Gå til innhold

Hvilken av disse støpejernsovnene ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av merkene du nevner HER ville bosch/siemens og asko være aktuelle for meg å vurdere. Men ville nok også vurdere Grepa, UPO og Elektrolux (ser du har lagt link til elgiganten, uten at jeg har sjekket den, men husk at ikke alle butikker fører alle merker. Det har å gjøre med at "hvis du fører merke A som er min konkurrent får du dårligere kjøpsbetingelser hos meg som selger merke B".

La ellers en liten, mer generell kommentar på forrige tråden din.....

Skrevet

Takk =)

Jeg vurderer siemens/bosch sin vanlige komfyr uten varmluft. Har veldig stort volum i stekerommet. Tror den kan være veldig bra :-)

TAkk for generell kommentar på den andre tråden min, skal ikke være greit å bare kjøpe en ovn heller.. ;-)

Skrevet

Ja, er stort volum i ovnen viktig for deg, ville jeg absolutt tenke på Bosch/Siemens (+AEG). Selv synes jeg en vanlig ovn på rundt 55 liter blir rikelig stor nok - har aldri savnet en større. Og husk: Større ovn betyr som regel større strømforbruk, mer ujevn varme og lengre oppvarmingstid. Alt dette følger av fysikkens lover.

Skrevet

Å kjøpe en ovn er greitt. Å kjøpe en ovn du er GOD venn med i 10-15 år er ikke SÅ greitt...

Skrevet

man kjøper ikke en ny komfyr som ikke har pyrolyse er det jeg har å si om saken.

Skrevet

jo jeg gjør det. Jeg har ikke råd til ovn for mer enn 5000 nå. Får ta pyrolyse ved en senere anledning =)

Hmm vil jo ikke ha ugjevn steking da!! Ååh er det mulig, blir bare vanskeligere og vanskeligere dette her jo...

Skrevet

da ville jeg ha kjøpt den billigeste, om det kun var for et par år til økonomien bedre seg. vi har hatt en billig ovn der vi har bodd midlertidig, og var ikke noe tull med den. nå har vi kjøpt pyrolyse og det er helt superbt!

Skrevet

Har du et budsjett på 15000+, er jeg enig. Men var budsjettet halvparten, er det mye jeg heller ville prioritert. Og jeg er FLITTIG bruker av stekeovnen.

Skrevet

Husk at en vanlig stor ovn sluker en ganske stor kalkun. Hvor ofte trenger du en større?

Skrevet

Jeg har et budsjett på rundt 5000. Ønsker ikke bruke særlig mer på ovn nå. Jeg er glad i å lage mat, men har sjelden folk på besøk, baker ikke så ofte, ikke noen brødbaker akkurat.. Steiker sjelden steik og kjøtt, men det kan jo også være fordi jeg har en elendig liten ovn...

Jeg får snart fnatt av at det skal være så vanskelig å få bestemt seg!

Skrevet

Takk :) Jeg har vurdert en asko, vet ikke om det var akkurat den. Men så så jeg at det er tidsbryter på strøm, blir ikke det uhorvelig tungvindt??

Skrevet

Slett ikke. Det blir som å ha en på-bryter på komfyren (den går av automatisk selv). Du slår komfyren "på" ved å vri på bryteren, før du setter på plata/platene helt som vanlig. Når du er ferdig slår av plata akkurat som på en hvilken som helst komfyr. Og SKULLE du glømme å slå av plata, blir strømtilførselen kuttet etter to timer uansett, helt automatisk. (Umulig å reise bort og lure på om slo av kokeplata altså).

Stekeovnen påvirkes ikke av tidsbryteren. To dager, og du tenker ikke over at den finnes. Og skulle den irritere deg, kobler en elektiker bryteren fra på en halvtime.....

Men forsikringsselskapet gir ofte litt rabatt på brannforsikringen om du har en slik tidsbryter. En 50-lapp i året hos meg.

Skrevet

Kjempefint med tidsbryter om du har småbarn. Da må to brytere være på før plata blir varm.

Skrevet

Jo sant det. Men hvem fører asko egentlig??? Finner den ikke noe annet sted enn på elgiganten... er det mulig at ingen fører asko?

Skrevet

Expert fører ASKO gjennom nettbutikken sin (Best-buy), som jo leverer over hele landet (med billigere frakt enn "nær-Expert her, forstå det den som kan...) Den lokale Expertbutikken fører den også, men det varierer fra sted til sted, siden Expert-butikkene (stort sett) er lokalt eide. Vil nok tro at alle Expert-butkker kan skaffe merket.

Skrevet

COOP (IdeEL) forhandler merket hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...