Gå til innhold

Min drømmefødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk vi vår nydelige lille gutt nr 2!

Flott fødselsopplevelse, jeg var redd jeg skulle ende med 2 døgns fødsel slik som sist, men den gang ei!

Hadde termin i dag, men forventet liksom at han skulle komme før tiden pga mye kynnere, og at storebroren begynte sin ankomst to dager før termin.. På kvelden den 12.mai begynte "kveldskynnerne" mine som vanlig, som pleide å gi seg når jeg sovnet. Nå fikk jeg ikke sove, så fra ca 23 til 01.30 ble jeg liggende våken, men koste meg med takene i magen. Hadde fulgt et selvlæringsprogram i fødselshypnose over 5 uker, så jeg kjente ikke noe vondt i takene så lenge jeg slappet av. Mer plagsomt at jeg måtte opp på do hele tiden, tarmen ville tømme seg;)

I to-tiden ble jeg lei av å ikke få sove, så tok et bad for å se om det stoppet det jeg trodde var maserier. Stoppet ikke, men økte ikke heller. Kom nokså regelmessig hver 5 min og varte ca 1 min, men jeg trodde ikke det var ekte rier, var liksom ikke vonde så lenge jeg slappet av. Lå litt i sengen, satt i stua, vekkte gubben innimellom og snakket litt med han, osv. I 5-tiden gikk jeg tom for varmtvann, og begynte å få skjevninger, så fikk ikke slappet av så godt under riene, som da ble vonde. Ringte føden, men de mente det var maserier, så var ingen vits i å komme. Da fikk jeg panikk for at jeg skulle få det likt som sist, var trett og bare skalv og klarte ikke slappe av så godt. Spydde noen ganger.

I 7-tiden tvingte jeg gubben til å levere gutten vår i barnehagen, jeg ville på sykehuset selv om det var for tidlig. Skjevningene forsvant når jeg kom i bilen, og jeg sov mellom riene den 20 min lange turen. Slappet helt av på riene igjen og, så gubben trodde riene hadde gitt seg og at vi skulle snu når vi kom frem. Riene kom nå hyppig, men fortsatt trodde jeg det bare var masing, var ikke så vondt. Tok ikke tingene med inn en gang, og jeg så nesten ikke vits i å ta av meg buksa når vi kom-trodde vi skulle hjem igjen. Lå og slappet av på sengen til jordmor sjekket åpning, som da var 8 cm og bare en liten kant! Så, det ble ikke hjemreise da nei, kan tro jeg ble overrasket!

Ville føde i badekar, og satt der lenge, gikk raskt og enkelt fra 8 cm til full åpning, men med en liten kant som jeg presset bort. Fikk ikke helt til en god trykkestilling i badekaret og litt for sjeldne rier, så etter en halvtime ble jeg anbefalt å komme opp. Overgangsfasen til pressrier var litt vanskelig, måtte rope ut for å døyve ubehaget med pressetrangen og kreftene. Kom over på gulvet på siden av sengen, og sto på kne og presset han ut på 15 min fra jeg kom opp av karet. Fikk oppleve urkreftene i pressriene, som var fantastisk selv om det var vondt når hodet var på vei ut.

Så, fra vi kom inn til han var ute gikk det 1 time og 45 min, genialt! Kjempe jordmorstudent som ledet fødselen, og erfaren jordmor som var med. Nydelig beibis som vi koser oss masse med, fikk reise hjem 6 timer etter fødsel, etter å ha kost oss på den fine fødestuen uten at vi trengte å bytte rom. Fikk lunsj og middag, og gubben hentet han på 3 år slik at han fikk komme han og. Ingen rifter el hovenhet, føler nesten ikke at jeg har født! Så nå koser vi oss sammen hjemme, med et nytt, fredelig lite nurk som (*bank i bordet*) bare sover og spiser og lager søte, små lyder.

Lykke til alle her inne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg skikkelig misunnelig kjente jeg :-)

Men gratulerer så mye med en fantastisk bra fødsel! Har ikke hørt om mange som er hjemme igjen så kort tid etter en fødsel.

Hilsen en som håper på en god fødsel selv :-)

Skrevet

Gratulerer så mye!! :)) tror jeg skal prøve å "kopiere" din fødsel jeg...hehe :) Tror du det var tiden i badekaret som gjorde ting så "lett" for deg?? Jeg ønsket badekar forrige gang, men det var dessverre opptatt. hadde du badekar første gang også? Vi har badekar hjemme, så kanskje jeg skal sette meg oppi der før jeg drad til sykehuset? Synd vi har så liten varmtvannstank da..;)

Godt å høre om fine fødsler iallefall! tror jeg skal slutte å lese om de fæle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...