Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Blir så lei noen ganger og skulle ønske jeg var gift med en A4 mann som var hjemme helv fire. Misunnelig på de som har menn som har tid til fødselspermisjon, fri ved syke barn eller som kan ta en dag fri om du selv ligger med 40 i feber og har ansvaret for småunger.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Deler virkelig denne tanken med deg! Eg er like misunnelig, på de som får mennene sine hjem i fire tiden.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Signerer her jeg og.... Men jeg er veldig lykkelig for den høye lønnen hans;) Og at han stortrives på jobb!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Samme her. Er så lei av å "sende inn søknad" hver gang jeg skal noe,slik at han får plalagt det i jobben sin. Kunne av og til ønske at han var hjemme i 16-tiden. At han kan hente eller bringe i bhg noen ganger. Føler jeg mister meg selv oppi dette. Aldri kan jeg være spontan, alltid skal alt planlegges. Alltid må jeg sitte hjemme kveld etter kveld fordi han jobber. Ikke kan han ta "sykedager". Dritt med enkeltmannsforetak!!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Ja! Jeg er semialenemor. Mannen jobber 16 timer i døgnet. Jeg leverer og henter barna i bhg, handler, lager middag, rydder, leker med dem og legger dem. Hvis vi er heldige, så kommer mannen hjem rett før de sovner, slik at han kan synge en sang for dem. Om jeg er syk, så kan han ikke ta fri for å ordne med ungene (gud forby at han skulle hatt en 8-timers dag!), og når ungene er syke, så kan ikke han ta seg fri. En gang ble det eldste barnet veldig, veldig syk og ble i all hast innlagt på sykehuset, på toppen av det hele hadde jeg en viktig eksamen dagen etter, og mannen...? Han var på jobb. Kunne ikke komme fra. I tillegg reiser han mye i jobben sin, og grovt regnet så er han borte halve året. Jeg trøster meg med at det er lønna hans som holder oss flytende, min spede inntekt strekker ikke til og jeg slipper i det minste å jobbe overtid for å skaffe penger.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #6 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er heldig ved at han gjør mye når han er hjemme. Da både er han med på kontroller, babysvømming og tar en fridag eller to hvis jeg eller ungene er syke. Men jeg bytter det gjerne bort mot en jobb som ikke gjør at han minst 2 reisedøgn for hver døgn hjemme. Og reiser som varer flere uker innimellom. Skulle nesten tro han levde et dobbeltliv, hahaha. Er det noe som planlegges så kan jeg aldri være sikker på at det går i orden før dagen er der. Hjemme under planleggingen betyr ikke alltid hjemme når det skjer. Er møkk lei og det styrker ikke akkurat forholdet. Men når jobben er vikstigst får han skylde seg selv hvis det går til helvete tilslutt.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #7 Skrevet 14. mai 2009 Jeg har også en samboer som er mye borte. Reiser grytidlig hver mandagsmorgen (5-tiden) og kommer ikke igjen før fredag ettermiddag. Fredag kveld er han selvfølgelig sliten, og søndag må han legge seg tidlig. Han er kjempeflink til å hjelpe til når han er hjemme, men jeg føler at vi ikke har noe liv annet enn i helgene. Ikke tjener han godt heller. Vet han ønsker seg 9-4jobb når babyen kommer, men bor på et lite sted hvor jobbene ikke vokser på trær akkurat, så regner med jeg blir mye alene med babyen.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Du er ikke alene... Det synes jo på de andre svarene du har fått også. Kjæresten min jobber masse nattevakter og har vakter til alle døgnets tider, han har jo til gjengld fri dagen etter en nattevakt, men den går jo mest bort til å sove ut:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå