Gå til innhold

Er rådvill nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 7 mnd vil ikke ta verken smokk eller flaske. Det at han ikke tar flaska er verst. Har forsøkt nå i 7 mnd å innføre dette uten hell. Jeg har forsøkt med maltestrakt, vann og velling på flaska i tillegg til morsmelk. Problemet er at jeg ikke kan reise vekk om kvelden da han blir helt krakilsk. Har vært borte fra han 2 kvelder totalt de siste 7 mnd- sistgang var i går og mannen var helt fortvilet her hjemme stakkar.

Vet ikke hva jeg skal gjøre fpr at han skal ta denne flaska og kjenner jeg blir frustrert da vi skal i helgebryllup snart og må ha barnevakt hele helgen!

Hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner md at du da har prøvd flere forskjellig flasketyper?

Veslejenta her tok ikke noe annet enn Mam i starten, men selv den måtte jeg jobbe en del med.

Skrevet

Mine tok heller ikke flaske, men har du prøvd med kopp? De gikk rett på den. 7 mnd gammel da spiser jo gutten annen mat, så det er jo ikke krise om han ikke vil ha mm en kveld eller to.

Skrevet

Hvordan gir dere kopp om kvelden da? Jeg vil jo fortsette å amme morgen og kveld etterhvert (nå får han også pupp på dagtid), men trenger et alternativ når jeg ikke er hjemme.

Har prøvd med tutekopp, men han klarer ikke/vil ikke suge her heller.

Det eneste han suger bra på er puppen

Skrevet

Når han er 7 mnd så får han vel annen mat?

Da er det ingen krise om han ikke får mm en kveld.

Han kan få drikke fra kopp, glass, skje eller sprøyte dersom det er nødvendig.

Dere bør på sikt ta et tak i dette for gutten bør nå kunne drikke vann til og mellom måltidene. Her må far trå til og du bør kanskje ta deg noen flere korte turer ut :)

La han ha en tutekopp med vann tilgjengelig til enhver tid. Han kan leke med den slik at kan blir fortrolig. De aller fleste barn putter jo ting i munnen og etterhvet vil han kanskje forsøke å drikke selv.

Skrevet

Hei og takk for svar :)

Han får vann etter hvert måltid i en tutekopp som jeg har ødelagt litt slik at vannet renner rett gjennom. Problemet er at han ikke suger, men han drikker litt av vannet når han får det slik. Kan jo forsøke dette med melk også, men det er mye søl og litt styr rundt det ennå og tenker at melkemåltidet før senga skal være rolig ved siden av sengen hans.

Han er fortsatt puppeglad om natten og samsover med meg halve natten ved puppen- dette skal avvennes nå om kort tid- men sliter fortsatt med at han sovner uten pupp om kvelden. Nå pupper jeg, også legger jeg han i senga med mye gråt. Før puppet jeg han i søvn.

Han spiser 3 måltider hver dag. grøt morgen og kveld og middag ettermiddag. Men det er ikke alltid han spiser opp. Syntes det går smått!

Skrevet

Så lenge han får drikke til måltidet på denne måten, så er dte ikke noe problem ift væske iallefall. Dessuten er det jo melk i grøten, så slik sett klarer han seg fint uten mm et par dager.

Han vil ha problemer med å suge av en tutekopp dersom han ikke får trene. Derfor kan det være lurt å la han få en tutekopp med vann blant lekene sine slik at han kan finne ut av dette selv.

Det er egentlig bare fint at han ikke sovner ve puppen lener. Det er behagelig når de gjør det ja:) Men han er så stor nå at han fint bør kunne lære å sovne uten å bli puppet i søvt. Snart kommer han også til å gå tenner, så da bør jo tennene pusses før han sovner likevel.

Dersom barnevaket han problemer med å legge han uten pupp, kan de kanskje bruke vogna og trille han i søvn?

Skrevet

Takk igjen :)

Får prøve det med tutekopp blant lekene.

Så får jeg snart gå inn for å kutte pupp om natten. Mannen måtte trille i vognen i går så må nok gjøre det når vi skal ha barnevakt også.

Han er god og rund så tror ikke han mangler verken mat eller væske :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...