Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #1 Skrevet 14. mai 2009 Høflige "tolerante" nordmenn synes "selvfølgelig" at det er helt greit at innvandrere bruker norske bunader, men skulle det komme en nordmann uten halve slekta i distriktet som likevel har lyst til å bruke bunad fra f.eks Hardanger, nei da er det fullstendig uhørt og uforskammet...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #2 Skrevet 14. mai 2009 Man bruker bunaden som tilhører det distriktet man slekter fra eller har sterk tilknytning til, uansett om man er født i Molde eller Malta. Man velger IKKE en bunad fordi den er så "fin".
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #3 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er dypt takknemlig for at det finnes så mange her inne som vet hva jeg bør gjøre i de stundene jeg famler i mørket. Hva skulle jeg gjort uten dere?
Gjest -<<- Skrevet 14. mai 2009 #4 Skrevet 14. mai 2009 Bunad symboliserer tilknytning. Om Ali har innvandret til Setesdal og synes setesdalsbunaden er noe for ham, kjør på. Om Eli har vokst opp i Vestfold og bor i Oslo, men synes Norlandsbunaden (?) er lekker, så er det fortsatt litt sært å investere i en.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #5 Skrevet 14. mai 2009 Jeg er en slags Ali. Er fra en annen landsdel, emigrerte 170 mil og har bosatt meg her nedi sør. Og bunaden de har her nede er jaggu fin den også, så nå skal jeg kjøpe meg en, selv om ikke bestemora mi er født her! :-) Jeg er en skitten, skitten kvinne og forventer lynsjemobben fra bunadspolitiet på døra i det bestllingen er levert! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå