal gjøre alvor av planene om å lage album av alle de digitale bildene som ligger på pc-en.

I tillegg skal vi gjøre klart barnerom. Foreløpig har vi fire vegger, men mangler ALT innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen gode tips her jeg også nå. Etter at jeg flytta har jeg tre store kasser med cder med bilder og et par esker med bilder, de skal jeg jammen få sortert. Hvis jeg starter med det kommer sikkert sommeren også, så de blir liggende på stuebordet en stund mens jeg nyter fineværet på verandaen. Jeg tror jeg blir fullt sykemeldt tirsdag, så har nok av tid å ta av egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 100% sykemeldt fra uke 10... Er nå i morgen 30 uker på veg... kjedelig det ja...

Siden jeg har forbud mot å anstenge meg og å løfte ting... men gjør jo litt små ting alikevel da... ellers så hadde jeg gått på veggen...

 

Jeg broderer på kveldene om dagene er jeg egentlig for det meste ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss ute vi : Men nå har jeg jo en på 2 og en på 8 og ordne med også.

Nå er prosjekt kjøkkenhage snart ferdig. Så her blir det tomater, squash, agurk,paprika, neper, reddiker, gulrøtter og sukkererter iløpet av sommer? n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært 100%sykemeldt siden ca uke 7 pga voldsom spying, lå mer eller mindre flatt i 3måneder og var ikke før begynt å kunne komme meg på beina så brakk mannen min ankelen, måtte operere og fikk maks komplikasjoner av det med blodpropper, lungebetennelse, veske i lungene, og sammenklappa lunger og holdt rett og slett på å dø...så har ikke rekki å få noe energi tilbake ennå, er konstant sliten hele tiden, selv om jeg kjenner at det er bedre enn hva det var.-men har begynt å slite med rygg og hofter nå, holder å bære matvarer så stopper det seg opp med kynnere. Jobben mista jeg bare dager etter jeg oppdaga at jeg var gravid, så tilrettelegging i en evt vikarstilling er ikke akkurat å forvente seg, så har igrunn bare tenkt å være hjemme frem til fødselen. Dagene går fort likevel synes jeg, til tross for at jeg ikke kan styre så mye rundt her som jeg skulle ønske - duller litt med mannen som går på krykker, pakker litt for vi skal flytte (blir interessant da ingen av oss kan bære noe! hehe) ellers blir det endel data og tv gett...og solnyting da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist da!Får du foreldrepenger når du går ut i perm da?

 

Jeg er hjemmeværende,er sjukemeldt 100% pga bekkenløsning...har vært hjemme i mamma-permisjon til 14 mai med gullgutten vår på 10mnd...Etter det ble jeg sjukemeldt og blir nok det til permen min starter i august...Her går tiden av seg selv siden gullet er hjemme også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. . . hjemmeværende nå om dagen. og det er ikke bare bare. i starten var det greit, sov lenge og nøt dagene. men så ble jeg rastløs. jeg besøker kjent folk som er hjemme, folk jeg ikke har sett på lenge. jeg rydder hjemme(er så flink atte ;-) )

 

det beste er å utnytte dagen. ikke sove lenge og ikke sette seg i sofaen å glllaaaaane. fordi man venner seg for fort til det. jeg er hvertfall ute hver dag.

jeg er så heldig at vi flytter, JIPPI, så jeg har masse å gjøre. heldigvis. blir fortere sliten og bærer ikke noe, fortere sliten gir meg sårlig tolmodighet... og nå som det har vært og er fotball på tv er det ikke alltid lett å sette mannen i sving etter jobb.. EH....

 

men det går.... det må jo bare gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er nylig blitt sykemeldt 100% og har ikke begynt å kjede meg enda, synes det er deilig å endelig få passe litt på meg selv og forberede meg på ny baby. Har en datter på 3 som får litt kortere dager i barnehagen og litt flere fridager.

Ellers jobber jeg likevel litt hjemmefra (vanskelig å slippe taket helt), trener litt yoga (genialt mot bekkenplager), hviler meg, planlegger og lager sunne middager (ikke så lett, for matlysten er død), skal ellers vaske rundt, male bilder, sy kjoler til meg selv og jentene mine, omøblere soverommet osv. Deilig! Også holder jeg på å ta lappen. Har ikke tid til å jobbe, jeg! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

har vært hjemme siden midten av april. føler at jeg aldri har hatt mer å gjøre.

pusser vogge, maler kommode, surfer på nett, planlegger fødsel, fikser papirer og ordner og styrer. vet ikke helt hvordan jeg skulle blitt ferdi med alt viss jeg ikke hadde fått svangerskapspenger fra april.

fikk dette pga jobb med farlige gasser osv. bedre enn sykemelding for dem som ikke visste det, verd å se litt på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...